تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/13 - 17:38
کد خبر: 322729

خزیدن مجدد دلار به زیر سطح حمایتی

دلار بار دیگر نتوانست در بالای سطح حمایتی 12 هزار تومانی دوام آورد و این سطح مهم را از دست داد و به قیمت‌های هفته قبل خود رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ بازارهای مالی شهر در دومین روز از هفته و در حالی که بازارها در سکوت و آرامش خبری به سر می‌بردند، تحرکاتی متفاوت از خود نشان دادند و به رغم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه، نوسانات در بورس به سمت بالا بود.

این اتفاقات در حالی رخ داد که مهم‌ترین اخبار امروز به توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس، فروش محموله‌های نفتی ایران در آسیا، واردات 180 هزار تن نخ ریسندگی به کشور، مذاکره روسیه و عربستان بر سر مسائل بازار نفت و فروش تخفیف‌دار نفت در بازار بورس به دلیل پوشش کسری بودجه اختصاص داشت.

احیای بورس با تزریق اخبار دارویی
پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش مجدد قیمت دارو در بازار و همچنین صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر از سر گیری صادرات دارو و مقابله با قاچاق آن، تحرکات در گروه دارویی شدت گرفت و در کنار آن با نزدیک شدن عرضه اولیه پخش هجرت از زیر مجموعه‌های هلدینگ دارویی تأمین، سهامداران این شرکت بیش از سایر داروسازان مورد توجه قرار گرفتند. بر این اساس تقاضا در گروه دارویی و خصوصاً نمادهای تیپیکو، دفارا، دپارس، دلر و دتماد شدت گرفت و اغلب نمادهای گروه دارو، با صف خرید کار خود را به پایان رساندند.

در گروه فلزی نیز به رغم ریزش روز قبل شاهد افزایش تقاضا در ذوب‌آهن و فولاد مبارکه بودیم و این دو غول فولادی اصفهانی حجم معاملات مناسبی به خود دیدند و سایر نمادهای مطرح این گروه از جمله توکا فولاد، فاسمین و فولاد خوزستان نیز روز سبزی را سپری کردند اما این رشد شیب چندان زیادی نداشت.

در گروه خودرویی انتشار اخباری در تأیید اخبار قبلی افزایش سرمایه نمادهای مطرح این گروه، توانست تقاضا را صعودی کند و پس از چند هفته، خساپا، خپارس، رنا و خودرو به صف خرید رسیدند. قطعه سازان نیز روزی مثبت را پشت سر گذاشتند و در نمادهایی همچون خاذین، ختوقا، خگستر و خفنر صف خرید تشکیل شد.

در گروه بانکی تحرکات نسبت به روزهای قبل قابل مشاهده بود و بانک تجارت و بانک صادرات اندکی رشد را تجربه کردند. در بانک‌های کوچک‌تر نظیر وملل، وسینا و وپارس صف خرید تشکیل شد و تقاضا به شدت افزایش یافت.

امروز همچنین تک نمادهایی نظیر مپنا و مخابرات نیز به کمک شاخص کل آمدند تا رشد این شاخص به بیش از هزار واحد برسد. بر این اساس، شایعه تجدید ارزیابی دارایی‌ها در مخابرات توانست این سهم بزرگ بورسی را به صف خرید برساند و در گروه رایانه نیز جوی کاملاً مثبت برقرار بود و مرقام، پرداخت و آپ بیش از 2.5 درصد رشد را تجربه کردند.

یکی از کارگزاران حاضر در تالار بورس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اتفاقات اخیر بازار سرمایه گفت: بورس به دلایل متعددی نظیر افزایش چند برابری سود شرکت‌ها، نوسانات منفی در بازار ارز و وجود اخباری همچون تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بزرگ، همچنان جذاب‌ترین بازار موجود در بین بازارهای مالی است و به نظر می‌رسد روند رو به رشد این بازار همچنان ادامه داشته باشد.

خزیدن مجدد به زیر سطح حمایتی
پس از ناکامی چند باره دلار در عبور از مقاومت مهم 12 هزار و 200 تومانی، عرضه‌ها بار دیگر در بازار ارز شدت گرفت و انتشار اخباری همچون افزایش سقف حواله‌های ارزی و گشایش‌های مهم در بازار حواله ایران و امارات، به این عرضه‌ها شدت بخشید. بر این اساس قیمت دلار در بازار آزاد اصفهان به 12 هزار و 850 تومان کاهش یافت تا در دو هفته اخیر برای بار سوم این محدوده را لمس کرده باشد و اگر پس از اخباری همچون توقیف نفت‌کش انگلیسی و تهدیدات مرسوم آمریکا، خبر تحریک‌کننده‌ای در بازار منتشر نشود، احتمال شکست این محدوده بسیار زیاد خواهد بود.

در معاملات بازار طلا نیز قیمت‌ها نزولی بود و اغلب مراجعات به این بازار به منظور فروش خریدهای هفته‌های قبل و شناسایی زیان صورت می‌گرفت. در بازار اصفهان، هر سکه امامی 4 میلیون و 135 هزار تومان و نیم‌سکه 2 میلیون و 230 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. ربع‌سکه نیز در قیمت یک میلیون و 430 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. هر سکه گرمی، قیمت 950 هزار تومانی به خود دید و هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 407 هزار تومانی رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top