تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/23 - 18:31
کد خبر: 323885

گرمای بالای ۴۰درجه در تهران تمام شد

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: گرمای‌ ۴۰ درجه و بالاتر امسال در تهران شکسته شد و دیگر در سال جاری آن میزان گرما نخواهیم داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، میر حسین نقشینه در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: ‌امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های تهران و البرز و روی دامنه‌های زاگرس در استان‌های شمال غرب و غرب کشور، مناطق مرتفع استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط بعد از ظهر جمعه به برخی نقاط چهارمحال و بختیاری، استان کهگیلویه و بویر احمد و غرب فارس محدود می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت‌.

نقشینه افزود: روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده افزایش نسبی دما در سواحل شمالی کشور و شمال شرق خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور خصوصاً زابل گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این باد و گردوخاک خصوصاً در زابل به‌ کاهش کیفیت هوا منجر شده است؛ ‌دید افقی در اثر طوفان شن در زابل صبح امروز به ۹۰۰ ‌متر رسید و در حال حاضر دید افقی در زابل ۳ هزار و ۵۰۰ متر است، مسافران از سفر به نوار شرقی کشور فعلاً اجتناب کنند.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در حال حاضر افزایش دما تا ۶ درجه در رشت و انزلی داریم و در زنجان تبریز و اردبیل هم در حال حاضر سه درجه افزایش دما داریم.

وی اظهار داشت: تهران در ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر دارد. همچنین روند کند افزایش دما از فردا در تهران آغاز می‌شود؛ بیشینه دمای امروز مهرآباد ۳۲ درجه و فردا ۳۳ درجه و از روز جمعه تا چند روز بعد، ۳۴ درجه خواهد بود که این دمای ۳۴ درجه تا دوشنبه هفته آینده در تهران ادامه دارد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در شمیرانات بیشینه دما ۳۳ درجه خواهد بود و ‌کمینه دمای مهرآباد فردا ۲۲ درجه خواهد بود.

نقشینه اضافه کرد: گرمای‌ ۴۰ درجه و بالاتر دیگر امسال در تهران شکسته شد و نخواهیم داشت البته پیش‌بینی‌های‌ هواشناسی قطعیت کامل ندارد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: فردا اردبیل با کمینه دمای ۸‌ درجه بالای صفر خنکترین‌ مرکز استان است و بیشینه دمای اردبیل به ۲۲ درجه می‌رسد، امروز همچنین اهواز به بیشینه دمای ۴۸ درجه رسید و کمینه دمای ۲۹ درجه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top