تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/27 - 19:16
کد خبر: 324448

سیده فاطمه حسینی؛

عقبه کشف حجاب در ایران

عقبه کشف حجاب در ایران

در عصرحاضر این ازادی خواهی به گونه أی دیگر عنوان شد، که زنان از حقوق طبیعی به گونه اقتصادی محروم ماندند و مورد تبعیض قرار گرفتن، از اینرو جوامع درگیر ورود زنان به عصر صنعتی، و روابط نوینی حاکم بر جوامع شد که بیشترین ضرر شامل بنیان خانواده ها گردید و نقش زنان دچار بحران شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیده فاطمه حسینی*// یقیناً بسیاری از ازادی خواهان حقوق زن در بی حجابی و ولنگاری، ازادی زن نیست بلکه خواستار "ازادی رسیدن به زن هستند"این نوع طرز تفکر از کجا می اید؟ و چه کسانی با چه نوع تفکری مطالبه گر این نوع ازادی هستند! و اصولا هدفشان چیست؟

تردیدی نیست کسانی که خواستار بی حجابی و ولنگاری هستند و به اسم ازادی از ان بهره میبرند، نیتهای دیگری در دل دارند و از این راه سودهای گسترده أی خواهند برد. این نوع از ازادی خواهان اهمیتی به حقوق زنان نمیدهند، وبه ظاهر اقدام به راه اندازی جنبشهای مختلف مثل فمنیستی میکنند، علت ظهور این جنبش، ظلم و ستم هایی بود که نسبت به زنان میشد، از جمله نداشتن جایگاه  اجتماعی، سیاسی وحق رأی.

در عصرحاضر این ازادی خواهی به گونه أی دیگر عنوان شد، که زنان از حقوق طبیعی به گونه اقتصادی محروم ماندند و مورد تبعیض قرار گرفتن، از اینرو جوامع درگیر ورود زنان به عصر صنعتی، و روابط نوینی حاکم بر جوامع شد که بیشترین ضرر شامل بنیان خانواده ها گردید و نقش زنان دچار بحران شد.

شروع بیش از اندازه ناهنجاریهای اجتماعی، روسبی گری و انحرافات أخلاقی باعث پیشبرد نظام سرمایه داری از طریقبرنامه های تلوزیونی، اینترنت و شبکه های مجازی شد. اموزش افرادی برای بوجود اوردن فرقه های مختلف و شستشوی مغزی افراد برای پیوستن به این تشکیلات در همه جای دنیا برای به فساد کشیدن و از بین بردن کرامات انسانی زن بعنوان حقوق زنان.

این ازادی خواهان اعتقاد دارند تا زمانیکه فرد به شخص دیگری صدمه نمیزد حق اوست تا هر کاری با بدن و ذهن خود انجام دهد، این نظریه به پیروی از نگرش افراطی (فلسفه سودگرایی) از "جان استوارت میل" شکل گرفته است.

ازادی خواهان حقوق زن در حقیقت هرزه های فکری هستند که با تهیه فیلمها و مجلات و سایر فعالبتهای صنعت جنسی سود بالایی از هرزه نگاری بدست می اورند. در سال ١٩٩٦ أمریکا بیش از ٩ میلیارد دلار برای فیلمها و برنامه هابا موضوع جنسی هزینه پرداخت کرد که این مبلغ برابر است با پرداخت وام به ٢٠ کشور فقیر.(inter@etin week magazin)

نفوذ این ازادی خواهان شامل ایران هم میشود، چنانچه در زمان طاغوت این نوع ازادی خواهی در خدمت سیاست درامد و در کودتای سال ١٣٣٢ گروهی از اوباش با هنکاری زنان بدنام شهر خواهان سرنگونی دولت مصدق شدند که طومار محله بدنام شهر "نو" و قوادان را جمع کردند((خاطرات من و فرح پهلوی)) نوشته إسکندر دلدم، خبرنگار روزنامه اطلاعات و نویسنده کتابهای تاریخی.

