تاریخ انتشار: جمعه 1398/06/01 - 20:50
کد خبر: 325079

مقاله جنجالی نویسنده سعودی در یک رسانه اسرائیلی

یک نویسنده سعودی در مقاله‌ای در رسانه رژیم صهیونیستی نوشته است که پادشاه اردن در مقابل تلاش‌های ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بر کسی پوشیده نیست که اکثریت قریب به اتفاق نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه در عربستان سعودی برای تبلیغ سیاست ولیعهد این کشور به‌ویژه در خصوص حل و فصل قضیه فلسطین داوطلب می‌شوند ولی این اقدام خودجوش طی هفته جاری از خط قرمز دیگری در روند عادی‌سازی عبور کرد؛ چرا که «عبدالحمید الغبین» روزنامه‌نگار سعودی مقاله‌ای در روزنامه «اسرائیل امروز»، که بسیار نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در واقع سخنگوی رسمی او محسوب می‌شود، منتشر کرد. ناشر و مالک این روزنامه عبری‌زبان «شلدون ادلسون» میلیادر مشهور یهودی- آمریکایی و از دوستان شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکاست. ادلسون بارها در مناسبت‌های مختلف مدعی شده است که چیزی به اسم «ملت فلسطین» وجود ندارد. او همچنین میلیاردها دلار به منظور پیشبرد سیاست شهرک‌سازی در منطقه اشغالی کرانه باختری جمع‌آوری کرده است.

این نویسنده سعودی در مقاله‌اش در روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی، به اردن تاخته و گفته است که این کشور در مسیر تلاش‌های ریاض برای بهبود روابط با اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند. این روزنامه‌نگار و نویسنده سعودی انتقادهای تندی را علیه اردن و «عبدالله دوم» پادشاه این کشور به دلیل موضع امان درخصوص عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح کرده و به دیدگاه محمد بن‌سلمان درباره قضیه فلسطین پرداخته است.

الغبین در مقاله‌اش تحت عنوان «چشم‌انداز جدید سعودی برای صلح»، از دیدگاه محمد بن‌سلمان درباره حل و فصل «معضل فلسطین» سخن گفته و نوشته است: عربستان سعودی برای برقراری روابط خوب با اسرائیل و ملت یهودی و نیز دستیابی به صلحی عادلانه، پایدار و شکوفا در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند. وی در عین حال افزود که برخی این روند را عادی‌سازی می‌نامند ولی من آن را «غریزه صلح‌آمیز» می‌نامم.

این نویسنده سعودی در مقاله‌اش مدعی شد، عربستان سعودی از نظر مالی، سیاسی و نظامی قدرتمند است و دومین نیروی هوایی بزرگ در منطقه خاورمیانه را دارد و همچنین در حوزه موشک‌های دوربرد برتری دارد و معتقد است که اسرائیل شریکی برای آینده منطقه ما است. وی در عین حال افزود که ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان سعودی محسوب می‌شود.

این نویسنده سعودی در ادامه نوشت در سایه اختلافات اصلی در خصوص قضیه فلسطین و حق‌شان در تعیین سرنوشت‌شان، تلاش‌های سعودی برای دستیابی به صلح آسان نیست ولی ضرورت دارد که فلسطینیان در چارچوب عملیات صلح، به کشوری مستقل دست یابند.

این نویسنده سعودی اردن را به باد انتقاد گرفته و گفته است که دولت این کشور در برابر تلاش‌های ریاض در بهبود روابط با اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند، «محمود عباس»(ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چنین رویه‌ای را دنبال و به عربستان و پادشاه آن توهین می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top