تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/17 - 01:00
کد خبر: 323248

رستمی: مسئولیت ۴۰ ساله دوم انقلاب برعهده جوانان است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مسئولیت 40ساله دوم انقلاب برعهده جوانان است، رهبری می‌فرمایند مسئولیتی را که از عهده آن برنمی‌آیید به‌عهده بگیرید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی شامگاه گذشته در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در مسجد الزهرا دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: شما در طرح ولایت مبانی دانشجوی انقلابی و مومن را به‌خوبی فرا می‌گیرید و هنگام بازگشت باید عنصر مومن، انقلابی و جریان‌ساز باشید، در بین دیدارها کم‌تر مجموعه‌ای مانند دانشگاه مورد توجه رهبری هستند و در کنار برنامه‌های ویژه چهار دیدار عمومی دارند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: بسیاری از دانشجویان امروز دچار آشفتگی در برداشت‌ها هستند، به‌راحتی شبهه‌زده می‌شود و چون به‌دنبال پاسخ آن‌ها نمی‌روند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اعلام جنگ به نظام‌های غیرتوحیدی جهان بود، دعوت همه پیامبران دعوت به توحید و اجتناب از غیر خداها بود، در دوره‌ای که فریاد مرگ معنویت و دین گوش بشر را کر کرده بود، هیچکس فکر نمی‌کرد دوباره دین برگردد، کسی جرأت نمی‌کرد دین خود را ابراز کند، فلسطینی‌ها مبارزه می‌کردند، اما اسم اسلامی نداشتند و ملی‌گرایی‌های غیراصولی دنیا را فرا گرفته بود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: در این دوره مجهز به سلاحی می‌شوید که می‌توانید حرف‌های بی‌مبنا را تشخیص دهید و به آن‌ها پاسخ دهید، مسئولیت 40ساله دوم انقلاب برعهده جوانان است، رهبری می‌فرمایند مسئولیتی را که از عهده آن برنمی‌آیید به‌عهده بگیرید.

رستمی اظهار کرد: انقلاب با شعار دین برخاست و توجه نظام سلطه مبنی بر اینکه اگر انقلاب محقق شود و به خواسته‌هایش برسد کار غرب تمام است، به همین دلیل از همان ابتدای انقلاب کودتا، نفوذ و تحمیل جنگ را به‌کار بستند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در روزهای پایانی جنگ کشور در سخت‌ترین شرایط بود، نفت اجازه صادرات نداشت، قیمت نفت به 7.5 دلار رسید، درآمد ارزی کشور کاملا ناچیز شد، در کنار آن بمباران شیمیایی و ورود رسمی آمریکا به‌جنگ با ایران در خلیج فارس، در نهایت جنگ به پایان رسید، اما دشمن هنوز به پایان نرسیده است، منحرف کردن نظام در قالب‌های مختلف اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه دشمن به‌خوبی فهمیده که نقطه قوت مردم باور عمیق به خدا و وعده‌های خدا است، افزود: خیلی‌ها هشدارهای رهبری را متوجه نشدند، ایشان از سال ۸۳ به این موضوع پرداختند، امروز صف‌آرایی جبهه به‌هم پیوسته و مجهز را در قالب‌های مختلف می‌بینیم، برای اینکه مردم از دین خود که برخاسته از هویت قدرتمند خود، اعتماد به‌نفس، امید به آینده و باورهای مذهبی است، فاصله بگیرند.

رستمی ادامه داد: دشمن برای همه این‌ها طراحی دارد، اینکه دختری روسری‌اش را سر چوب کند و فردا در کانادا او را ببینید، نباید تعجب کنید، فرد دیگری برنامه خود را حیازدایی تحت عنوان حجاب اختیاری می‌گذارد، نمی‌گوید حمله به حجاب، تا حدی مورد حمایت قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای که وزیر خارجه و کاندیدای آمریکا با او دیدار می‌کنند و رسانه در اختیارش قرار می‌دهند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها یادآور شد: مقاصد شوم آمریکا مبنی بر اینکه این یک دعوای هویتی است و برنامه‌های آمریکا فقط برای سال ۹۸ این بود که با تحریم مردم را به‌گونه‌ای خرد کنند که نظام کشور به‌هم بریزد و حتی اتفاقات دی‌ماه ۹۶ خیلی از این‌ها را ذوق زده کرد، اما ناکام شدند.

وی تصریح کرد: این‌ها آرزوی‌های آن‌ها بود، چون تمام امکاناتشان را در این فضا بسیج کرده بودند و سه رویکرد اصلی آن‌ها تشدید تحریم‌های اقتصادی به روش اجازه ندادن صادرات، کمبود جدی ارز برای تامین مواد اولیه و جنگ روانی بود.

رستمی اضافه کرد: در کنار این‌ها جریان‌های مختلف بیرونی و نفوذی کار روانی مبتنی بر اینکه امکان مقاومت در برابر فشار اقتصادی وجود ندارد و جنگ نزدیک است را برای اینکه نظام از امتیازات نسبی‌اش دست بکشد و در مورد توانمندی‌های جدید، توان بازدارندگی دفاعی، نفوذ در منطقه و ایستادگی بر اصول انقلاب مذاکره کند، شروع کردند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: رویکرد سوم کار ایذائی بود، انجام عملیاتی‌هایی که امنیت را از کشور برباید، نیروهایی اطلاعاتی و امنیتی کشور حجم عظیمی از این‌ها را خنثی کرده‌اند، همچنین حجم کاری که دشمن در مرزها برای واردات سلاح انجام می‌دهد، بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه تعداد تلفات درگیری و آدم‌کشی با اسلحه در آمریکا با تلفات بسیاری از جنگ‌ها برابری می‌کند، بیان کرد: تعداد شهدای ما در طول دفاع مقدس از تعداد کشته‌شدگان تیراندازی‌های خیابانی آمریکا کم‌تر است.

