تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/17 - 02:23
کد خبر: 323263

طیبه سیاوشی در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

دلیل لایحه افزایش حداقل سن ازدواج، استفاده افراد از دوران کودکی است

دلیل لایحه افزایش حداقل سن ازدواج، استفاده افراد از دوران کودکی است

طیبه سیاوشی در این نشست گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در مرحله اجرایی شدن است، کاهش ساعات کاری بانوان شاغل می باشد. از دیگر اقدام هایی حائز اهمیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بود که به دلیل ایرادات شورای نگهبان به این لایحه هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور گفت: یکی از دستاورد های مهمی که توسط 17 زن نماینده مجلس صورت گرفت، بحث زنان سرپرست خانوار است که در قانون برنامه ششم توسعه بود.

او ادامه داد: چندین موضوع و مسئله محوری در برنامه ششم توسعه مطرح شده است که یکی از مهم ترین آنها بحث سرپرست زنان خانوار است که در برنامه ششم توسعه به صورت محوری و اولیت به این مسئله پرداخته شده است. دولت هم موظف است تا تمامی پروژه ها و مصوبات خود را در این زمینه به ویژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با لحاظ کردن بحث زنان و خانوار نکات خود را به تصویب برساند و می بایست که آن را در بودجه سالانه ذکر کرد.

سیاوشی در ادامه افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که هر ساله تلاش کرده ایم آنرا انجام دهیم، بحث بیمه زنان سرپرست خانوار است که مبلغ این بیمه ها توسط دولت و کمیته امداد پرداخت می شود.

او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که موفقیت آمیز بود، اختصاص بیست و هفت صدم درصد از نه درصد کل ارزش افزوده به ورزش همگانی بود که خوشبختانه این امر هم محقق شده است و در این مورد هم به وضوح مشخص است که مقداری از آن باید به زنان تخصیص یابد. موردی دیگر آن بود که ماده 101 برنامه ششم توسعه را به تصویب برسانیم که تمامی برنامه ها و مصوبات باید با رویکرد عدالت جنسیتی سازگار باشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: یکی دیگر از برنامه هایی که در مرحله اجرایی شدن است، کاهش ساعات کاری بانوان شاغل می باشد. از دیگر اقدام هایی حائز اهمیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بود که به دلیل ایرادات شورای نگهبان به این لایحه هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

او اشاره کرد: یکی از مواردی که اخیرا خیلی پر سرو و صدا بود و سال هاست که در دستور کار مجلس قرار دارد، لایحه تابعیت فرزند حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی بود که این هم خوشبختانه در طی یکی دو ماه گذشته به تصویب مجلس رسید. یکی دیگر از مواردی که در فراکسیون زنان مجلس به آن پرداختیم و خیلی پر سر و صدا شد، اصلاح ماده 1041 قانون مدنی بود که به کودک همسری معروف شده است. در فراکسیون زنان ازدواج کمتر از 13 سال را ممنوع کردیم و دلیل آن هم این بود که تا سن 13 سالگی بتوانند کودکی خود را بکنند و از امکانات آموزشی کشور بهره مند شوند که متاسفانه در کمیسیون حقوق قضایی با مخالفت مواجه شد.

سیاوشی در پایان گفت: یکی دیگر از موضاعاتی که اخیرا مطرح شد، بحث اسیدپاشی بود که موضوع تشدید مجازات اسید پاشی مطرح شد.

در پایان سیاوشی به سوالات دانشجویان پیرامون عملکرد فراکسیون زنان پاسخ داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top