تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/04 - 14:14
کد خبر: 325491

اعتراض دانشجویان به افزایش ۴۰ درصدی شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد به افزایش ۴۰ درصدی شهریه رشته پرستاری و عدم وجود مربی و آموزش لازم در دوره کارورزی اعتراض کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، افزایش ۴۰ درصدی شهریه دانشجویان پرستاری ورودی سال ۹۵ دانشگاه آزاد یزد، موجب اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد شد. با توجه به اعتراضات اعلام شده مبنی بر عدم وجود عدالت آموزشی در دانشگاه آزاد و افزایش ناگهانی شهریه دانشگاهی و همچنین گذراندن ۲۳ شیفت ۶ ساعته بدون دریافت آموزش و حقوق ما را بر این وا داشت تا پای دردو دل این دانشجویان بنشینیم.

دانشجوی ورودی ۹۵ پرستاری دانشگاه آزاد یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: شهریه دانشجویان پرستاری ورودی ۹۵ در ترم‌های گذشته به ازای هر واحد عملی ۴۸۳ هزار تومان بوده است این شهریه با توجه به افزایش ۴۰ درصدی خود به ازای هر واحد عملی ۶۵۴ هزار تومان و شهریه کارورزی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد. این در حالی است که دانشجویان ورودی ۹۴ رشته پرستاری دانشگاه آزاد یزد به ازای هر واحد عملی ۳۵۰ هزار تومان و به ازای شهریه کارورزی خود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند. افزایش شهریه‌ها سبب اختلاف قیمت چهارمیلیون تومانی دانشجویان ورودی ۹۴ و ۹۳ است.

این دانشجوی معترض ادامه داد: اختلاف شهریه دانشجویان ترم هفت با دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری ۵۰۰ هزار تومان و با دانشجویان ترم ۱۴ پزشکی دو میلیون تومان است. با این اوصاف شهریه دانشجویان پرستاری از دانشجویان ورودی ۹۵ پزشکی بیشتراست.

وی با بیان این که مسئولین دانشگاه آزاد یزد پاسخ شفافی برای افزایش شهریه نداشته اند؛ تصریح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه افزایش شهریه‌ها به دانشگاه ارتباطی ندارد و بخش نامه آن به صورت مستقیم از سوی دانشگاه آزاد تهران آمده است از ما درخواست کردند تا شکایت خود را به مسئولان دانشگاه آزاد تهران ارجا دهیم.

دانشجوی ورودی ۹۵ پرستاری دانشگاه آزاد اظهارکرد: شهریه دانشجویان پرستاری ورودی ۹۵ به صورت علی الحساب است در حقیقت هیچ تضمینی برای عدم افزایش این شهریه وجود ندارد. این در حالی است که دانشگاه آزاد در بدو ورود دانشجویان اعلام کرد که شهریه تحصیلی هر ساله تنها ۱۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما اکنون ما با افزایش ۴۰ درصدی آن مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه این شهریه بسیار سنگین است و دانشجویان توان پرداخت آن را ندارند؛ تاکید کرد: در دوره کار آموزی دانشجویان بدون مربی و آموزش لازم به صورت رایگان در بیمارستان‌ها کار می‌کنند، دریافت این مقدار از شهریه با وجود فعالیت رایگان دانشجویان در بیمارستان‌ها و عدم وجود مربی جهت آموزش بی مورد است. این در حالی است که دانشجویان دانشگاه‌های سراسری به مدت گذراندن کارآموزی خود حقوق دریافت می‌کنند و از اموزش‌های لازم هم برخوردارند، اما ما دانشجویان دانشگاه‌های آزاد با وجود پرداخت شهریه از این موارد محروم هستیم.

دانشجوی معترض دانشگاه آزاد ادامه داد: سرپرست دانشگاه آزاد در سخنرانی اخیر خود به افزایش هزار عضو هیئت علمی و تامین هزینه این اساتید از طریق افزایش شهریه‌ها اشاره کرده است. سوال ما از مسئولین این است که آیا افزایش ۴۰ درصدی شهریه‌های دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد عادلانه تلقی می‌شود در صورتی که تنها می‌بایست ۱۵ درصد افزایش می‌یافت.

وی افزود: دانشگاه آزاد یزد در پاسخ به اعتراضات دانشجویان سخن از عدم نیاز دانشگاه به دانشجو می‌زند و از ما در خواست می‌کند که اگر اعتراضی داریم پرونده خود را دریافت کنیم و از دانشگاه خارج شویم.

دانشجوی ورودی ۹۵ پرستاری دانشگاه آزاد یزد در پایان خاطرنشان کرد: میزان شهریه دریافتی دانشگاه آزاد نسبت به بودجه آموزشی کشور بسیار بیش‌تر است چرا با توجه به بودجه موجود اقدامات تسهیل کننده‌ای برای آموزش دانشجویان تدارک دیده نمی‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top