تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/30 - 22:52
کد خبر: 324831

لزوم همکاری و تعامل دو طرفه دانشگاه و رسانه

عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر خواستار همکاری و تعامل دو طرفه دانشگاه و رسانه در حوزه‌های علمی و فرهنگی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رضا سالاریان عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه که با هدف تجلیل از خبرنگاران این شهرستان در دفتر ریاست دانشگاه مازیار رویان، برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه بابی برای شروع حرکت و همکاری تازه و دوطرفه بین دانشگاه مازیار و خبرنگاران شهرستان در حوزه‌های علمی و فرهنگی است.

وی افزود: خبرنگاری علاوه بر اینکه از مشاغل سخت و پرخطر است، برخی انتظارات و ملاحظات نیز سبب محدودیت می‌شود، این امر کار را خبرنگار بسیار سخت می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: نیازمند همکاری و تعامل دوطرفه در حوزه‌های علمی و فرهنگی هستیم تا با کمک هم بخشی از مشکلات منطقه را حل و رفع کنیم.

*ورود مراکز علمی در تصمیم سازی و ایده‌پردازی

رئیس سابق دانشگاه مازیار رویان، تصریح کرد: اعتقاد داریم دانشگاه باید در بخشی از موضوعات پیرامونی ورود پیدا کند و در ایده‌پردازی، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری سهیم شود و گاهی نیز با اعزام نیروی انسانی به کمک مسوولان به کاهش، رفع و حل مشکلات منطقه کمک کند.

سالاریان با درخواست کمک از رسانه‌ها به منظور انجام رسالت دانشگاه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و کسب و کار از ایجاد مرکز رشد و کارآفرینی در دانشگاه مازیار رویان خبر داد و افزود: این مرکز با رویکرد شعار سال رهبری و با هدف حمایت از تولیدات داخلی و جهت‌گیری برای تقویت کسب وکار بومی ایجاد و مقدمات کار نیز فراهم شده است.

وی همچنین با اعلام تاسیس خانه اندیشه مازیار با تعریف کمیته‌های مختلف در حوزه‌های محیط زیست، توسعه‌شهری، آسیب‌های اجتماعی و ... در این دانشگاه، اظهار کرد: کار گروه‌های مختلف نیز در حال شکل‌گیری است اما برای رسیدن به اهداف مرکز رشد و خانه اندیشه به کمک رسانه‌ها برای معرفی بیشتر و آگاهی دادن به شهروندان به ویژه در موضوع کسب وکار بومی نیازمندیم.

وی درپایان گفت: علاقه‌مند ورود در حوزه‌های اجتماعی هستم و هدف از این کار قدم برداشتن در کمک به رفع مشکلات منطقه است.

حق محوری، حق طلبی و حق‌گویی برجسته‌ترین ویژگی خبرنگاران متعهد است

سرپرست دانشگاه مازیار رویان نیز گفت: حق محوری، حق طلبی و حق‌گویی برجسته‌ترین ویژگی خبرنگاران خداترس، متعهد و موفق است.

 علی قربانی در نشست با اصحاب رسانه که با هدف تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که در محل دفتر ریاست دانشگاه مازیار رویان، برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه مازیار ضمن دغدغه رتبه‌علمی تلاش می‌کند تا در موضوعات فرهنگی و تاثیرگذاری محیطی در حوزه‌های مختلف به عنوان یک مرکز علمی توانمند ایفای نقش کند.

وی افزود: خداوند به قلم قسم یاد می‌کند، قلم همان چیزی است که منشاء و سرچشمه همه تمدن‌های بشری، توسعه علم، بیداری اندیشه‌ها، افکار و آگاهی بشر است.

سرپرست دانشگاه مازیار رویان، تصریح کرد: قلم، منشأ هدایت و آگاهی بشر است تا آن‌جا که زندگی بشر را به 2 دوران تاریخ و دوران پیش از تاریخ تقسیم می‌کنند، دوران تاریخ، از زمانی آغاز می‌شود که خطْ اختراع و انسان دست به قلم شد و توانست ماجرای زندگی و تجربه‌های خود را بر صفحه‌های کاغذ بنویسد.

این مسوول خاطر نشان کرد: زمانی خداوند به قلم سوگند یاد کرد که در سرزمین مکه، تعداد افراد اهل قلم به 20 نفر هم نمی‌رسید، در چنین زمان و محیطی، عظمت سوگند به قلم آشکار می‌شود.

قربانی افزود: خبرنگاران علاوه بر دانش حرفه‌ای، با ذوق و سلیقه خود و مسوولیت اجتماعی وظیفه کسب، تهیه، جمع‌آوری، تنظیم و انتقال خبر و اطلاعات را از طریق وسایل جمعی در اختیار مردم و مسوولان قرار می‌دهند و اگر این زحمات و تعهدات نباشد، لحظات حفظ و ماندگار نمی‌شود و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص)که فرمودند:« حق را بگویید، هر چند به ضرر شما باشد» بیان کرد: حق محوری، حق طلبی و حق‌گویی برجسته‌ترین ویژگی خبرنگاران خداترس، متعهد و موفق است.

سرپرست دانشگاه مازیار رویان با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها، نزدیک‌ کردن دل‌ها و اعتلای فرهنگ است، تصریح کرد: نقد منصفانه حق شماست اما نقدها نباید سبب تفرقه و کاهش عملکردها شود.

این مسوول، گفت: خبرنگار متعهد وظیفه دارد واقعیت‌ها نشر دهد و از آسیب رسانی پرهیز کند.

در آغاز نشست و ذکر یاد و نام شهید صارمی به پیشنهاد سرپرست دانشگاه مازیار همه حاضران به احترام شهدا به ویژه خبرنگار شهید(صارمی) ایستادند و فاتحه‌ای برای شادی روح آنان قرائت و نثار و ایثار کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top