تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/13 - 13:58
کد خبر: 322690

روحیه انقلابی و ایمان جوانان در خدمت مدیریت جامعه درنیامده است

معاون آموزش طرح ضیافت رضوی گفت: باوجود همه افتخارات، در جنگ اقتصادی و مدیریت معیشت دچار ضعف هستیم؛ چرا که روحیه انقلابی و ایمان جوانان در خدمت سنگر اقتصادی در نیامده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون آموزش طرح ضیافت رضوی در نخستین روز برگزاری این طرح در دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به جوانان گفت: در سال‌های اخیر میزان توجه به نسل جدید و جوانان در بیانات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش شده، تا جایی که بیانیه گام دوم انقلاب کاملا خطاب به جوانان است. بر این اساس باید کمربند‌ها را محکم ببندید و همت‌ها را مضاعف کنید.

وی با تأکید بر اینکه راه علاج مشکلات کشور، تکیه به نیروی جوان است و عنان اداره کشور باید به دست جوانان بیفتد، یادآور شد: در ۴۰سال گذشته، انقلاب هر دستاوردی در زمینه‌های مختلف داشته با بهره‌مندی از روحیه جهادی و ایمان سرشار و نشاط نسل جوان بوده است، چنانکه در صدر اسلام نیز همین گونه بوده و اغلب یاران اهل بیت (ع) را جوانان شکل می‌دادند.

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه با طرح این پرسش که چگونه می‌شود کشوری با افتخارات متعدد و قدرتمند که پهپاد فوق مدرن را سرنگون می‌کند، در جنگ اقتصادی و مدیریت معیشت مردم گرفتار می‌ماند؟، تصریح کرد: دلیل این ضعف این است که روحیه انقلابی و ایمان جوانان در خدمت سنگر اقتصادی و مدیریت معیشت جامعه درنیامده است و رهبر معظم انقلاب نیز نگرانی‌شان را نسبت به این خلأ ابراز کرده‌اند.

معاون آموزش طرح ضیافت رضوی خاطرنشان کرد: امروز بیش از تحریم و تهدید‌های خارجی از تحریم‌های داخلی و کسانی که به ایمان و توان نسل جوان اعتقاد نداشته و می‌خواهند کشور را با تفکر لیبرال، وادادگی و نگاه به بیرون مدیریت کنند، لطمه می‌خوریم.

وی تاکید کرد: این نگاه در اداره کشور به اذعان رهبری و خبرگان عرصه اقتصاد و مدیریت کلان، محکوم به شکست است و ما راهی جز تکیه بر سرمایه جوانان خود نداریم. ضیافت رضوی نیز فرصتی است تا توانمان را در این عرصه مرور کرده و راهکار‌های حرکت به سمت قله‌ها را بررسی کنیم و با انگیزه وارد میدان شویم.

گفتنی است، نهمین دوره طرح ضیافت رضوی، ویژه فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از یازدهم مرداد به مدت یک ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top