تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/14 - 14:07
کد خبر: 322836

راه اندازی دفتر مشترک توسعه همکاری بین دانشگاههای ایران و اتریش

رئیس دانشگاه خوارزمی بر ضرورت راه اندازی دفتر مشترک توسعه همکاری های دانشگاه های دو کشور ایران و اتریش تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عزیزالله حبیبی در نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف با محوریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و چالش‌ها و راه‌های برون رفت که امروز در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد، دانشگاه خوارزمی را به عنوان هماهنگ کننده فعالیت‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشور اتریش معرفی کرد و گفت: درحال حاضر ۱۷ پروژه مشترک علمی-پژوهشی با همکاری ۱۴ دانشگاه داخلی با کشور اتریش در حال انجام است و همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های خوارزمی و سایر دانشگاه‌های داخل با دانشگاه اتریش در زمینه‌های مختلف منعقد کردیم و این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از تکنولوژی، فنی تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک است.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون یکسری نشست‌های مختلف بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های اتریش برگزار شده است و دو نشست نیز تاکنون برگزار کردیم و تا پایان سال جاری نیز سومین نشست دانشگاه‌های اتریش با دانشگاه‌های داخل با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد. در حال حاضر کارهای مقدماتی این نشست در حال انجام است.

رئیس دانشگاه خوارزمی همچنین به ارائه چند پیشنهاد به منظور تسهیل همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های داخل با کشور اتریش پرداخت و گفت: به منظور ارتقای سطح این همکاری‌ها پیشنهاداتی داریم که براساس آن مدارک مشترک دوره‌های ارشد و دکتری بین دانشگاه‌های داخل و دانشگاه‌های کشور اتریش طراحی شود.

وی افزود: بدین وسیله می توانیم تا سال آینده با برگزاری دوره‌های مشترک این مدارک را به داوطلبان حضور در این دوره‌ها ارائه دهیم. تلاش می کنیم بورس‌های مشترک کوتاه مدت برای  دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های دو کشور تا سال آینده افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه خوارزمی به عنوان هماهنگ کننده همکاری‌های دانشگاه‌های داخل با دانشگاه اتریش پیشنهاد داده تا ۱۵ بورس از سوی این دانشگاه به دانشجویان کشور اتریش به منظور حضور در دوره‌های آموزشی مطالعات اسلامی، زبان و ادبیات فارسی و همچنین حقوق اسلامی اعطا کند. ضمن اینکه پیشنهاد داده‌ایم دفتر مشترک پیگیری همکاری‌های فعالیت‌های دانشگاه‌های دو کشور در ایران و اتریش راه‌اندازی شود تا این فعالیت‌ها با جدیت پیگیری شود.

حبیبی تأکید کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بورس دانشجو و اعضای هیأت علمی از دیگر مسائلی بود که لازم است مسئولان دو کشور به آنها توجه لازم داشته باشند چرا که امروزه به دلیل برخی چالش‌های ناشی از مشکلات ارزی این نوع فعالیت‌های ما با مشکلاتی مواجه می‌شود و ما پیشنهاد می‌کنیم که کمیته‌ای مأمور پیگیری و حل این گونه مسائل در دانشگاه‌های دو کشور باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top