تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/19 - 10:21
کد خبر: 323397

با برگزاری شورای جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

در بزرگترین گردهمایی سالیانه انجمن‌های اسلامی چه گذشت؟

در بزرگترین گردهمایی سالیانه انجمن‌های اسلامی چه گذشت؟

مجید حسینی عضو هیات علمی دانشگاه تهران که با اخیرا با انتقادات تند خود از حقوق و دریافتی‌های پزشکان، موسسات کنکور و مدارس غیرانتفاعی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته، در حاشیه بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در انتخابات مجلس نامزد نمی‌شوم و هیچ برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات آینده ندارم. وی همچنین گفت: من قول می دهم اگر قانونی تصویب شود که براساس آن سقف پرکیس پزشک در ایران 20 میلیون تومان شود، قول می دهم در هیچ انتخاباتی در ایران شرکت نکنم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل روز گذشته با شعار «عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» در دانشگاه خوارزمی به پایان رسید. در پایان این نشست اعضای جدید شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی مشخص شدند(اینجــا). اما در این گردهمایی چهره های شاخص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

فتاح: جوانگرایی را در بنیاد مستضعفان ادامه می‌دهیم
سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در اولین روز این نشست با اشاره به اهمیت جوان گرایی گفت: در اداره ی کمیته امداد نکاتی را مدنظر قرار دادیم که از جمله آنها، جوانگرایی بود به شکلی که میانگین سنی در کمیته امداد را پایین آوردیم. در این راه قانون بازنشستگی را در کمیته امداد به معنای واقعی کلمه رعایت کردیم که حتی ما 1 نفر بازنشسته هم نداریم. در بنیاد مستضعفان نیز سعی داریم، بیش از کمیته امداد از جوانان ارزشی و حزب اللهی استفاده کنیم. رئیس سابق کمیته امداد گفت: یکی دیگر از نکاتی را که در کمیته برای خود ملاک قرار دادیم، تحرک میدانی بود. این تحرک به گونه ای بود که طی 4 سال مسئولیتم 170 سفر رفتم و الان هم افسوس آنرا می خورم که چرا نتوانستم سفر های بیشتری داشته باشم.(متن کامل)

حدادعادل: شخصا وارد انتخابات ۹۸ نمی‌شوم
غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این نشست با اشاره به انتخابات مجلس پیش رو گفت: شخصا وارد انتخابات ۹۸ نمی شوم. وی افزود: قبول دارم که جوانگرایی باید صورت بگیرد ولی شما باید به تجربه هم اعتقاد داشته باشیم و منظور من از جوانگرایی پیر زدایی است. حدادعادل افزود: 50 درصد شورایی که برای مجلس تشکیل داده ایم جوان هستند.(متن کامل) از حواشی اظهارات حدادعادل در این نشست، اظهارنظر او درباره مدارس غیرانتفاعی بود که حواشی زیادی را نیز در پی داشت.(اینجــا)

نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

حجت الاسلام رستمی: اصلاح درونی از لازمه‌های تشکل‌های دانشجویی است
حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست با اشاره به چگونگی شکل گیری این اتحادیه گفت: یک زمان عده‌ای تلاش کردند تا انجمن های اسلامی را که در ابتدای انقلاب با رویکردی شتاب بخش در راستای حرکت انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و برکت هایی مانند دانشجویان پیرو خط امام را در مقاطعی به همراه داشت را از مسیر خود جدا کنند. رستمی در ادامه با اشاره به حرکت دانشجویان در این زمان برای بازگشت تشکل های دانشجویی به مسیر اصیل انقلابی و اسلامی تاکید کرد: درستی این حرکت زمانی بیشتر دیده شد که بخشی از انجمن های اسلامی پس از مدتی دچار مشکلاتی مانند نزدیک شدن به جریان معارض  و پناهندگی به نظام سلطه شدند.(اینجــا)

http://iusnews.ir/images/news/323222/gallery/819.jpg

بزرگداشت شهید بابایی
همچنین در اولین روز این نشسست، ویژه برنامه فرهنگی به همت واحد فرهنگی اتحادیه به مناسبت گرامی داشت ایام شهادت، شهبد بابایی برگزار شد. امیر چیت فروش مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از دوستان و همرزمان شهید بابایی در این ویژه برنامه به بیان نکاتی پیرامون شخصیت شهید بابایی و خواهر شهید ابراهیم هادی به بیان نکاتی در مورد حجاب پرداختند. لازم به ذکر است که سردار کرمی، پژوهش گر حوزه دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاهاز میهمانان ویژه این برنامه بودند.(متن کامل)

سیما سادات لاری: سازوکاری برای دخالت دانشجویان در امور خودشان نداریم
همچنین سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست گفت: تشکل ها قدیمی ترین شاخه فعالیت های دانشجویی هستند و مسلم است افرادی که دارای تفکرات نزدیک به هم هستند تحت عنوان حزب یا تشکلی دور هم جمع می شوند و وقتی که نام خود را تشکل اسلامی می گذارند به تبع آن قداست خاصی دارند. معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت کفت: بحث عقلانیت، مسئله ای است که در واقع گمشده جامعه ماست. خوشحالم که این شعار را انتخاب کردید چرا که با عقلانیت می توان تاب پذیری و تحمل خود را در برابر منتقدمان بالا ببریم و مانند این است که ذهن خود را پنجره کرده تا بتوان به هر نسیمی اجازه داد تا درآن بوزد که با قدرت تعقل این نکات را می توان تجزیه و تحلیل نمود.(متن کامل)

