تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/15 - 08:47
کد خبر: 322963

مسئول بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی پیرامون جذب «آریا برزن محمدی» مطرح کرد:

ملاک پذیرش هیأت علمی، سهم خواهی از دانشگاه است/ دانشگاه مدرسه‌ای با مدیریت احزاب سیاسی نیست

ملاک پذیرش هیأت علمی، سهم خواهی از دانشگاه است/ دانشگاه مدرسه‌ای با مدیریت احزاب سیاسی نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: جذب آریابرزن، فقط گوشه‌‌ای از برنامه‌ حزب بازی و سهم خواهی افراد است که برای دانشگاه تدارک دیده‌اند. اعتراض ما به این فرد دعوای شخصی نیست، به عقیده ما مهره‌های بزرگتری وجود دارند که امثال محمدی را به حرکت در می‌آورند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدتی است نام آریا برزن محمدی، فعال سیاسی ضد انقلاب در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به عنوان یکی از افرادی که تمایل به عضویت در هیأت علمی این دانشگاه دارد، شنیده می شود. محمدی که در این سال ها با حضور در رسانه های ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته بود حال تمایل خود را به عنوان فردی که می خواهد در جمهوری اسلامی کار کند نشان می دهد! البته این اقدام با مخالفت دانشجویان و تشکل های دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که به عنوان اقدامی سیاسی و نه علمی قلمداد می شود، روبرو شده است.

محمد فخرا، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون اتفاقات اخیر این دانشکده گفت: حرمت قوانین اداری مدت‌هاست که در این دانشکده شکسته شده؛ تخلف در شیوه برگزاری شورای فرهنگی، تصرف فضای در اختیار تشکل‌ها، حمله به دفتر بسیج و شکستن درب دفتر خواهران، عدم شفافیت مالی، انتصابات فرمایشی و اخیرا هم جذب خودسرانه افراد شبهه دار به پرونده افتخارات مدیریت اضافه شده است!

فخرا ادامه داد: در تمامی این موارد بسیج دانشجویی وارد عمل شده و مراتب اعتراض خود را به مراجع ذی صلاح اعلام کرده ولی مطابق معمول با عدم پیگیری و اصلاح مواجه شده که به تبع آن مجبور به واکنش‌های ملموس تر و اعتراضات علنی تر شده است. برای مثال بخاطر سهل انگاری مدیریت در دعوت رسمی از بسیج دانشجویی برای حضور در جلسه شورای فرهنگی، بعد از تذکرات شفاهی در ابتدا نامه‌ای به مدیریت ارسال شد و به نوعی اخطار داده شد که این مسئله حل شود، اما تابحال جوابی دریافت نکرده‌ایم؛ طبیعتا اقدامات بعدی من جمله شکایت رسمی از مدیریت دانشکده در دیوان عدالت اداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمد فخرا + آریا برزن محمدی + هیئت علمی دانشگاه تهران + خبرنامه دانشجویان ایران

مسئول بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: در چند سال اخیر پیوسته از تغییر و تحولات نابجای هیئت علمی دانشکده لب به اعتراض گشودیم ولی نتیجه‌ای در بر نداشت. افرادی منصوب می‌شوند که هیچ مقبولیتی ندارند و فقط با انگیزه‌های حزبی در اولویت قرار گرفته‌اند. اساتید انقلابی را به نوعی گوشه نشین کرده‌اند و تک صدایی در این دانشکده به اوج خود رسیده. انتخابات ریاست دانشکده و رئیس گروه مطالعات منطقه‌ای در فضایی شبهه برانگیز و پر از ابهام به نحوی پایان یافت که فریاد اعتراض دانشجویان و اساتید انقلابی بلکه دغدغه مند را بلند کرده بود چراکه محمدرضا تخشید سوابق علمی چندانی ندارد و چندین سال است که از مرتبه استادیاری ارتقا پیدا نکرده و الهه کولایی نیز نتوانسته بود حداکثر آراء را میان افراد ثبت‌نامی کسب کند.

او گفت: جذب آریابرزن، فقط گوشه‌‌ای از برنامه‌ حزب بازی و سهم خواهی افراد است که برای دانشگاه تدارک دیده‌اند. اعتراض ما به این فرد دعوای شخصی نیست و مسئله هم تماما این فرد نیست، بلکه به عقیده ما مهره‌های بزرگتری وجود دارند که امثال محمدی را به حرکت در می‌آورند؛ او فرد گمنامی بود که خود ما هم او را نمی‌شناختیم و بعد از خواندن پرونده‌ی سیاه او در عجبیم که با چه رویی می‌توانند بر اقدام خود اصرار داشته باشند.

