تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/04 - 12:24
کد خبر: 325476

گپ‌وگفتی با زنان موفق؛/1/

بهرامی: هماهنگی بین خانواده و کار جز چالش‌های ابتدایی ما بود

یکی از موضوعات مهم در حوزه زنان و خانواده، حضور زنان در عرصه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی است، در سال های اخیر برخی از زنان سعی کرده اند که کسب و کار مورد علاقه خود را راه اندازی نمایند هرچند زنان کارآفرین شاید با مشکلات بیشتری برای ورود به عرصه کارآفرینی روبرو بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از موضوعات مهم در حوزه زنان و خانواده، حضور زنان در عرصه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی است، برخی از زنان در سال های اخیر سعی کرده اند که کسب و کار مورد علاقه خود را راه اندازی نمایند. زنان کارآفرین شاید با مشکلات بیشتری برای ورود به عرصه کارآفرینی روبرو بوده اند اما این موضوع باعث ناموفق بودن انان نشده است. لیلا بهرامی، تولید کننده برند ملی گوهرشاد یکی از زنانی است که توانسته است در عرصه کارآفرینی اقتصادی نقش آفرینی مثبتی داشته باشد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات زن و خانواده دریافت کرده است و اکنون مادر دو فرزند است در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» به بیان نکاتی پیرامون موفقیت خود پرداخت. متن این گفت‌و گو به شرح زیر است:

* در چه زمانی به کار آفرینی علاقه مند شدید و با چه میزان سرمایه اولیه تولید محصول را کلید زدید؟
در سال 95  با توجه به خلع بازار در حوزه طرح های متنوع و جذاب حجاب  ایده تولید ست روسری و ساق دست را در ذهن ما ایجاد کرد. در ابتدا کار تولید را با سرمایه 10میلیونی شروع کردیم که البته درست اول راه  به دلیل برش اشتباه پارچه ها توسط خیاط بخشی از  همان سرمایه اولیه کار از دست رفت. اما این مسئله نه تنها باعث ناامیدی ما نشد بلکه مجددا با قوت بیشتری کار رو ادامه دادیم که الحمدلله بعد از سه سال روندی که به همراه هم طی کردیم سیر صعودی داشت.

* در توسعه تولید محصولات حجاب الگوی مشخصی داشته اید؟
یک سری فاکتور های مهم مانند کارامد بودن محصول، مورد نیاز بودن، کیفیت و بازار مناسب مورد توجه ما بود. از آنجا که روسری های رنگی و متنوع که هم کیفیت مناسبی داشته باشند و هم حدود شرعی را رعایت کرده باشند یکی از موارد مورد نیاز خانم ها بود بنابراین ایده ست روسری و ساق از اینجا شکل گرفت.

* آیا در انجام این کار شریک داشته اید یا بطور مستقل این کار را در پیش گرفته اید؟
بله با خانم محدثه چیتگرها کارشناس ارشد رشته جامعه شناسی  از سال 95 شروع به همکاری کردیم. دیدگاه های  مشترک ما در ابعاد مختلف باعث شده تا کمترین تنش و مشکل رو باهم داشته باشیم. البته که طبیعتا اختلاف نظر گاهی اوقات در تولید محصول پیش می اید اما سبب نشده است تا مشکل بزرگی در رابطه کاری ما ایجاد شود و دقیقا همین حس همدلی، اعتماد و عقاید مشترک ما منجر به قوت گوهر شاد شد.

* با چه فشار ها و بحران هایی در روز های ابتدایی آغاز کار مواجه بودید؟
حقیقتا شروع هر کاری با سختی ها و دشواری های مختص به خود همراه است اما باید توجه داشت که تفاوت انسان هایی ک موفق می شوند با سایر انسان ها درست در لحظه ای است که دچار شکست می شوند که ادم موفق تصمیم میگیرد  مسیر را ادامه دهد و نیمه آن را رها نمی کند.  تامین سرمایه، عدم تجربه، شرایط تحصیل و از همه مهم تر ایجاد هماهنگی بین خانواده، کار و تحصیل  چالش های ابتدایی ما برای شروع تولید محصول بود که بحمدلله با همکاری همسران ما این سختی ها هم پشت سر گذاشته شد.

