تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/16 - 11:10
کد خبر: 323162

محمدامین مهدی‌پور

در کنگره اتحادیه جامعه اسلامی چه خواهد گذشت؟

در کنگره اتحادیه جامعه اسلامی چه خواهد گذشت؟

در یک سال اخیر به همت واحد آموزش سه دوره آموزشی قائم، فردوس و ققنوس و همچنین دوره رویش‌های انقلاب اسلامی در قم برگزار شد، همچنین در راستای ارتقای آگاهی دانشجویان در حوزه بین‌الملل نخستین شماره از فصلنامه تخصصی «هم‌شاگردی دیپلماتیک» انتشار یافت.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدامین مهدی‌پور// امروز که عمر یک ساله، بیست‌ویکمین شورای این اتحادیه به پایان رسیده با هماهنگی‌های صورت گرفته بیست‌ودومین کنگره اتحادیه از ۲۳ تا ۲۵ مردادماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار خواهد شد.قرار‌های سیاسی و آموزشی این اتحادیه به صورت جداگانه برگزار می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که همایش‌ها، مجامع و نشست‌های آموزشی در بهمن ماه و نشست‌های سیاسی در فروردین و اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شوند. با توجه به گستردگی و تعدد حق رای در دفاتر، نزدیک به ۳۰۰ حق رای بین دفاتر توزیع می‌شود، این گستردگی روند برگزاری انتخابات شورای مرکزی را طولانی می‌کند به همین دلیل این انتخابات در یک نشست تشکیلاتی برگزار می‌شود؛ البته کنگره‌های این اتحادیه در گذشته به صورت دو سال یک‌بار برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این انتخابات به صورت سالانه برگزار می‌شود.

در یک سال اخیر به همت واحد آموزش سه دوره آموزشی قائم، فردوس و ققنوس و همچنین دوره رویش‌های انقلاب اسلامی در قم برگزار شد، همچنین در راستای ارتقای آگاهی دانشجویان در حوزه بین‌الملل نخستین شماره از فصلنامه تخصصی «هم‌شاگردی دیپلماتیک» انتشار یافت.

در بخش فعالیت واحد خواهران، دوره سه مرحله‌ای «فانوس راه» ازجمله فعالیت‌های این واحد است که تاکنون دو مرحله آن به صورت دوره‌ای، منطقه‌ای و سراسری برگزار شده و مرحله سوم آن نیز پس از برگزاری کنگره به مدت ۴۰ روز و به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین برگزیدگان چهارمین دوره نشریات دانشجویی این اتحادیه نیز همزمان با بیست‌ودومین کنگره معرفی و تجلیل می‌شوند.

برگزاری طرح مطالعاتی مجازی در ماه محرم سال گذشته و مسابقه کتابخوانی با عنوان «کتاب قهرمان» و همچنین جشنواره فرهنگی «سبک زندگی اسلامی شهید شاهینی» در چهار فصل شامل: اقتصاد مقاومتی، مهدویت، ازدواج و فرهنگ رسانه ازجمله برنامه‌هایی بوده که توسط واحد فرهنگی این اتحادیه برگزار شده و در کنگره از برگزیدگان جشنواره شهید شاهینی تجلیل به عمل خواهد آمد. نکته بعدی ظرفیت فصل تابستان برای برگزاری دوره‌های آموزشی است، ولی وزارت علوم طی سال‌های اخیر حمایت‌های لازم را برای برگزاری این دوره‌ها انجام نداده و تعهدات خود را نقض کرده است. دولت‌ها می‌توانند با سه وجهه مالی، حقوقی و آموزشی با تشکل‌های دانشجویی برخورد کنند. مثلا در حوزه مالی، امکانات و منابع مالی را در اختیار تشکل‌ها قرار نمی‌دهند. در دو سالی که به پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده، شاهدیم که فعالان تشکل‌های دانشجویی را به دادگاه‌های حقوقی می‌کشانند و وقت آنها را تلف می‌کنند.

در هر حال یکی از بهترین راه‌های مقابله با تشکل‌های منتقد این است که آنها را درگیر مسائل حقوقی کنند. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در دو سال اخیر به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران با شکایت این دانشگاه روبه‌رو بوده و در این مدت نیز شاهد به وجود آوردن مشکلات آموزشی برای فعالان دانشجویی بوده‌ایم به‌گونه‌ای که دروس برخی از این دانشجویان غیرعادلانه و ناجوانمردانه حذف شده‌ است. هر زمان که فشار روی جنبش دانشجویی تشدید شده، اثرگذاری فعالان دانشجویی بیشتر بوده و امیدواریم همچنان شاهد این اثرگذاری باشیم.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به بیان شاخص‌ها و همچنین معرفی کاندیدا‌ها متناسب با شاخص‌های مطرح شده می‌پردازد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اتحادیه کاندیدا‌های موردنظر خود را به صورت علنی به مردم معرفی می‌کند. با توجه به اینکه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه این انتخابات می‌تواند در ساختار سیاسی کشور تاثیرگذار باشد. در واقع ترکیب مجلس آینده می‌تواند زمینه تشکیل یک دولت انقلابی را فراهم کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top