تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/16 - 21:17
کد خبر: 323233

با اخذ مجوز از وزارت علوم؛

دانشگاه آزاد آذربایجان غربی دانشجوی غیرایرانی پذیرش می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی از اخذ مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمود پوریوسف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی از اخذ مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه خبر داد.

پوریوسف مطرح کرد: با تلاش‌های فراوان و کسب مجوز‌های لازم از سازمان مرکزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اخذ شد.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی با اشاره به سابقه مراودات ساکنان این استان با کشور‌های همسایه به‌ویژه اقلیم کردستان عراق در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تصریح کرد: استان آذربایجان غربی به واسطه برخورداری از نعمت مرزی بودن با کشور‌های همسایه می‌تواند از این فرصت پیش آمده به‌عنوان ظرفیت علمی نگاه کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با برخورداری از امکانات علمی و پژوهشی از قبیل، کتابخانه‌های وسیع، سایت کامپیوتری مجهز، فضای ورزشی مناسب، امکانات رفاهی، آزمایشگاه‌های مجهز، مسجد و ... با بهره‌گیری از توان بالای علمی اعضای هیئت علمی مجرب، بستر‌های لازم برای پذیرش دانشجو از سایر کشور‌های همسایه را دارد که با برنامه‌ریز‌های صورت گرفته از نیمسال اول ۹۹-۹۸ این اقدام صورت خواهد گرفت.

پوریوسف یادآور شد: این تصمیم به‌دنبال آن گرفته شد که وزارت علوم کشور عراق هفت واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را در لیست دانشگاه‌های معتبر خود قرار داد که یکی از آن‌ها دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بود.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با محور ارومیه و کسب مجوز‌های لازم، این واحد دانشگاهی می‌تواند از مهرماه سال جاری در همه رشته‌های موجود در واحد تهران جنوب اقدام به پذیرش دانشجو از کشور‌های همسایه کند.

وی تاکید کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های تحصیلی در واحد ارومیه و فاصله کم از نظر بعد مسافتی یکی از امتیازات بسیار ویژه برای دانشجویان غیرایرانی متقاضی تحصیل در این واحد دانشگاهی به‌ویژه از شهر‌های اقلیم کردستان عراق از جمله، اربیل، دهوک و سلیمانیه است.

پوریوسف با اشاره به این نکته که استفاده از اعضای هیئت علمی کردزبان در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی این استان به‌عنوان یک ظرفیت و امیتاز ویژه برای متقاضیان به تحصیل از اقلیم کردستان عراق مد نظر خواهد بود، گفت: اعضای هیئت علمی کردزبان شاغل در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در استان می‌توانند در راستای پذیرش دانشجویان غیرایرانی به‌ویژه متقاضیان از اقلیم کردستان عراق نقش مؤثری را ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور در همه نمایشگاه‌های کشور عراق و اقلیم کردستان اقدام به معرفی دستاورد‌های علمی و نخبگان کشوری و استانی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top