* آیا از مسئولین استان هم در این زمینه کمک گرفته اید؟
هدف شروع یک کار بزرگ در حوزه لباس، به ویژه لباس نوجوان بود. بنابراین لازم بود از مسئولین کمک بگیریم تا بتوانیم یک کارگاه مناسب ایجاد بکنیم و کار را به شکل عظیمی پیش ببریم. به همین جهت از مراکز و ارگان های مربوطه پیگیری لازم را به عمل آوردیم و در خواست کمک نمودیم منتهی در نهایت به این نتیجه رسیدیم ک کار را با سرمایه شخصی و در مدل کوچک تری شروع بکنیم.

* خانواده و همسر شما چه میزان مشوق شما بودند؟
به جرئت میتوانم بگویم که حمایت کامل و همکاری موثر همسرانمان چه در نگه داری فرزندان در مواقعی که ما ناگزیر بودیم خرید هایی را در تهران انجام دهیم چه همفکری در ایده پردازی منجر به موفقیت ما در تولید موفق محصولات گوهرشاد شد.  گاهی اوقات هم که ما احساس خستگی و ناامیدی می کردیم مارا تشویق به ادامه راه می کردند.

* شروع این حرفه به نقش همسری و مادری شما لطمه ای وارد نکرده است؟
به هر حال زمانی که یک خانم تصمیم میگیرد دارای شغل باشد ناگزیر فشار بیشتری را متحمل میشود و تغییراتی در شرایط زندگی اش ایحاد می شود که حقیقتا ما هم مستثنی از این قاعده نبودیم. اما به علت درک و همکاری همسرانمان، برنامه ریزی مناسب برای کار، تحصیل و توجه به نقش خود در خانواده به عنوان همسر و مادر، مشکلی در این زمینه نداشتیم در واقع با مشارکتی که از سایر اعضای خانواده به ویژه همسر و حتی خود فرزندان به راحتی این فضا قابل مدیریت است.

* به چه علت نام گوهرشاد را برای برند تولیدی خود انتخاب کرده و در حال حاضر در چه مرحله ای از ثبت برند هستید؟
به دو دلیل نام گوهرشاد رو انتخاب کردیم. اول اینکه گوهرشاد نام  زن عفیف، مومن و نیکوکار است که مسجد گوهرشاد را در حرم امام رضا(ع) بنا می کند. دوم اینکه بخاطر اتفاقی که در مسجد گوهرشاد افتاد و در واقع مردم علیه سیاست کشف حجاب رضا شاه  شورش کردند، در آنجا عده ای از مردم شهید شدند و نام این مسجد با عفاف و حجاب گره خورد. به این دو دلیل نام گوهرشاد را برای برند خود انتخاب کردیم. تقریبا مراحل ثبت برند هم رو به اتمام است.

* گوهرشاد موفق به ایجاد چند فرصت شغلی شده است؟
گوهرشاد بطور مستقیم برای 30نفر و بصورت غیر مستقیم هم تقریبا برای 50 نفر تولید اشتغال کرده است.

* با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ، افزایش قیمت چادر و ملزومات حجابی و عدم توانایی برخی خانواده ها در تهیه این لوازم، چه سیاستی را در قیمت گذاری محصولات خود در عصر تهاجم فرهنگی در پیش گرفته اید؟
دو سیاست برای ما همواره مورد اهمیت بوده است. اول رضایت مجموعه تولید کنندگان از سودی که برایشان در نظر گرفته می شود. بنابراین شما ناگزیر هستید مبلغ بیشتری رو نسبت به سایر تولیدی ها به تولید کنندگان پرداخت نمائید. دوم رضایت مصرف کنندگان، هردوی اینها سبب میشود تاما سود خود را کمتر کنیم تا بتوانیم رضایت طرفین (تولید کننده و مصرف کننده) را جلب کنیم.

با همه اینها قیمتی که ما برای محصولات تولیدی خود در نظر گرفته ایم با توجه به کیفیت دوخت، کیفیت پارچه  و حق زحمت آن در مقایسه با سایر مجموعه ها مناسب هست بطوری که 20شعبه ای ک در سراسر کشور با ما همکاری دارند به منصفانه بودن قیمت های ما اذعان داشته اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
س
1398/06/09 - 15:18

به جرئت میتوانم بگویم که حمایت کامل و همکاری موثر همسرانمان
یکبار متن رو بخونید آخه
همسرانمان
مگر یک خانوم چند همسر دارد؟!!!
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top