تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/04 - 12:42
کد خبر: 325478

آرامش بازار ارز

رئیس کانون صرافان با بیان اینکه تقاضای کاذب در بازار ارز نیست و مصرف‌کننده های غیر ضرور از بازار خارج شده‌اند، گفت: حق ورود ۲۵ میلیون تومانی به بازار متشکل ارزی برای صرافان زیاد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، کامران سلطانی زاده در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازار ارز و چرایی کاهش قیمت دلار در روز جاری اظهار داشت: وضعیت بازار ارز در ماه های اخیر با مدیریت بانک مرکزی و همکاری صرافی‌ها مطلوب بوده و منجر به خروج تقاضای کاذب از این بازار شده است.

وی با بیان اینکه سفته بازی در بازار ارز بعد از سیاست های بانک مرکزی در حوزه جابجایی ریال و محدودیت تراکنش های کارتی، دیگر وجود ندارد، گفت: سیاست های اخیر بانک مرکزی منجر به خروج مصرف کننده های غیر ضرور از بازار ارز شد؛ هم اکنون فقط مصرف کننده واقعی در بازار است.

رئیس کانون صرافان ضمن تأکید براینکه بانک مرکزی هیچ دخالتی در قیمت گذاری ارز ندارد، ادامه داد: قیمت انواع ارز در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و دیگر مانند سابق نیست که بانک مرکزی برای کنترل بازار، ارز وارد بازار کند.

سلطانی زاده بسته شدن فضای مجازی ناسالم خرید و فروش ارز را از دیگر ابزارهای مهم مدیریت قیمت ارز دانست و افزود: مشکل اصلی بازار ارز الان برای مردم این است که اگر فردی قصد سفر داشته باشد و در سامانه سنا بخشی از سهمیه 2 هزار یورویی (مسافری) خود را دریافت کند دیگر قادر نیست در سفرهای بعدی مابه التفاوت را دریافت کند؛ روال فعلی به گونه ایست که فقط یک بار امکان دریافت سهمیه ارز مسافری است و افراد اگر تمام 2 هزار یورو را در یک مرحله از سنا دریافت نکنند دیگر قادر به دریافت مابقی نیستند.

وی از ارسال درخواست کانون صرافان به بانک مرکزی برای تصمیم گیری در خصوص مشکل ارز مسافری خبر داد و در پاسخ به پرسش دیگری درباره استقبال صرافان از بازار متشکل ارزی تصریح کرد: حق ورود صرافان به بازار متشکل ارزی باوجود اینکه به 25 میلیون تومان کاهش یافته ولی بازهم جذاب نیست درحالی که این بازارها باید مشوقی برای ورود داشته باشند و حق ورود 25 میلیون تومانی مشوق نیست. صرافها نمی دانند در زمان ورود به این بازار سود و زیانشان به چه نحو خواهد بود برهمین اساس رقم 25 میلیون تومان خیلی برای انها جذابیت ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top