تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/15 - 00:19
کد خبر: 322936

حسینی:

پاداش بازنشستگی فرهنگیان در مرداد و شهریور پرداخت می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان در ماه‌های مرداد و شهریور پرداخت می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید جواد حسینی در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ آموزش و پرورش این است که تولید شاخص و داده می‌کند اما جهت بهبود عملکرد داده کاوی نمی‌کند و یقینا با رویکرد آینده پژوهانه بهبود عملکرد حاصل خواهد شد.

وی افزود: ما باید همواره وضعیت آموزش و پرورش را آسیب شناسی کنیم و تحول خواهی و تجدید نظر در رویه‌های ناکارآمد بسیار حائز اهمیت است و به جای استفاده از راهکارهای موقتی باید بر راهکارها و برنامه‌های طولانی مدت تمرکز کنیم و نگاه آموزش و پرورش به مسائل گوناگون باید همیشه ساختارگرایانه باشد.

حسینی تصریح کرد: بزرگترین مشکل آموزش و پرورش این است که متأسفانه ساختار ستادی و اداری این دستگاه به مانند سایر دستگاه‌ها به طور عام دیده شده است و این قانون فرصت‌های بسیاری را برای خلق ثروت و منابع از آموزش و پرورش گرفته است لذا همه علمای تعلیم و تربیت نظر دارند که آموزش و پرورش باید با قوانین خاص و نه عام اداره شود و این موضوع فرصت‌های بی‌بدیلی از جمله فرصت‌های اقتصادی را ایجاد خواهد کرد و در همین راستا به امید خدا قانون خاص آموزش و پرورش را تدوین و اجرایی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش یک لشکر بزرگ اقتصادی نهفته و بالقوه است که باید به فعل تبدیل شود و در این راه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت خلق منابع استفاده شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش دچار یک سنگینی بار در برنامه‌ریزی درسی هستیم و این برنامه درسی، آموزش‌زدگی، کنکور‌گرایی، نمره‌گرایی و تعلیم و تربیت تک ساحتی را موجب شده است و در این بین تدوین یک برنامه درسی سبک، روان، تمام ساحتی با کاهش بار کار مدرسه در دستور کار قرار دارد تا نظام تعلیم و تربیت را پویا و کیفی سازد.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش دارای ساختاری معیوب، متمرکز، عمودی، چند لایه، سانترالیسم، خشن و دارای حجم بالای بروکراسی اداری است و این ساختار معیوب عوارض زیادی از جمله بار اضافی مالی بر آموزش و پرورش تحمیل کرده است و تنها راه برون رفت از این مشکلات، مدرسه محوری است که فاصله صف و ستاد را کاهش می‌دهد و حتما باید ساختار روشنی از ابعاد مختلف مدرسه محوری تبیین شود تا با دادن اختیار به مدرسه و مدیر و افزایش سطح مشارکت بتوانیم تحول و ارتقای کیفیت آموزشی را به مدرسه بازگردانیم.

حسینی افزود: یکی از مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش توزیع نامتوازن آن در کشور است که این موضوع هدررفت منابع را در پی خواهد داشت و طرح آمایش سرزمین و سند جامع این چالش را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار ساماندهی نیروی انسانی باید به ساماندهی مدارس نیز توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: متاسفانه وجود ۲۴ نوع مدرسه در ایران بهره‌وری مدارس را کاهش داده لذا حتما باید تکثر مدارس کاهش یافته و به سمت استفاده از مدارس بزرگ حرکت کنیم و یقیناً تعلیم و تربیت تمام ساحتی در مدارس بزرگ، بهتر اتفاق می‌افتد و یکی از برنامه‌هایی که در این راستا انجام خواهیم داد، ارتقای کمی و کیفی و تقویت طرح مدارس حیات طیبه خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در نظام تعلیم و تربیت باید به آن توجه ویژه کنیم خروج از وابستگی به بودجه و اعتبارات دولتی آموزش و پرورش است و در حال حاضر ۳۶۰ دستگاه از بودجه دولت سهم دارند و گرچه اعتبارات آموزش و پرورش از ۹ درصد به ۱۳ درصد ارتقاء یافته اما باید ۲۰ تا ۲۵ درصد بودجه کشور به دستگاه تعلیم و تربیت تعلق گیرد و در این مسیر باید از اتکا صرف به منابع دولتی فاصله گرفت و از همه ظرفیت های جامعه استفاده کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش را باید به صورت مشارکتی مدیریت کنیم، گفت: استفاده از همه ظرفیت ها هنر است و یکی از این مشارکت ها بحث پروژه مهر است که اوج هنر مشارکت در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و حتما باید به پروره مهر توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی حال حاضر نباید فقط مشکلات و چالش ها را مطرح کنیم و باید با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی، مشارکت حداکثری و خلق منابع به سمت مسائل و مشکلات هجوم آوریم و گرفتن اعتبار دو هزار میلیارد تومانی طرح رتبه‌بندی معلمان، جشن پایان دادن به مدارس خشت و گلی، جشن پایان دادن به بخاری‌های نفتی مدارس و گرفتن اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان جهت واریز در ماه‌های مرداد و شهریور از جمله توفیقاتی است که با وجود همه مشکلات موجود در حال تحقق و عملیاتی شدن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top