تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/28 - 16:37
کد خبر: 324545

ابتکار خواستار تایید لایحه تامین امنیت زنان توسط قوه قضاییه شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه خواست تا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را تایید کند تا هر چه زودتر در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در آیین تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی در کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان افزود: رئیس قوه قضائیه قول داده بود که این لایحه در حداقل زمان بررسی شود اما اکنون مهلت تمام شده است و با استفاده از این تریبون از او می خواهم که لطفا این لایحه را تائید کند. همچنین از وی میخواهیم این لایحه را زودتر ارائه دهد تا به دولت برود و بقیه مراحل خود را طی کند تا قانون قوی در شان خانواده ایرانی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این لایحه از طرف دولت برای اظهارنظر حقوقی به قوه قضائیه ارجاع داده شده بود و با مذاکراتی که با آن‌ها داشتیم، نظرات و تغییرات لازم در این لایحه داده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: نگاه متعالی اسلامی، اخلاقی و قرآنی به امور می تواند کمک کند که با مشکلات مواجه باشیم؛ سالمندی یکی از این مسائل مهم اجتماعی است. اگر پیوندهای خانوادگی تحکیم شود می توان مانع از این شد که افراد دوره سالمندی خود را با جدایی طی کنند. آمادگی داریم در قالب طرح ملی گفت و گوی خانواده به این مساله بپردازیم.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این لایحه بیش از ۱۰ سال در مجلس شورای اسلامی متوقف شد و در دولت دوازدهم تقاضای اولویت آن را ارائه دادیم بنابراین این لایحه در مجلس تصویب شد اما شورای نگهبان، ایراداتی به آن گرفت و در کمیسیون اجتماعی مجلس این ایرادات اصلاح شد اما دوباره ایرادات از سوی شورای نگهبان به آن وارد شد.

وی افزود: از تمام افراد دخیل در قانون گذاری می خواهیم که هر چه سریع تر لایحه حمایت از کودکان را تصویب کنند چون نیاز جامعه امروز است. این لایحه، عامل بازدارندگی جدی در برابر هرگونه آزار و خشونت کودکان را دارد و از قوانینی است که به صراحت به جایگاه اورژانس اجتماعی اشاره دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: مشکلات اجتماعی که ریشه در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور دارد امروز در مرفه ترین کشورها با شاخص های اقتصادی خوب نیز مشاهده می شود و برخی از این کشورها وزیر تنهایی و یک مورد نیز وزیر خودکشی دارند. بنابراین در این شرایط بیش از هر زمان دیگر به قطب نمایی داریم که ما را به مسیر درست رهنمون شود و غدیر می تواند این قطب نما باشد.

ابتکار در ادامه به تحولات جامعه زنان پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: گزارش هایی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب نشان می دهد که زنان از نظر آماری در عرصه های آموزش، بهداشت و مشارکت های سیاسی، تحولات خوبی داشته اند البته عقب ماندگی و مشکلات هم داریم که باید برآن غلبه کنیم.

وی افزود: کشور امروز درگیر جنگ اقتصادی و روانی است و تکانه های آن به مسائل اجتماعی بازمی گردد مگرآنکه برای آن ساز و کارهای قوی اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

ابتکار اضافه کرد: یکی از رویکردهای دولت دوازدهم، حمایت از برنامه های مداخله ای اورژانس اجتماعی است و در جریان بسیاری از مشکلات این حوزه هستیم و برای این مشکلات پیگیری ها و مکاتبات لازم انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد چون طبق ارزیابی های ما موثرترین ساز و کار مداخله در آسیب های اجتماعی به دلیل دسترسی عمومی، سرعت کافی و نیروهای متخصص و دلسوز، اورژانس اجتماعی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به طرح تاب آوری اجتماعی اشاره کرد و گفت: این طرح ۲ و نیم سال است که در کشو در حال اجراست و تقریبا همه استان ها، نقشه راه تاب آوری را تدوین کرده اند که حاوی ارتقای گفت و گوی خانواده ها با استفاده از مهارت های ارتباطی و بین نسلی می باشد. آمادگی داریم با همکاری سازمان بهزیستی کشور، دوره های مهارت های خانواده را برگزار کنیم.

ابتکار با تاکید بر لزوم شناساندن اورژانس اجتماعی به مردم گفت: تبلیغ شماره تماس اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ نقش بازدارندگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top