تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/16 - 22:26
کد خبر: 323238

تاسیس تشکل دانشجویی ویژه دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد با اشاره به تاسیس تشکل دانشجویی ویژه دانشجویان دکترا گفت: تاسیس این تشکل، یک کار فاخر سیاسی است که رنگ و لعاب جناحی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دومین نشست هم اندیشی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تاسیس تشکل ویژه دانشجویان مقطع دکتری در سازمان مرکزی و در سالن آمفی تئاتر هتل فرهیختگان برگزار شد.

بر همین اساس محمد قربانی مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد در جمع دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامیگفت: کار تشکیلاتی یک ضرورت فرهنگی واجب، دائمی و ابدی است. آنچه تاریخ به ما گزارش می دهد این است که همه انبیا، اولیا و به ویژه پیامبر گرامی اسلام و حضرات معصومین علیهم السلام، کار تشکیلاتی انجام می دادند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن نیز نتیجه کار تشکیلاتی عظیم و فاخر است. اگر حضرت امام خمینی(ره) و یارانش کار تشکیلاتی انجام نمی دادند، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

قربانی افزود: جنبش دانشجویی ایران بر اساس نیاز زمانه فعالیت خودش را طراحی و عملیاتی کرده است. در دوره ستمشاهی، راهبرد عملیاتی تشکلهای دانشجویی مبارزه با رژیم طاغوت و نظام سلطه و خفقان برآمده از آن زمان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، تاسیس نهادهای انقلابی مثل کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ... حاصل تلاش و جهاد اسلاف پاکباخته ما بود.

وی گفت: جنگ تحمیلی نیز توسط دانشجویان و دانشگاهیان تحت زعامت و رهبری حضرت امام، مدیریت شد. باکری ها، همت ها، صفوی ها، باقری ها و سلیمانی ها که تمامی این افراد از دانشگاه و جنبش های دانشجویی برخاسته و به کشور خدمت کردند.

قربانی اظهار داشت: در مسائل امنیتی نیز این بچه های دانشجو و دانشگاهی بودند که کشور را از برهه های خطر و بحرانی نجات دادند. برای مثال سازمان منافقین با کمک سایر گروهک های تروریستی از ۳۰ خرداد تا ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ چندین هزار عملیات تروریستی انجام داد که حاصل آن بیش از 17000 شهید بود که معروفند به شهدای ترور، که در حل این مسائل هم جوانان و دانشجویان برای مبارزه وارد شده و عالی عمل کردند.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب اکثریت کارهای عمرانی توسط کشورهای بیگانه در کشور ما انجام می شد ،افزود: بعد از جنگ و در دوران سازندگی نیز دانشگاهیان وارد عمل شده و این مهم را برعهده گرفتند.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد گفت: امروز تمام هدف و تلاش دولت های غربی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و یاس پراکنی است.

قربانی ادامه داد: بنابراین اگر بتوان با طراحی و عملیاتی سازی ایده های نو به حل مسائل اساسی کشور در حوزه های گوناگون کمک کنیم، قطعا به ارتقا و تعالی کارآمدی کشور خود کمک کرده ایم و به نظر حقیر از جمله مهمترین کارهای سیاسی است و این البته به خوش بین کردن ملت به نظام، کشور و ایران اسلامی کمک خواهد کرد.

وی افزود: پس یکی از وظایف ما کمک به پیشرفت کشور در تمام حوزه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی است. از اصلی ترین افراد برای نیل به این هدف مقدس و والا معطوف به توان علمی و عملی، دانشجویان دکتری هستند. بنابراین از زاویه ای تاسیس این تشکل، یک کار فاخر سیاسی است که رنگ و لعاب جناحی ندارد ولیکن در کلان، امر سیاسی مهم و متعالی است.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اضافه کرد: حسب فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات مکرر مسئولین ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و انتظار به حق و به جای شما عزیزان و البته اعتقاد راسخ خود ما، وظیفه راهبردی اداره کل تشکلها حمایت از نخبگان و جوانان و نیروهای مومن انقلابی است.

وی در پایان اظهار داشت: هدف از این نشست تاسیس هسته مرکزی برای ایجاد یک تشکل دانشجویی متناسب با اقتضائات دانشجویان دکتری است و دانشجویان ضمن استقبال از تاسیس، در مورد چگونگی فعالیت و شیوه های جذب نیرو، تدوین اساسنامه، تشکیل هیات موسس و سایر موارد مرتبط نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

در ادامه نشست دهقان معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و زیگلری معاون پشتیبانی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، در جمع دانشجویان سخنرانی کرده و به سوالات آنان پاسخ گفتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top