تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/23 - 13:34
کد خبر: 323823

مراحل طراحی و ساخت ویلا با کانتینر و رعایت استانداردسازی

برای آشنایی با کانتینر قبل از مراحل ساخت ویلا، در اینجا به ارائه توضیح کوتاهی در خصوص خود کانتینر خواهیم پرداخت. احتمالا قبل از این با اسم کانتینر کمی آشنایی داشته باشید و حتی شاید کانتینرهایی را از نزدیک با چشمان خود دیده باشید.

خبرنامه دانشجویان ایران: طراحی و ساخت ویلا با کانتینر، یکی از انواع خانه­های ویلایی است. احتمالا این موضوع در مرحله اول و پیش از هر چیزی برای همگان جالب و جذاب باشد و در ذهن آنها ده­ها سوال مبهم ایجاد کند.

در اینجا ما برای پاک­ کردن همه این ابهامات تدابیری اندیشیده­ایم تا بتوانیم به صورت روشن و واضح همه نکات طراحی ویلا با کانتینر را توضیح داده باشیم تا در پایان هیچ گونه سوال و شبه­ای باقی نماند.

قبل از هر چیز باید این نکته را درنظر گرفت که ساخت ویلا با کانتینر پدیده­ای نو و جدید نیست؛ در حقیقت چند سالی است که ما با ساخت چنین خانه­هایی مواجه شده­ایم که به صورت ویلایی در مناطق شمالی کشور رواج بیشتری پیدا کرده­اند.

ولی با قاطعیت می­توان گفت که ساخت خانه­های ویلایی با کانتینر در طرح­ها و مدل­های متفاوت امروزه نسبت به زمان­های گذشته پیشرفت قابل­توجهی داشته است و دیگر مکانی برای استراحتگاه کارگران شهرداری یا بقیه کارگران در اطراف شهر نیست؛ بلکه امروزه توسط این کانتینرها می­توان انواع هتل­ها، شرکت­ها، اداره­جات، مغازه­ها و خانه­های ویلایی را هنرمندانه با معماری جذاب و خارق­العاده به مرحله اجرا درآورد که همه نگاه­ها را به طرف خود جلب کند.

کانتینر و موارد استفاده از آن
برای آشنایی با کانتینر قبل از مراحل ساخت ویلا، در اینجا به ارائه توضیح کوتاهی در خصوص خود کانتینر خواهیم پرداخت. احتمالا قبل از این با اسم کانتینر کمی آشنایی داشته باشید و حتی شاید کانتینرهایی را از نزدیک با چشمان خود دیده باشید.

به طورکلی در صنعت حمل­ونقل کالا برای پیشگیری از به وجود آمدن هرگونه آسیب احتمالی به محموله­های مختلف برای جابه­جا کردن آن­ها از یک شهر به شهر دیگر از کیوب یا جعبه­های بزرگ فلزی به اسم کانتینر استفاده می­شود که عمده موارد کاربست آن­ها برای همین کار جابجایی محموله­های متفاوت از جایی به جای دیگر است.

شکل ظاهری این جعبه­های فلزی اگر با چشم خود مشاهده کرده باشید، اصولا مکعب مستطیل  است که بدنه­های فلزی دارد و از نفوذ آب باران به داخل خود جلوگیری به عمل می­آورند. اما از این کانتینرها امروزه علاوه بر مورد کاربست اولیه خودشان برای ساخت خانه و ویلا مورد کارایی ایجاد می­شود که در ادامه به چگونگی ساخت ویلا با کانتینر بیش از قبل آشنا خواهیم شد.

مراحل ساخت ویلا با کانتینر
به اصلی­ترین موضوع در این قسمت رسیدیم تا با هم مراحل ساخت ویلا با کانتینر را آشنا شویم. با در نظرگرفتن این موضوع که با کامیون و جرثقیل کانتینرها قابل حمل هستند، در مرحله اول پس از درنظر گرفتن مساحت مورد نیاز برای تولید چنین خانه­هایی آن را با توجه به بقیه کانتینرهای در دسترس در نظر گرفت و موانع مختلف سر راه را از میان برداشت تا شرایط حمل ایجاد شود.

پس از به دست آوردن کانتینر مورد نیاز برطبق مساحت ساخت خانه نیازمندی خود را نسبت به تعداد کانتینرها تعیین کرده و حتما باید با مشاورین ساخت چنین خانه ­هایی مشورت­های مورد نیاز را به عمل آورد. همه این وارد جزء نخست­ترین کارهایی است که در ساخت ویلا با کانتینر باید قبل از هرگونه اقدام دیگری رعایت شود. ولی بعد از اجرای همه این کارها باید به سراغ ساخت چنین خانه­هایی رفت. برای ساخت خانه ویلایی با کانتینر برطبق نقشه اولیه باید برش­هایی از بدنه همین کانتینرها را برای قرارگیری درب و پنجره ایجاد کرد.

مرحله بعد
درب و پنجره­هایی را که قبل از این تهیه کرده­ایم را باید در آن جای نهاده و آن را نصب کنیم. به این دلیل که بدنه خود کانتینر قابلیت بازشدن و نورگیر داشتن را ندارد. یکی از مراحل بسیار حساس در ساخت خانه با کانتینر عایق­بندی­ شدن آن­ است که برای این منظور باید دیواره­ها و سقف کانتینر را برای پیشگیری از نفوذ سرما و گرما عایق­بندی کرد.

می­توان برای شکیل شدن و تزیین این خانه­ها، برای پوشاندن دیوارها از کاغذ دیواری و برای کف خانه از انواع کفپوش­های چوبی و برای سقف این خانه­ها از سقف­های کاذب و پی وی سی استفاده نمود. می­توان نمای بیرونی این خانه­ها را هم به شکل­های متنوع و زیبایی تزیین کرد. متخصصان این حوزه به خوبی همه این موارد را رعایت می­کنند تا هیچ­گونه احساس نشود که در داخل یک کانتینر زندگی می­کنید؛ درصورتی­که زندگی در داخل این خانه­ها دقیقا همانند زندگی در داخل خانه­ها و ویلاهای دیگر است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد طراحی محوطه ویلا و همچینین طراحی نما و داخلی ویلا به سایت مدرن ویلا www.modernvillaco.com مراجعه نمایید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top