تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/27 - 15:36
کد خبر: 324400

در بیانیه‌ سه تشکل دانشجویی در واکنش به بازداشت رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح شد:

قراردادها شفاف و تمامی اموال واگذار شده به بیت المال بازگردد

در قسمتی از این بیانیه آمده است: تمامی عاملان و موثران در این تضییع بیت‌المال می‌بایست محکوم شوند؛ قطعا رانت و سوء استفاده از منابع اطلاعاتی در واگذاری ها توسط مدیران و مسئولان مختلف ممکن الوقوع میباشد و به شخص پوری حسینی ختم نمی‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سه تشکل دانشجویی در واکنش به بازداشت رئیس سازمان خصوصی سازی بیانیه ای صادر کرده اند که متن آن به شرح ذیل می باشد:

سیاست‌های اصل ۴۴ خیلی خوب است، خیلی لازم است و حتما باید با گسترش تمام اجرا شود؛ اما مراقب باشند مثل آن نماز شب دام شیطان نشود، از اینجا هم ممکن است شیطان‌ها نفوذ کنند
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

نظر به برکناری و بازداشت آقای پوری حسینی ،رئیس سازمان خصوصی سازی(معاون وزیر اقتصاد) و اتهامات ایشان ، ما دانشجویان انقلابی از این اقدام مناسب قوه قضائیه تقدیر و تشکر می نماییم. ما اعتقاد داریم که این برخورد ، ماحاصل اراده الهی و مطالبه و آگاهی مردم در مورد فجایع خصوصی سازی بوده . به عقیده ما پیش زمینه این برخورد، این بود که مردم فهمیدند چرخ های اقتصاد کشور و زندگی ولی نعمتان انقلاب،توسط این رویه غلط سازمان خصوصی سازی مورد تاثیر سوء قرار گرفته است . ما معتقدیم که برخورد با فردی که به عنوان خط قرمز رئیس جمهور شناخته می شده‌است تنها گام اول این برخورد هاست.

گام بعدی آن است که صرف برخورد با رئیس سازمان خصوصی سازی نبایست سرپوشی بر تمامی کاستی‌ها و فساد‌هایی باشد که تا کنون رخ داده است. فلذا با توجه به اینکه در طی این سال‌ها به طور کامل درگیر اتفاقات پیرامون خصوصی سازی بوده‌ایم وظیفه خود می‌دانیم تا نکاتی را برای پیشرفت هرچه بهتر این روند تا احقاق کامل حق متذکر شویم:

نکته‌ی اول: بازگشت تمام اموالی که به صورت شبهه‌ناک واگذار شده‌اند به بیت‌المال؛همچنین باید تکلیف بنگاه‌هایی که در سال‌های اخیر تا مرز نابودی پیش رفته‌اند مشخص گردد.

نکته‌ی دوم: تمامی عاملان و موثران در این تضییع بیت‌المال می‌بایست محکوم شوند؛ قطعا رانت و سوء استفاده از منابع اطلاعاتی در واگذاری ها توسط مدیران و مسئولان مختلف ممکن الوقوع میباشد و به شخص پوری حسینی ختم نمی شود.

نکته‌ی سوم: عدم شفافیت و مبهم بودن  قرارداد های سازمان خصوصی سازی منجر به آن میشود که چنین مفاسدی در واگذاری ها رخ دهد ، لذا شفافیت قرارداد ها یکی از اصلی ترین اقداماتی است که میتواند صورت پذیرد.

نکته چهارم: قوه قضائیه در صورتی که میخواهد برخورد اساسی با خصوصی سازی ها بکند می بایست در قالب یک لایحه پیشنهادی به مجلس اقدام به اصلاح قانون اجرایی اصل ۴۴ کند . لازم به ذکر است که دانشجویان انقلابی تحقیقات و پژوهش های لازم در این زمینه را انجام داده‌اند و آمادگی همکاری در این زمینه را با قوه قضائیه دارند.

و در آخر نوید برخورد انقلابی دانشجویان را در صورت هرگونه تخطی از اصول انقلاب و مبانی مکتوب سازمان خصوصی سازی که در ارتباط مستقیم با معیشت مردم و بیت المال قرار دارد را میدهیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top