تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/16 - 22:42
کد خبر: 323241

سیما سادات لاری در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد:

سازوکاری برای دخالت دانشجویان در امور خودشان نداریم/ هدف برخی از جلسات حجاب و عفاف فرافکنی است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: به شخصه دوست دارم که تشکل ها اصالت خود را در دانشگاه ها حفظ کنند ولی با توجه به این که فعالیت های سیاسی کمتر شد، تشکل ها هم کمرنگ تر شدند که شاید یکی از عواملی که باعث شد تا دانشجویان به سمت کانون ها بروند، همین مسئله بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بیستمین نشست اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، گفت: تشکل ها قدیمی ترین شاخه فعالیت های دانشجویی هستند و مسلم است افرادی که دارای تفکرات نزدیک به هم هستند تحت عنوان حزب یا تشکلی دور هم جمع می شوند و وقتی که نام خود را تشکل اسلامی می گذارند به تبع آن قداست خاصی دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت کفت: بحث عقلانیت، مسئله ای است که در واقع گمشده جامعه ماست. خوشحالم که این شعار را انتخاب کردید چرا که با عقلانیت می توان تاب پذیری و تحمل خود را در برابر منتقدمان بالا ببریم و مانند این است که ذهن خود را پنجره کرده تا بتوان به هر نسیمی اجازه داد تا درآن بوزد که با قدرت تعقل این نکات را می توان تجزیه و تحلیل نمود.

سیما سادات لاری ادامه داد: عدالتخواهی بحثی است که از دیرباز برای همگان مطرح بوده و بنده بارها گفتم که چه ما و چه شما در هر جامعه ای که هستیم، اگر بتوان عدالت را حتی در آن جامعه کوچک برقرار کنیم، یقینا می توان در آن زمان شعار عدالتخواهی را داد.

او افزود: به نظر من یکی از مشکلاتی که تشکل های ما داشتند این است که پیشرو نبودند. این طبیعی است که شما باید پیشرو باشید و جامعه از شما پیروی کند و این مسئله زمانی صورت می گیرد که استقلال هویت شما به عنوان جنبش دانشجویی حفظ بشود، وابستگی شما به قدرت ها و نیروهای بیرونی کمتر بشود به عنوان اینکه خودتان تولید فکر و اندیشه کنید که هیچ کدام از ما بازیچه قدرت های بیرون از دانشگاه نباشیم و خدایی ناکرده این هویت را نباید از دست دهید چرا که چه بخواهید و چه نخواهید، اینها در تاریخ ثبت می شود و اسم شما به انجمن اسلامی دانشجوبان مستقل ثبت شده است.

در ادامه گفت: یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که وجود دارد این است که تشکل ها فرزند زمان خودشان باشند. روزی رسالت تشکل های اسلامی مبارزه با مارکسیسم بود که ممکن است همین حالا رسالت شما هم تغییر کرده باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در برهه های زمانی با توجه به جایگاه خودش هوشمندی خود را حفظ کرده است. این خوب است که شما با توجه به درک درست از زمان و مکان خودتان، نیاز های مردم و جامعه را درک می کنید و به آن اصول خود پایدار باشید، به آرمان های خودتان وفادار بوده تا رد هر مقطعی بتوانید رسالت تاریخی خود را انجام دهید.

او افزود: به شخصه دوست دارم که تشکل ها اصالت خود را در دانشگاه ها حفظ کنند ولی با توجه به این که فعالیت های سیاسی کمتر شد، تشکل ها هم کمرنگ تر شدند که شاید یکی از عواملی که باعث شد تا دانشجویان به سمت کانون ها بروند، همین مسئله بود.

لاری مطرح کرد: شما عده ای خاص از دانشجویان هستید که علاوه بر اینکه در رشته ی خود حرفه ای و نخبه خواهید شد، دغدغه جامعه و نظام اسلامی را داشتید.

او گفت: طی این 40 روز مسئولیتم، در جلساتی حضور داشتم که یکی از آن ها حجاب و عفاف بود. احساس کردم که هدف این جلسات کار را به دوش دیگری انداختن و فرافکنی است.

او افزود: چیزی که مرا خیلی عذاب می دهد این است که احساس می کنم سیستم مدیریتی ما سنتی است و نمی توانیم دانشجویان را در مسائل خود دخیل کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه گفت: مسئله دیگری که از شما انتظار دارم این است که دور هم بنشید و برای معنویت، نماز، عفاف و حجاب برنامه ریزی کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top