تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/17 - 17:57
کد خبر: 323309

بیانیه سازمان بسیج علمی پیرامون روند علمی کشور

در این بیانیه آمده است:«باتوجه به فرمایش رهبر انقلاب خطاب به نفرات برتر المپیادهای علمی و والیبالیست‌های جوان پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با توجه به پیشرفت علمی کشور بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:«باتوجه به فرمایش رهبر انقلاب خطاب به نفرات برتر المپیادهای علمی و والیبالیست‌های جوان پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.»

متن بیانیه به شرح زیر است:

یرفع اللَّه الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات» مجادله 11
خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می‌بخشد

نظام اسلامی برآمده از انقلاب مردم ایران برخلاف نمونه‎های مشابه در دیگر کشورها، هم برآمده از نهادهای علم، خصوصاً حوزه و دانشگاه بود و هم در مرحله عمل و نظام سازی، جایگاه علم و عالم را ارج نهاد، آن را تقویت کرد و برای بازطراحی و پیشرفت اجرائیاتش به گرمی دست نخبگان را فشرد. نخبگان، شخصیت های علمی و دانشگاهی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی در بطن امور قرار داشته و در روز های سخت جنگ تحمیلی، علم و ایمان را به هم گره زده تا ایران اسلامی با تمام محدودیت‌ها لشکری متکی به پشتیبانی شرق و غرب صدام را شکست دهد.

جوانان نخبه ایرانی از ابتدای انقلاب برای خودکفایی کشور، حرکتی جهاد گونه را  آغاز و در روزها ی حساس و سرنوشت‌ساز کشور پاسخ اعتماد مردم و مسئولین را به خوبی داده و با توانمندی و استعداد موجبات پیشرفت و برون رفت از مشکلات را فراهم ساختند.

دستاوردهای نخبگان ایرانی زیر سایه نظام انقلابی صرفاً به جنبه‎های فناوری محدود نمی‎شود و چراغ بسیاری از پیشرفت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درگرو تلاش جامعه علمی کشور بوده است. امروز جوانان با ایمان و مجهز به سلاح دانش قله‎های پیشرفت و اقتدار را یکی پس از دیگری فتح کرده و نوید روزهای درخشان را در تاریخ سرزمین ایران اسلامی می‌دهند.

با تحلیل معضلات پیش آمده و پیش روی جامعه اسلامی‎مان می‎توان نتیجه گرفت که هر جا مشکلی مغفول و بدون راه حل باقی مانده است به علت عدم اعتماد به ظرفیت و توانمندی نخبگان داخلی و کم توجهی مسئولین بوده است.

دشمنان ایران اسلامی، سالهاست که بلندگوهای رسانه‎ای خود را بر موج ادعای بی‌اعتمادی مردم و نخبگان به جمهوری اسلامی تنظیم کرده‌اند. دروغی درست کرده اند و آنقدر عددها و ارقام را بزرگ می‎گویند تا جامعه جهانی را مجبور به باور این دروغ کنند! اما تغییر سرعت پژوهش و اختراعات جدید کشور از ماه و هفته به روز ساعت در کشور گواه اعتماد، امید و علاقه جوانان این مرز و بوم به آینده آن است.

اهدای مدال‌ها و افتخارات علمی به محضر مقام معظم رهبری خط و نشان غیور مردانه جوانان نخبه ایرانی به تمامی وعده‌های فریبنده غرب است که پیام رسا و روشنی برای چشمان بینا و گوش شنوا دارد.

یگر نکته پر اهمیت توجه به شرایط امروزی کشوراست چرا که دشمن با تحریم‎های نابخردانه‌ی خود موجبات وفاق ملی را فراهم کرده است آن وفاقی که بیش از هر زمان دیگری بر اهمیت توجه به توان و ظرفیت‌های داخلی متمرکز شده و با هم‎افزایی ظرفیت‌ها با شتابی به مراتب بیش از گذشته از فرهنگ مصرف کننده و واردکننده بودن فاصله گرفته و توانسته است زمینه‎های صادرات محصولات اعم از فناوری و غیر آن به سراسر جهان را مهیا نماید.

امروز دیگر به شعار«ما می‎توانیم» نیست، همه در عمل دیدند جوان ایرانی «توانست» و گوی رقابت را نیز یکی  پس از دیگری از سایر کشورها ربود و اکنون چشم به صدر قله مرجعیت علمی جهانی دارد.

باتوجه به فرمایش رهبر انقلاب خطاب به نفرات برتر المپیادهای علمی و والیبالیست‌های جوان پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.

سازمان بسیج علمی باروحیه حماسی، انقلابی و جهادی حمایت از نخبگان ایرانی و تعالی روزافزون جامعه علمی کشور را وظیفه خود دانسته و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. انشالله مسئولین و دلسوزان انقلاب و تعالی اسلام با حمایت از ابتکارات نخبگان جوان بتوان در راه رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و علوم نافع مرجع ساز کشور ایران اسلامی را با یک تفکر انقلابی و بسیجی به سمت مرجعیت علمی که مقدمه به وجود آمدن تمدن نوین اسلامی است را در آینده نه چندان دور پرچم این افتخار بزرگ را در ردیف دیگر افتخارات میهن اسلامیان به اهتزاز درخواهیم آورد.

انشا الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top