تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/02 - 14:57
کد خبر: 325159

ترمیم رشته‌ها براساس آمایش سرزمینی در دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها و رشته گرایش‌ها براساس آمایش سرزمینی تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» دانشگاه آزاد، همایش توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر ویژه هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی صبح امروز در سالن کتابخانه دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، توانمندسازی هیأت‌های اندیشه‌ورز در خصوص تعالی علوم انسانی و هنر را از اهداف این همایش دانست و گفت: نقش هیأت‌های اندیشه‌ورز، اجرایی نیست، بلکه این جمع اندیشه‌ورز و فرهیخته نقشی کاملاً اندیشه‌ورزی دارند. در واقع هیأت های اندیشه ورز بازوان فکری مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر هستند.

وی درباره ویژگی‌های اعضای هیأت‌های اندیشه ورز در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این افراد باید فارغ از هر گونه گرایش سیاسی، از دانش و توانمندی‌های علمی لازم برای ارائه تدابیر در جهت تعالی علوم انسانی و هنر برخوردار باشند. اعضای هیأت‌های اندیشه ورز باید عالم و در ارائه پیشنهادهای اندیشه ورزانه توانمند باشند.

فعالیت هیأت‌های اندیشه‌ورز باید در زمینه تعالی علوم انسانی و هنر باشد
خسروپناه با تأکید بر اینکه تعالی علوم انسانی و هنر از اولویت‌های مهم و اساسی دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: این تعالی با به روزرسانی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی علوم انسانی و هنر صورت می‌گیرد و عملکرد و فعالیت هیأت های اندیشه ورز باید در زمینه تعالی علوم انسانی و هنر باشد.

وی هفت مأموریت اصلی برای معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: هیأت‌های اندیشه ورز در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید به دنبال تحقق و اجرایی شدن مأموریت‌های معاونت علوم انسانی و هنر باشند. به عبارتی دیگر اعضای این هیأت ها باید با اندیشه ورزی، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده در راستای مأموریت‌های این معاونت گام بردارند.

ترمیم رشته‌ها و رشته گرایش‌ها براساس آمایش سرزمینی
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها و رشته گرایش‌ها براساس آمایش سرزمینی، ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها از طریق پایش و تدوین نظام موضوعات، تقویت علمی مدرسان از طریق توانمندسازی، کشف نخبگان علمی، تدوین و تقویت کتب درسی، کمک درسی و کتاب‌های مرجع و احیا تراث اسلامی را از مأموریت های اصلی این معاونت برشمرد.

خسروپناه بر ساماندهی رساله‌ها و پایان‌نامه های دانشجویی تأکید کرد و افزود: بهترین ابزار برای کار پژوهشی و حل مسائل جامعه، رساله ها و پایان نامه هاست، بنابراین با ساماندهی این گونه تولیدات علمی می توان بخش اعظمی از مشکلات کشور و جامعه را حل کرد. در هر استان باید نظام موضوعاتی که نیاز استان و کشور است تهیه شود.

باید زمینه ساز تعامل علمی استادان در رشته های مختلف باشیم
وی درباره تقویت علمی مدرسان اظهار داشت: باید زمینه ساز تعامل علمی بین استادان در رشته های مختلف باشیم. تعامل سازنده بین اساتید موجب پیشرفت و رشد می شود. همچنین باید نخبگان علمی را از بین اساتید، مدرسان و دانشجویان شناسایی کنیم و از توانایی و استعداد آنها برای اندیشه ورزی و حل مشکلات بهره ببریم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این دانشگاه اساتید و فرهیختگانی در حوزه‌های مختلف از جمله ادبیات فارسی، تاریخ، ادبیات عرب، فقه و ... داریم که از ظرفیت و پتانسیل علمی آنها چندان استفاده نشده که باید تدابیری در جهت بهره مندی از توان علمی این اساتید اتخاذ کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هیأت های اندیشه ورز زینت المجالس نمی‌خواهد، بلکه می خواهد اعضای این هیأت ها اندیشه ورزی و مشکلات جامعه در حوزه علوم انسانی و هنر را برطرف کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top