تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/20 - 14:22
کد خبر: 323531

سفارت آمریکا در بغداد باید به موزه تبدیل شود

سخنگوی نُجَباء پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به صاعقه‌ای بر سر امریکایی‌ها تشبیه کرد و افزود: آن‌ها از کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس خواستند که با ایران بجنگند، اما این کشور‌ها توان چنین کاری نداشتند. امریکایی‌ها سپس به سراغ عراق آمدند و در نهایت صدام را وادار کردند که به ایران حمله کند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،  نصر الشِمَّری سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در نشست تحلیلی تبیینی تبعات حضور آمریکا در غرب آسیا که در محل دفتر کار آخرین سفیر آمریکا در ایران برگزار شد، ثبات عراق را در گرو خروج نیرو‌های اشغالگر دانست و گفت: بهتر است سفارت امریکا در بغداد، تعطیل و همچون لانه جاسوسی در تهران به موزه تبدیل شود.

وی اظهار داشت: کشور‌های عربی اگر خواهان استقلال و حق تصمیم‌گیری هستند، باید راه جمهوری اسلامی ایران را در پیش بگیرند.

الشمری امریکا را "شر اصلی" خواند و با اشاره به نقش منفی واشنگتن، تصریح کرد:: عراق کشوری ثروتمند و صاحب تمدن است. امریکایی‌ها به بهانه سرنگونی حکومتی که حسب اعتراف یکی از رهبران حزب بعث ـ. خودشان آن را به‌جود آورده بودند، به عراق هجوم آورده و نکبت فراوانی به کشور ما تحمیل کردند.

سخنگوی نُجَباء پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به صاعقه‌ای بر سر امریکایی‌ها تشبیه کرد و افزود: آن‌ها از کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس خواستند که با ایران بجنگند، اما این کشور‌ها توان چنین کاری نداشتند. امریکایی‌ها سپس به سراغ عراق آمدند و در نهایت صدام را وادار کردند که به ایران حمله کند.

الشِمَّری افزود: بعد از پایان جنگ ایران و عراق، امریکا از سویی کشور‌های عربی را علیه صدام تحریک می‌کرد و از سوی دیگر به او برای حمله به کویت چراغ سبز می‌داد تا بهانه مداخله خود در منطقه را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت دوباره نظامیان امریکایی به کشورش گفت: مقاومت عراق، یک بار امریکا را بیرون کرد و تا آخرین روز عقب‌نشینی سربازان متجاوز، حملات مقاومت به آن‌ها ادامه داشت؛ ولی اشغالگران دوباره به بهانه نبرد با داعش به عراق برگشتند.

معاون دبیرکل نُجَباء اضافه کرد: امریکا علاوه بر پایگاه‌های مخفی، ۱۱ پایگاه نظامی در عراق ایجاد کرده و ۱۱ هزار سرباز در آن‌ها مستقر نموده است. نیرو‌های مقاومت همه این پایگاه‌ها را شناسایی کرده و تحت نظر دارند.

مهندس الشِمَّری در ادامه، توجه حاضران در نشست را به نقش منفی سفارت امریکا در بغداد جلب کرد و خاطرنشان ساخت: امریکا بزرگترین سفارتخانه دنیا را در بغداد احداث کرده و هزاران نفر را در آنجا به‌کار گرفته است. این سفارتخانه در همه امور کشور ما دخالت می‌کند و حتی به سراغ نیرو‌های مقاومت رفته تا با پیشنهادات اغواکننده، آنان را جذب کند؛ ولی نیرو‌های مقاومت جواب رد داده‌اند

وی در پایان ضمن اشاره به حملات مستمر امریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی، تصریح کرد: ثبات عراق در گرو خروج نیرو‌های امریکایی است. بهتر است سفارت امریکا در بغداد، تعطیل و همچون لانه جاسوسی در تهران به موزه تبدیل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top