و اما عقبه شروع بی حجابی در ایران جالب توجه است که از دوران "بابیت" در ایران توسط توسط " طاهره قرته العین'''از مریدان و نور چشمی علی محمد باب بود که در کشف حجاب کرد در دفاع از حقوق زنان، و با انجام این عمل چندین تن از بابیان به اسلام گرویدند .بیت العدل(همان شورای بین المللی در إسرائیل) بهاییان در پیام ٢٠ ژوئن سال ٢٠٠٨ مینویسد: ((طاهره ان شیرزن بی مثیل تازیخ ایران در سال ١٢٢٧ شمسی زمانی که فعالیتهای مربوط به بهبود أوضاع اجتماعی زنان در بعضی از نقاط عالم تازه در حال نضج گرفتن بود شجاعانه به دفاع از ازادی زنان قبام کرد)).

زرین تاج یا همان قره العین معروف به طاهره تا قبل از گرایش به علی محمد باب یک عالمه و شاعر بود، او دختر یکی از علمای شیعه ان زمان به اسم ملا محمد مجتهد قزوینی بود که بعد از پیوستن به فرقه شیخیه و باب به طرف انحرافات فکری و  أخلاقی کشیده شد بطوریکه وقتی بر بالای منبر برای سخنرانی میرفت با ظاهری اراسته بود و با صراحت بیان میکرد که انچه اسلام
أورده در هنگام ظهور باب منسوخ است! پس از مرگ او بدست "عزیزخان" سردار سپاه ناصرالدین شاه در باغ ایلخانی، اندیشه بی حجابی و به گفتمان امروزی "ازادی خواهی زنان" یکی از برنامه های دشمنان در بین مردم مسلمان شد.

چنانچه در تاریخ نبیل امده، طاهره اظهار می داشت: "من هستم ان کلمه أی که حضرت قائم(منظور باب) به ان تکلم خواهد فرمود و نقباء از استماع ان کلمه فرار خواهند کرد" بعضی ها آن راتکفیر و بعضی ها پیروی  و به گمان بعضیا این یک امتحان الهی است تا صادق از کاذب و مومن از کافر جدا. عبدالبهاء یکی از رهبران این فرقه در تشریح نقش زنان و اهمیت تعلیم در ولنگاری نقش بسزایی داشت، بطوریکه بهاییانی در ممالک غربی و شرق اسیا اموزش میدادند برای اعزام به ایران و برای تبلیغ این نوع ازادی ها.

سه تحول أساسی فکری در ارتباط با نقش طاهره و قیام او علیه حجاب است١- اعلان بی حجابی برای زیر بنای جامعه أی مدرن ، ٢- اغاز تحول فکری مردانو ٣- نقش زنان در همطراز شدن با مردان. در بین این سه تحول میشود ولنگاری و اشاعه بی غیرتی به اصطلاح امروزی را دید، این حرکت طاهره همرمان شد با آغاز جنبش زنان در روزهای ١٩ تا ٢٠ ژوئیه سال ١٨٤٨ یعنی بعد از کمی از واقعه بدشت و برداشتن حجابش که این واقعه نقطه عطفی در أمریکا و درایران ثبت گردید.

اشاره کوتاهی کنیم برای این دست تحرکات مثل انجمن "حریه " که در سال ١٢٨٦ ه.ش با برنامه ریزی تعدادی از زنان و مردان مشروطه خواه.

از زنان فعال می توان که در نهضت مشروطه نقشی فعال داشتند میتوان به صدیقه دولت ابادی و روشنک نوعدوست اشاره کرد که بهاییان از انان بعنوان زنان نهضت ازادیخواه یاد میکنند و در ادامه این تحرکات میرسیم به ردپای انها در "کمپین دختران انقلاب" بازهدف ضد ارزشی بی حجابی، در حقیقت دشمن در غالب ازادی خواهی پروژه مهندسی شده ای طراحی کرده که دو قطبی های  سیاسی را گسترش دهند با هدف گیری عفت عمومی به بهانه اعتراض به حجاب، همگان میدانیم نماد جامعه إسلامی حجاب است و معاند طی سالیان طرح مقابله با ان را دارند چون میدانند با از بین بردن حجاب دیگر فرقی بین یک جامعه إسلامی و غیر إسلامی نیست، با استناد بر شواهد ما زنانی داریم در جوامع إسلامی که در زمینه های علمی وتوانمندیهای شگرف فردی به درجات بالایی رسیدند در حالی که از ارزشهای دینی خود نکاستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top