تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/20 - 10:59
کد خبر: 323505

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت؛

بسیج دانشجویی برای دیگر تشکل‌ها حکم پدری دارد

وی افزود: در این مدت اخیر در جلساتی که حضور داشته‌ام، جای دانشجویان را در تصمیم گیری‌ها و حل مشکلات خالی دیده‌ام و اعتقاد دارم اگر شما دانشجویان در جلسات و تصمیم گیری‌ها نباشید قطعا این جلسات به نتایجی که باید منتج نمی‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نقل از مهر، سومین روز از اجلاس سالانه مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، جمعی از مدیران این معاونت و مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش‌های صدرا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله برگزار شد.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: خوشحالم که در این نشست فرصتی در اختیار من قرار دادید تا با شما عزیزان به گفت‌وگو بنشینیم. امروز باید سالروز شهادت شهید حججی را به عنوان یک شهید بسیجی و الگویی برای همه جوانان گرامی بداریم، جوانی که عمق ایمان و آرامش در مسیر خدا را در دل‌ها و یادها تداعی کرد و تعجب جهانیان را با شجاعت در نگاهش و آرامش وجودش برانگیخت.

وی ادامه داد: در تب و تاب اعلام نتایج کنکور باید یادی کرد از شهدای نخبه دانشجو مانند شهید رضا احدی که یک شهید برجسته و نخبه بود. وی کتابی تحت عنوان «حرمان هور» دارد که نقل خاطرات این شهید بزرگوار به قلم خود اوست.

لاری افزود: ما کمتر شهیدی داریم که توانسته باشد خاطرات خود را به این شکل درج کند و خود شهید دست به قلم برده باشد. اگر این کتاب را مطالعه کرده باشید می‌بینید شهید بسیار ظریف به مسائل پرداخته است و نشان می‌دهد علاوه بر این که این شهید بزرگوار با مسائل پیچیده‌ای دست و پنجه نرم کرده است، به تهذیب نفس پرداخته و با مضامین ادبی مسائل جبهه را مطرح و خاطراتش را بیان می‌کند که این موارد برای ما درس‌آموز است.

وی هنر قلم به دست گرفتن و نوشتن را از جمله هنرهایی دانست که اندیشه جوانان را تقویت می‌کند و گفت: دانشجویان بسیجی اهل قلم هستند و نشریات بسیار خوبی را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مستمر  منتشر می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: در مسیر تحصیل علم و تهذیب شهید چمران الگوی بسیار خوبی بود که همه آن چیزهایی که در زندگی ما ارزش است را توأما داشت. هر آن چه که برای یک دانشجوی امروزی می‌تواند هدف باشد در وجود چمران بود؛ از تحصیل در مدارج عالی در بهترین دانشگاه‌های دنیا گرفته تا زندگی در بهترین امکانات با سطح درآمد عالی، با این حال این شهید بزرگوار به خاطر اعتقادش و مسیری که برگزیده بود، از همه تعلقات مادی دست کشید و به خاطر حس مسؤولیتی که در قبال کشور خود و اسلام داشت به جبهه جنگ حق علیه باطل رفت و عاشقانه شهید شد.

لاری با بیان این که وظیفه یک دانشجوی بسیجی معرفی این الگوهای بی‌نظیر به دانشجویان امروز است، ابراز داشت: دانشجوی بسیجی باید افرادی را که خالصانه در مسیر اعتقادات اسلامی خود حرکت کردند، الگو قرار دهند و این افراد را به دیگر دانشجویان معرفی کند.

وی بسیج را یکی از  تشکل‌های دانشجویی مؤثر دانشگاه دانست و گفت: بسیج دانشجویی برای دیگر تشکل‌های دانشجویی حکم پدری دارد، دانشجویان بسیجی باید به شدت مراقب باشند تا فضای دانشگاه‌ها به سمت دو قطبی شدن پیش نرود چراکه در این برهه زمانی به شدت نیازمند فضای عقلانی و آرامش هستیم تا دانشجویان در این فضا بتوانند مسائل را تحلیل و برای حل مشکلات کشور راه‌حل ارائه کنند.

معاون وزیر بهداشت دانشجوی بسیجی را فردی که روشن‌گر است، فراجناحی رفتار می‌کند و به ارزش‌های اصیل انقلاب می‌اندیشد توصیف کرد و خاطرنشان کرد: نباید بسیج را در روزمرگی نگه داشت؛ امروز مشخص شد که «طرح اعتلا» و دیگر برنامه‌های دانشجویان بسیجی موجب شده است سطح دانش و مهارت‌های تشکیلاتی دانشجویان ارتقا یابد. دانشجویان بسیجی با روش حل‌مسئله و با روش‌های نوین آموزشی تلاش دارند مسائل نظام سلامت کشور را بسیار عقلانی بررسی کرده و حرف‌های خود را بر مبنای عقلانیت، دلیل و منطق بیان کنند.

لاری به نقش‌آفرینی و میدان‌داری مثبت بسیج دانشجویی در فعالیت‌های فرهنگی نظیر اردوهای راهیان‌نور ، پیاده‌روی اربعین و حتی اردوهای جهادی اشاره و کرد و گفت: برخی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه نظیر اردوهای راهیان‌نور و پیاده‌روی اربعین و برخی از اردوهای جهادی توسط بسیجیان زحمت‌کش در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور انجام می‌شود و حتی قبل از ایجاد شوراهای صنفی، دانشجویان بسیجی دغدغه دانشجویان در فضای صنفی را داشته‌اند.

وی گفت: هم اکنون هم انتظار می‌رود بسیج دانشجویی با همان دغدغه‌مندی گذشته و با تأسی به الگوهایی نظیر شهید حججی و شهید احدی، زمان و شرایط خاص کشور را درک کنند و در جهت اعتمادافزایی و گسترش امید به آینده در دانشگاه‌ها تلاش کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان ‌این‌که بسیج‌ دانشجویی باید مأمنی فراجناحی برای فعالیت همه دانشجویان باشد، خاطر نشان کرد: معنویت، عفاف و حیا، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، آسیب‌های روحی و روانی، ازدواج، طلاق و... از جمله مشکلات و معضلات درون  دانشگاه‌ها است که باید با کمک و مشارکت شما دانشجویان دغدغه‌مند بسیجی حل شود.

وی افزود: در این مدت اخیر در جلساتی که حضور داشته‌ام، جای دانشجویان را در تصمیم گیری‌ها و حل مشکلات خالی دیده‌ام و اعتقاد دارم اگر شما دانشجویان در جلسات و تصمیم گیری‌ها نباشید قطعا این جلسات به نتایجی که باید منتج نمی‌شود.

لاری چشم امید خود را به فعالان دانشجویی دانست و اظهار داشت: فعالان دانشجویی در بروکراسی فعالیت‌های اداری گرفتار نشده‌اند و همچنان پرتلاش در میادین ظاهر می‌شوند. فضای دانشگاه‌های علوم پزشکی پویا است، کانون‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی و ... گوشه‌ای از پتانسیل فعالان دانشجویی را نشان می‌دهند که البته تنها ۱۰ درصد از دانشجویان در این فضاها فعالیت می‌کنند و تعداد زیادی از دانشجویان همچنان برای حضور در این فضا دچار بی‌اعتمادی هستند و لازم است بستر را برای جذب حداکثری دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه فراهم کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top