تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/15 - 03:31
کد خبر: 322945

معرفی سالانه ۳۶۰ دانشجوی دانشگاه اسفراین به صنایع بزرگ

وجود دو صنعت بزرگ لوله گستر و فولاد در شهرستان اسفراین فرصت را برای دانشجویان رشته‌های مکانیک، برق و مواد دانشگاه اسفراین فراهم کرده تا با ورود به این صنایع از حقوق و مزایایی نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتخاب رشته همواره یکی از تصمیمات مهم دانش آموزان در کنکور بوده به طوری که این انتخاب می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده فرد داشته باشد. انتخاب صحیح و با شناخت دانشگاه و رشته می‌تواند زمینه موفقیت را تا حدودی فراهم کند.

اگر این تصمیم به درستی گرفته شود می‌تواند از اتلاف وقت دانشجو در دانشگاه جلوگیری به عمل آورد و در غیر این صورت شاهد این خواهیم بود که عده زیادی به سمت تغییر رشته می‌روند؛ عده‌ی زیادی نیز بدون علاقه رشته خود را ادامه می‌دهند و در نهایت و پس از گرفتن مدرک، به حرفه و شغل دیگری روی می‌آورند.

دراین راستا، تابستان سال گذشته خبرگزاری دانشجو با هدف پاسخگویی به این دغدغه تازه واردان به فضای دانشگاه، در گزارش‌های متنوعی با عنوان «کدام رشته، کدام دانشگاه» به معرفی این دانشگاه‌ها پرداخت و به معرفی کلی از رشته‌های دانشگاه‌های مادر در استان‌های مختلف کشور پرداخت.

امسال بنا داریم به معرفی برترین رشته‌ها در دانشگاه‌های مناطق مختلف کشور بپردازیم. برخی دانشگاه‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارند، رشته‌های دانشگاهی خاصی را پوشش می‌دهند.

آشنایی با دانشگاه‌ها از این زاویه که هر دانشگاه در کدام رشته سرآمد است یا تولیدات علمی خاص دارد،و با سلسله گزارش‌هایی با عنوان «کدام رشته در کدام دانشگاه» امکان پذیر است. قصد داریم در این سلسله گزارش ها، به معرفی رشته‌های خاص در دانشگاه‌های خاص بپردازیم و داوطلبان ورود به دانشگاه را برای انتخاب رشته‌ای بهتر یاری کنیم. در این گزارش به معرفی رشته‌های مجتمع آموزش عالی اسفراین خواهیم پرداخت.

این دانشگاه هرچند در مرکز استان خراسان شمالی واقع نیست، اما نشان داده که می‌تواند نقش مهمی را در موضوعات علمی استان ایفا کند. دانشگاه اسفراین دارای ۱۳ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی است و ۲۰۲۰ دانشجو را در خود جای داده است.

این مرکز آموزش عالی دارای ۷۹ هزار و ۹۰۰ متر زیربنای کل، ۸ هزار متر فضای خوابگاهی، ۲۰ هزار متر فضای سبز، ۲۲ هزار و ۶۰۰ متر محوطه و بلوار و خیابان، ۱۴ هزار و ۳۴۵ متر فضای آموزشی و کارگاهی، ۹۰۰ متر سالن همایش، ۶ هزار متر فضای اداری، کتابخانه و سالن مطالعه، ۹۵۰ متر فضای سلف سرویس، ۹۰۰ متر فضای فرهنگی و نمازخانه، هزار متر فضای اماکن ورزشی و ۴ هزار و ۵۰۰ متر میدان چمن است.

معرفی ۳۶۰ دانشجو به صنایع اسفراین طی یک سال
اما درخصوص رشته‌های برتر این دانشگاه می‌توان مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی شیمی و مهندسی برق را از درجه اهمیت بالاتری دانست. محمد حاتمی، معاون آموزشی این دانشگاه علت آن را اینگونه توضیح می‌دهد: در شهرستان اسفراین دو کارخانه فولاد و لوله گستر دایر بوده که از این رو رشته مهندسی مواد بسیار حائز اهمیت است.

حاتمی ادامه می‌دهد: دانشگاه با این صنایع قرارداد‌هایی منعقد می‌کند که در قالب هر قرارداد حدود ۹۰ دانشجو را به کارخانه فرستاده تا فعالیت‌های تخصصی انجام دهند.

معاون آموزشی دانشگاه اسفراین از دریافت حقوق بین یک تا ۲ میلیون تومانی دانشجویان فرستاده شده به این صنایع خبر می‌دهد و خاطرنشان می‌کند: سال گذشته در طی ۴ قرارداد حدود ۳۶۰ دانشجو را به شرکت لوله گستر و فولاد معرفی کردیم.

وی می‌افزاید: این صنایع برای مسئله استخدامی خود نیز از این نیرو‌های آماده استفاده می‌کنند. اکنون قرارداد برای دانشجویان مهندسی مکانیک و برق منعقد است و قصد داریم برای سال آینده قرارداد‌هایی برای اعزام دانشجویان مهندسی مواد و کامپیوتر به این شرکت‌ها منعقد کنیم.

تجهیزات آزمایشگاهی در سطح دانشگاه‌های برتر کشور
حاتمی در توضیح تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی این دانشگاه نیز می‌گوید: دانشگاه اسفراین از نظر تجهیزات آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی حتی از دانشگاهی مانند فردوسی مشهد پایین‌تر نیست و آزمایشگاه‌های مجهزی در دانشگاه ما دایر و برای استفاده دانشجویان آماده است.

این استاد دانشگاه قبولی دانشجویان دانشگاه اسفراین در مقطع کارشناسی ارشد را مناسب ارزیابی می‌کند و معتقد است که باید توجه داشت نمی‌شود دانشگاه اسفراین را با دانشگاه‌های بزرگ قیاس کرد، زیرا ورودی دانشجویان اسفراین نسبت به دانشگاه‌های برتر، بنیه علمی ضعیف تری دارند. اما دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه به نسبت زمان وارد شدن به دانشگاهشان کاملا متفاوت هستند.

وی می‌افزاید: حتی دانشجویانی داشته ایم که با فعالیت‌های پژوهشی خود به خارج از کشور مهاجرت کرده اند و این دانشگاه رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی زیادی را در مقطع کارشناسی ارشد روانه دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کرده است.

حاتمی در پایان بیان می‌کند: نسبت دانشجو و هیئت علمی دانشگاه اسفراین مناسب است. دانشگاه اسفراین حدود ۵۰ عضو هیئت علمی دارد که از سطح علمی بالایی نیز برخوردار هستند و می‌توانند نیاز دانشجویان مقطع کارشناسی را به خوبی رفع کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top