تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/19 - 14:41
کد خبر: 323419

قیمت دام زنده سبک برای عید قربان مشخص شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران، گفت: در جلسه‌ای با حضور وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت قیمت دام زنده سبک برای عید قربان 42 هزار تومان تصویب شد که در 19 مرکز عرضه بهداشتی در استان تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دو روز دیگر عید سعید قربان است و برای مردم مهم است که قیمت مصوب دام زنده چقدر است و در چه مراکزی به صورت رسمی و تحت نظارت دامپزشکی عرضه خواهد شد؛ در این باره گفت‌وگویی با مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور انجام دادیم.

سعید سلطانی سروستانی گفت: در نشستی که با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و اتحادیه سراسری دامداران و اتحادیه عشایر برگزار شد تصویب شد هر کیلو دام زنده سبک برای عید قربان 42 هزار تومان عرضه شود.

وی ادامه داد: اتحادیه‌های مربوطه هم با سازمان میادین هماهنگی کامل انجام داده‌اند تا دام زنده در 19 مرکز در سطح تهران عرضه شود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران دامپزشکان هم در مراکز عرضه برای بررسی سلامت دام وجود خواهند داشت و مردم می‌توانند پس از خرید در نزدیک‌ترین کشتارگاه دام‌های خود را ذبح و استفاده کنند.

سلطانی در خصوص دام سنگین نیز گفت: اگرچه در این جلسه قیمتی برای دام سنگین مصوب نشد اما به دلیل عرضه بیش از اندازه این نوع دام به دلیل تولید بالا،‌ قیمت آن مناسب و کیلویی 32 هزار تومان به فروش ‌می‌رود.

وی گفت: از 19 جایگاه عرضه در تهران یک جایگاه مربوط به دام سنگین و 18 جایگاه مربوط به دام سبک است زیرا اکثر دامی که در عید قربان ذبح می‌‌شود دام سبک است.

*دلایل افزایش عرضه دام سنگین
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در پاسخ به اینکه دلیل افزایش عرضه دام سنگین در بازار چیست، گفت: دو اتفاق مهم در سال جاری به وقوع پیوست نخست اینکه با بارندگی‌های اخیر علوفه مراتع زیاد شد و شرایط خوبی برای تولید دام ایجاد  شد و عملکرد تولید بالا رفت.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل بارندگی‌های اخیر نرخ دوقلوزایی افزایش یافت و اینها باعث شد تا تولید دام سنگین در کشور از رشد خوبی برخوردار باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top