تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/05 - 14:57
کد خبر: 325608

کنایه سورنا ستاری به عدم امنیت اطراف دانشگاه شربف

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که دانشگاه‌ها جدای از جامعه نیستند و باید محور همه حرکت‌های جامعه باشند، گفت: جامعه باید محور کارآفرینی قرار گیرد و برای این امر لازم است تا دیوارهای خود را جمع و رابطه خود را با جامعه ساختارمند کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت، حرکت دانشگاه‌ علم و صنعت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم را یک حرکت عظیم در میان دانشگاه‌های کشور دانست و یادآور شد: در این دانشگاه دو پروژه ملی در حال انجام است، ضمن آن که یک پروژه جدید را نیز امروز موافقت کردیم که در این دانشگاه اجرایی شود.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در نیروهای انسانی، خاطر نشان کرد: این‌که امروز بحث می‌شود که نفت خام به فروش برسد یا خیر، باید برای همیشه فراموش شود؛ چرا که ارزش افزوده در خام فروشی نیست.

ستاری، ارزش افزوده را در دانشی دانست که بر روی مواد خام اعمال می‌شود و ادامه داد: ما با  خام فروشی نمی‌توانیم کشور را نگه داریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که ما در بسیاری از معیارهای نیروی انسانی مانند نوآوری، در حوزه علم و فناوری در رتبه‌های سوم و چهارم جهانی قرار داریم، تصریح کرد: کم کشوری را می‌توان پیدا کرد که ۴.۵ میلیون دانشجو داشته باشد و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که اکوسیستم ایجاد شود و نیروی انسانی محور توسعه قرار گیرد.

ستاری تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دانشجویان کشور به خارج نروند، باید اکوسیستم‌های خلاقیت و نوآوری را ایجاد کنیم و این همان هدفی است که ما در معاونت علمی آن را دنبال می‌کنیم. 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این که توجه به نیروی انسانی بحثی است که امروز حتی در دور افتاده‌ترین شهرهای کشور از آن سخن به میان می‌آید و تفکرات آنها به این سمت سوق یافته است، اضافه کرد: این که ریاست دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف بر روی سرمایه گذاری بر نیروی انسانی تاکید  دارد، بسیار مهم است؛ چرا که قیمت گذاری بر روی نیروی انسانی متخصص کار ساده‌ای نیست.

ستاری اضافه کرد: دانشگاهی که نتواند کوچه پشتی خود را اصلاح کند، قادر به اصلاح کل جامعه نیست و این که قرار باشد دانشگاه‌ها دیواری به دور خود بکشند و افرادی در آن از صبح تا شب درس بخوانند، دیگر دانشگاه نیستند؛ چرا که امروز دانشگاه جزوی از اقتصاد و زیست‌بوم یک کشور تلقی می‌شود و جدای از سیستم اقتصاد و جامعه نیست.

وی تاکید کرد: بر این اساس ما باید به صورت بومی در دانشگاه‌ها زایش علم و فناوری داشته باشیم و باید به این امر باور داشته باشیم که جوانان می‌توانند بوم را تغییر دهند و کارآفرینی ایجاد کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: این که دانشجویی از روز اول تحصیل در پشت درهای اساتید بنشیند تا استخدام شود و یا به این فکر باشد که برای آینده خود نوآوری کند، دو برخورد متفاوت است و این که دانشجو می‌تواند کارآفرین باشد، باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود که این امر نیز در دانشگاه‌ها رخ خواهد داد.

وی با بیان این که باید اعتقاد داشته باشیم که دانشجویان می‌توانند از روز اول بر اساس ابتکارات خود کارآفرینی کنند و افرادی را به استخدام در آورند، اظهار کرد: این امر باید در فرهنگ جامعه جاری شود و همه به این سمت در حرکت باشند. ضمن آن که باید فرهنگی ایجاد کنیم که یک استاندار به اندازه‌ای که از کشف معدن گچ خوشحال می‌شود، از بازگشت جوانان به استان خود خوشحال شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این که ما باید به این دید برسیم که دانشگاه باید محور کارآفرینی و تولید باشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید برای آن که در هر حرکتی حضور داشته باشند، نقش‌آفرینی کند که برای این امر باید دیوارهای خود را جمع و رابطه خود را با جامعه ساختارمند کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top