رستمی اظهار کرد: در نظام دو رویکرد داریم، یکی تمام فکرش مذاکره است، در همین راستا با اصرار فراوان از رهبری اختیارات گرفتند، در عین حال به شروط رهبری پایبند نبودند و اصرار دارند این آورده را ارزشمند تلقی کنند، چون از طرف آمریکایی‌ها بدعهدی اتفاق افتاد برای اینکه این آورده از بین نرود دنبال مذاکره مجدد هستند، جریان دیگر جریان مقاومت فعال‌ و گفتمان انقلابی همراه با هوشمندی است که آثارش را می‌بینیم.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: عده‌ای آدم ترسو می‌گفتند اگر آمریکا تهدید شود، فلان می‌شود، دیدید که آمریکا از ایران تشکر می‌کند و به‌صورت رسمی مجموعه‌ کشورهای منطقه متوجه قدرت نظامی فعال ما می‌شوند.

وی افزود: اشراف و توان اطلاعاتی داریم، موشک نقطه زن صرف ادعا نیست بلکه در عمل نیز ثابت کرده‌ایم، در عملیات رسمی این‌ها مشخص می‌شود.

رستمی یادآور شد: نفتکش را به بهانه نفت بردن برای سوریه می‌گیرند، اما هنگامی که رهبری فرمودند جواب این دزدی را باید داده شود، بعد از ۴۸ ساعت نفتکش انگلیسی را گرفتیم، ناو آمریکایی که محافظ و مدعی حفظ امنیت نفتکش بود، چنان تذکر جدی می‌گیرد که وارد حریم ایران نمی‌شود، قبل از آن نیز پهپادهایی که با انتقال تکنولوژی در یمن در حال ساخت بود نیز خوش درخشیدند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برخی عقیده دارند باید با آمریکا مذاکره کرد تا منافع ما تامین شود، ادامه داد: اعضای گفتمان دیگر می‌گویند اگر در این دنیا مقتدر نباشیم حق ما را می‌خورند، شهدای ما را در منا به شهادت رساندند و پیکرهای آن‌ها را گمنام به‌خاک سپردند، بعد از آن رهبری در جمع اعضای نیروی دریایی تشر می‌زنند، عربستان نیز بلافاصله نبش قبر می‌کند و پیکرها را تحویل می‌دهد، در دنیا اگر کسی ظلم‌پذیر باشد حقش را نمی‌تواند بگیرد، گفتمان کارآمد فعال نقش خود را نشان داده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه از این به بعد مسئولیت برعهده جوانان است، بیان کرد: رهبری فرمودند ۴۰ سال انقلابیون، انقلاب را به پیروزی رساندند و کشور را نجات دادند، اما اکنون در گام دوم، مبنی بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی هستیم.

رستمی افزود: باید دولتی در کشور سر کار بیاید که خروجی تصمیماتش اسلامی باشد، در دولت اسلامی از بن دندان معتقد به اسلام و به‌دنبال خروجی اسلامی هستند، در دولت اسلامی شاهد این نیستید که معاون رئیس جمهوری فمنیسم را تبلیغ کند، بعد از دولت اسلامی جامعه اسلامی باید شکل بگیرد، یعنی نه تنها دولت، بلکه تمام گروه‌های اجتماعی دولت اسلامی شود و در نهایت این جامعه اسلامی تبدیل به تمدن اسلامی شود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب وظیفه جوان‌ها ایجاد تمدن اسلامی است، باید عرصه به‌درستی شناخته شود، بتوانید تصمیمات جدی بگیرید و آن‌ها را پیگیری کنید، مسئولیت سنگینی است اما در عین حال دست‌یافتنی است.

وی یادآور شد: رهبری به سه ظرفیت بزرگ اشاره می‌کنند که نخستین آن‌ها ملت است، خیلی از داخلی‌ها انتظار داشتند این ملت ناامید شود، اما ملت دشمن را به‌خوبی شناخته است، کشورهای مرتجع منطقه اعتراف می‌کنند که بعد از خشایار شاه نخستین‌بار است که ایران حکومتش را به‌مدیترانه رسانده است.

رستمی بیان کرد: نکته بعدی ضعف دشمن است، اکنون متفکران غرب و معتقدان آن‌ها به‌پایان نظریه جریان لیبرال اعتراف می‌کنند، مرگ رویای آمریکایی در رسانه‌های غربی یک کلیدواژه است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دشمن رو به زوال است، به‌گونه‌ای که هنگامی که ایران موشک می‌زند، آمریکا جرأت عکس‌العمل ندارد، اسرائیل که ۵ سال پیش حرف از حمله به ایران می‌زد، اکنون همین که بین ایران و آمریکا تنش پیش می‌آید می‌ترسند.

وی افزود: اعتماد اسرائیلی‌ها به سید حسن نصرالله از رسانه‌های اسرائیلی بیش‌تر است، کار به‌جایی رسیده که وقتی پیام جنگ بالا می‌گیرد، اسرائیلی‌ها به آمریکا التماس می‌کنند که قضیه را بخوابابند، جمهوری اسلامی به امارات پیام داد که اگر موشکی به طرف ما شلیک شود، هدف ما هر کشوری که آمریکا در آن پایگاه دارد، است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top