طیبه سیاوشی: دلیل لایحه افزایش حداقل سن ازدواج، استفاده افراد از دوران کودکی است
 طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از دستاورد های مهمی که توسط 17 زن نماینده مجلس صورت گرفت، بحث زنان سرپرست خانوار است که در قانون برنامه ششم توسعه بود. او ادامه داد: چندین موضوع و مسئله محوری در برنامه ششم توسعه مطرح شده است که یکی از مهم ترین آنها بحث سرپرست زنان خانوار است که در برنامه ششم توسعه به صورت محوری و اولیت به این مسئله پرداخته شده است. دولت هم موظف است تا تمامی پروژه ها و مصوبات خود را در این زمینه به ویژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با لحاظ کردن بحث زنان و خانوار نکات خود را به تصویب برساند و می بایست که آن را در بودجه سالانه ذکر کرد.(متن کامل)

دادستان کل کشور: هنوز رد پای ۲۰۳۰ دیده می‌شود
محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز در این نشست با بیان این که دشمنان به فکر آسیب زدن به تفکر مقاومت هستند گفت: امروز خود دشمنان ما بیان می کنند آن چیزی که کشور و منطقه ما را در برابر استبداد نگه داشته، مقاومت است و البته دشمن می خواهد مقاومت را در بین جوانان و مردم از بین ببرد. حجت الاسلام منتظری در این نشست با اشاره به سند 2030 گفت: سندی به عنوان 2030 درست کردند. رهبر انقلاب به شدت با این موضوع مخالفت کردند و خواستند این مسئله کاملا از بین برود. علی القاعده آقایان نیز اعلام کردند که ماجرای سند 2030 تمام شده است، اما هنوز آثار و نتایج آن را می توان در مکان های مختلف دید.(متن کامل)

سیدعباس موسوی: تحریم‌های آمریکا همان «تروریسم اقتصادی» است
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با حضور نیز گفت: به نظر من اولین نفری که در داخل پس از مقام معظم رهبری به افول آمریکا اذعان کرد و موضوع را به صورت علمی، به عنوان کارشناس آمریکا، مطرح کرد دکتر ظریف بود. او ادامه داد: دکتر ظریف به عنوان فردی که سی و چند سال در آمریکا زندگی کرده است و آنجا را می شناسد، از منظر کارشناسی باور دارد که اگر آمریکا با همین وضعیت حرکت کند، ابتدا قدرت نرمش و سپس قدرت سختش را از دست خواهد داد و این به خاطر آن است که در حال استفاده بیش از حد قدرتش است.(متن کامل)

مجید حسینی: برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات ندارم
 مجید حسینی عضو هیات علمی دانشگاه تهران که با اخیرا با انتقادات تند خود از حقوق و دریافتی‌های پزشکان، موسسات کنکور و مدارس غیرانتفاعی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته، در حاشیه بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در انتخابات مجلس نامزد نمی‌شوم و هیچ برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات آینده ندارم. وی همچنین گفت: من قول می دهم اگر قانونی تصویب شود که براساس آن سقف پرکیس پزشک در ایران 20 میلیون تومان شود، قول می دهم در هیچ انتخاباتی در ایران شرکت نکنم.(متن کامل)

صادق محصولی: وحدت بهانه‌ای برای کنارگذاشتن نیروهای حزب‌اللهی نشود
صادق محصولی، قائم مقام جبهه پایداری نیز در این نشست گفت: وحدت وسیله است و هدف نیست، اگر وحدت به رسیدن به هدف کمک کند چیز خوبی است. اما این که شما به بهانه وحدت، حزب اللهی ها را کنار بگذارید و انهایی را که دورتربه ارزش های انقلاب هستند را در لیست بیاورید وحدت معنا نخواهد داشت. در آخرین دوره مجلس انتقاد ما به لیست واحد اصولگرایان این بود که چرا باید سهم خواهی بشود و یا اینکه چرا فردی که کسی آن را نمی شناسد، تنها به این دلیل که از فلان حزب است باید وارد لیست شود؟ و یا حداقل کف اصولگرایی را نداشته باشد. منتهی ما گفتیم اگر ما بازی بهم زن هستیم، پس سکوت می کنیم، که نتیجه اش شکست همه سی نفر بود.(متن کامل)

پوردستان: فرهنگ مقاومت ایران کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع خود قرار داد
سرتیپ احمدرضا پور دستان رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور گفت: فرهنگ مقاومت ایران با عبور از مرزها، کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده و آمریکا در موضع ضعف قرارگرفته. با تدابیر و هدایت‌های حکیمانه رهبری و حضور ملت مؤمن و انقلابی درصحنه و پادررکاب و انگشت روی ماشه بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران از استحکام، قوت و قدرت بالایی برخوردار است. وی گفت: مزیت‌های ایران اعم از قرار گرفتن در شمال آبراه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بود که به آمریکایی‌ها امکان کنترل صادرات نفت را می‌داد. در آن زمان برای کشورها سهمیه‌ای مشخص‌شده بود که بر اساس آن باید استفاده می‌کردند و اگر بیش از آن می‌شد، جلوی صادرات را می‌گرفتند.(متن کامل)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top