این دانشجوی دانشگاه تهران گفت: سوای از مستنداتی که برای رد صلاحیت یک مسئول تراز انقلاب کافیست و در پرونده سیاه محمدی به وفور یافت می‌شود، وی حداقل شرایط مورد نیاز برای جذب را یعنی سوابق علمی چندانی هم ندارد. در جریان شکایت آریوبرزن محمدی از نشریه ایران۱۴۰۴ که مقاله‌ی «عامل موساد در دانشکده حقوق» در آن درج شده بود، ما از اینکه چه کسانی او را تحریک به شکایت از نشریه بسیج کرده بودند باخبریم؛ پیدا شدن ردپای این افراد در چنین مسائلی تازگی ندارد و خب ما هم از آنان زمانیکه منافعشان به خطر می‌افتد، انتظار سکوت و انفعال نداریم.

بیشتر بخوانید// نشریه ایران 1404؛ ماجرا بده بستان سیاسی است؟

محمد فخرا + آریا برزن محمدی + هیئت علمی دانشگاه تهران + خبرنامه دانشجویان ایران

فخرا اظهار کرد: در سالهای اخیر در چندین مورد بسیج دانشجویی اعلام موضع کرده و انتصابات فرمایشی با پوشش انتخابات را محکوم کرده است، انتصاباتی که اکثرا هیچ توجیحی جز مناسبات سیاسی ندارد و مخالفت عموم اساتید با این افراد موید این ماجراست. من جمله اعتراضاتی که صورت گرفته، نامه‌ایست که اخیرا خطاب به هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شد و بر لزوم برخورد با عوامل جذب خودسرانه چنین فردی تاکید شده.

او گفت: متاسفانه فی الحال تنها جوی که در رئوس هیئت‌های علمی وجود ندارد جو علمی است. افراد با توجه به حزب و تبعیت از جریانات سیاسی مسئولیت می‌گیرند و متاسفانه آراء منفی اساتید هیچ اهمیتی در این فرایند ندارد. و در نهایت همین مسئولین برای جذب اساتید در هیئت علمی بر اساس ملاک‌هایی گزینش می‌کنند که تکمیل کننده پازل سهم خواهی از دانشگاه می‌باشد. شنیده ها حاکی از این است که تحصیل در دانشگاه های خارجی، در هر سطحی برای جذب در هیئت علمی دارای اولویت است. یعنی بی‌ارزش ترین مدرک خارجی، نسبت به دکترای دانشکده حقوق تهران برای حضرات باارزش‌تر است!

دانشجوی دانشگاه تهران افزود: نکته قابل توجه، عزم و تلاش خستگی ناپذیر این افراد برای کسب کرسی‌های دانشگاه است؛ به صورتی که در همین یک مورد بعد از جو رسانه‌ای، واکنش اساتید، اعلام موضع وزارت علوم و بسیج اساتید و واکنش بسیج دانشکده به سه نحو متفاوت، در نهایت با درج جوابیه آریا برزن در سایت رسمی دانشکده مواجه شدیم. وصف حال این وضعیت اگر استبداد رای نباشد پس چیست؟

او در پایان گفت: افرادی که می‌پندارند بسیج دانشجویی با شکایت و تهدید عقب می‌کشد و راه برای جولان هر جریان خودباخته‌ای باز می‌شود بدانند که هزینه‌دادن برای نظام اسلامی جزو افتخارات هر بسیجی محسوب می‌شود. نمی‌گذاریم دانشگاه به مدرسه‌ای با مدیریت احزاب سیاسی مبدل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1398/05/25 - 15:37

متاسفانه در دانشگاه های تراز اول ایران، مشکلی که وجود دارد اینست که حقوق داوطلبان جذب غالبا ضایع میشود. مثلا اگر نخواهند فرد قوی را جذب کنند دلایل مسخره می آورند، مثلا چرا فوق دکتری نداری (در صورتیکه پسا دکتری بعنوان مدرک تحصیلی محسوب نمیشود و طبق قوانین وزارت علوم، بالاترین مدرک دانشگاهی phd است و فوق دکتری صرفا یک دوره برای تقویت رزومه و دلخواه است)، یا بیا مدتی برای ما کار کن ببینیم چقدر توانایی علمی داری (علیرغم اینکه فرد رزومه بسیار درخشان در طول بیش از 10 سال تحصیل دانشگاهی دارد و خود را بارها اثبات کرده)، یا اینکه مثلا مدرک لیسانس شما از دانشگاه غیر از دانشگاههای مادر بوده و با اینکه مدارک ارشد و دکتری شما از دانشگاههای درجه یک است و رزومه بسیار درخشان پژوهشی دارید اما مدرک لیسانس وتو کننده است. و در مقابل فردی را جذب کرده اند که گاها با داشتن مدرک در هر سه مقطع از دانشگاههای مادر، از نظر پژوهشی و توانایی تدریس بسیار ضعیف است. واضحا این خلاف قانون است، چون برای جذب هیات علمی، جدولی برای امتیاز دهی پارامترهای مختلف وجود دارد و هر پارامتر امتیاز خود را دارد و اگر مثلا فردی معدل لیسانسش پایین است خب امتیاز آن قسمت مربوطه را نباید بگیرد و نباید به صورت وتویی به این موارد نگاه شود و همه چیز باید در کل سنجیده شود نه سلیقه ای.
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top