تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/19 - 20:43
کد خبر: 323465

محمود بهمنی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد:

باید جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت/ باید ساختارهای بودجه‌ای اصلاح شود

باید جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت/ باید ساختارهای بودجه‌ای اصلاح شود

بهمنی در جمع دانشجویان مستقل گفت: باید جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت. اگر که ما ارز 4200 تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص دهیم، مانند گندم، جو، ذرت، روغن و ... کار بسیار خوبی است چرا که ارزاق عمومی مردم است و می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمود بهمنی، رئیس اسبق بانک مرکزی با حضور در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور گفت: باید جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت.

او پیرامون ارز 4200 تومانی گفت: اگر که ما ارز 4200 تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص دهیم، مانند گندم، جو، ذرت، روغن و ... کار بسیار خوبی است چرا که ارزاق عمومی مردم است و می توانند از آن استفاده کنند اما یک شرط دارد و آن است که ارز 4200 تومانی به دست مردم برسد، اگر این ارز به دست مردم نرسد نتیجه آن گوشتی می شود که بالای 100 هزار تومان باید خرید.

او ادامه داد: ارز 4200 تومانی می دهیم که کمکی به مردم باشد ولی اگر این گوشت وارد شد و ضربدر دلار 12000 یا 13000 تومانی شد، دیگر معنایی ندارد که یقینا این رانت برای افراد خاصی خواهد بود.

بهمنی ادامه داد:در تحریم ها تصمیم گرفته بودند که صادرات نفت ما را به صفر برسانند که محقق نشد. طبیعی است که این موضوع بر پیکره بودجه ما تاثیر خواهد گذاشت. قبل از تحریم های اخیر ما دو میلیون و ششصد و ده هزار بشکه نفت می فروختیم  ولی در پایان سال گذشته این مقدار یه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت رسید و در حال حاضر هم این مقدار به پانصد هزار بشکه نفت رسیده است.

این نماینده مجلس گفت: راه های بسیاری برای افزایش درآمد دولت وجود دارد که در ادامه به آن می پردازم. مثلا در حال حاضر فرار مالیاتی بسیار بالایی داریم که شاید آنرا بتوان برابر با کل بودجه دانست.

او افزود: امروز رانت های زیادی در بدنه اقتصادی داریم، که اگر جلوی این رانت ها و  فرارهای مالیاتی گرفته شود درآمدهایی به بدنه دولت اضافه می شود.

بهمنی با ارائه راهکارهایی برای افزودن به درآمدهای دولتی بدون افزایش درآمدهای نفتی گفت:معافیت های زیادی در بدنه اقتصادی داریم که باید این معافیت ها حذف شود

او گفت: یک راه دیگری هم که وجود دارد این است که مالیات ها را به صورت پلکانی افزایش دهیم. یقینا کسی که 10 میلیون تومان می گیرد با کسی که 2 میلیون تومان می گیرد تفاوت دارد.

رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: ما نزدیک به 560 میلیارد تومان پروژه و کار نیمه کاره داریم که نه تنها باعث سودی ندارند بلکه باعث ایجاد هزنیه های اضافی نیز می شوند، می توان بخشی را واگذار و بخش دیگری را تکمیل کرد و می توان با واگذاری پیکره بودجه را اصلاح کنیم.

بهمنی در رابطه با حذف چهار صفر از پول ملی گفت: شما می دانید که واحد پول ما در حال حاضر ریال می باشد که واحد درشت پول ما ریال و واحد ریز ما دینار می باشد، هر 100 دینار یک ریال می باشد. با توجه به اینکه واحد پول ما محو شده در هر صورت بایستی واحد پولی جدیدی را در نظر گرفت. این اقدام از دوران مسئولیت خود من شروع شد. تیمی را به ترکیه فرستادیم و تیم های دیگری را هم به کشورهایی فرستادیم که صفر را از پولشان حذف کردند. به طور مثال آخرین بار، ترکیه 6 صفر را از پول ملی خود حذف کرد. به ایتالیا و اندونزی هم تیم هایی فرستادیم.

این نماینده مجلس گفت: برخی ها در رابطه با حذف 4 صفر می گویند که هزینه می شود و هزینه ی بیشتری باید کرد اما اینگونه نیست، در حال حاضر مقداری بین 800 میلیون تا 1 میلیارد اسکانس در سال امحا می کنیم. این را هم باید بگویم که این طرح هیچ تاثیری بر روی تورم و رکود ندارد بدلیل اینکه تورم بر روی حجم پول است بنابراین باید اصلاح ساختاری در پول ملی صورت گیرد.

او گفت:FATF در واقع بحث 4 گانه تامین هزینه تروریسم است. نکته ای که در رابطه با این معاهده وجود دارد این است که دارای 41 بند است که می گوید تامین مالی تروریسم را نباید انجام دهید که ما هم قبول داریم و اصلا ما مبارزه با تروریسم رو شروع کردیم.

بهمنی گفت: نکته ای که وجود دارد که اگر زیر بار این قضیه برویم، بعد مسئله پالرمو، موشک های بالستیک و... را مطرح می کنند.

او افزود: بعد از این مسائل، مسئله حقوق بشر مطرح می شود. لیبی را شما به یاد دارید، همین سازمان با عراق چه کرد؟ تسلیحاتشان را گرفتند و پس از آن که تسلیحاتی نداشتند و خلع سلاح شدند، به آنها حمله کردند و موشکی هم نداشتند که بتوانند از خود دفاع کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top