تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/05 - 14:58
کد خبر: 325609

مهدی بلوکات در گفتگویی مطرح کرد:

شاخص‌های روی کار آمدن دولت جوان انقلابی

بسترسازی برای روی کار آمدن دولت جوان انقلابی نه‌تنها به صورت قاطع از جنس سیاست بازی تشکیل حزب و حزب بازی نیست و اگر تشکل‌ها و فعالان جوان انقلابی بخواهند این مسیر را در پیش بگیرند نه تنها کمکی به روی کار آمدن دولت جوان انقلابی نخواهند کرد بلکه روی کار آمدن چنین دولتی را به تعویق می اندازند یا حتی اصل آن را منتفی می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی بلوکات دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درباره تشکیل دولت جوان و حزب اللهی گفت: به نظر می‌رسد یکی از وظایفی که در در منازعات، گفت‌وگوها و بگو، مگوهای روزمره و در عرصه فرهنگی و اجتماعی به فراموشی سپرده شده، وظیفه نخبگان و تشکل های دانشگاهی و دانشجویی در راستای ارتقای سطح فکری و معرفتی و سیاسی جامعه هدف خودش، مشخصا دانشگاه و بعد هم مردم، است.

وی ادامه داد: گذشته انقلاب یعنی از قبل از انقلاب و آغاز نهضت امام(ره) و بعد از آن نشان داده که کارهایی که از جنس سیاست بازی به معنای کار سیاسی که در کشورهای غربی انجام می‌شود معمولاً در کشور ما با توجه به بافت فرهنگی و دینی که مردم و کشور ما دارند نه تنها جواب نداده بلکه جواب عکس هم داده است.

بلوکات تاکید کرد: آنجایی آن کارکرد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موثر واقع شده که در آن مردم به این نتیجه رسیده باشند که هدف کسانی که این موضوعات را طرح می کنند، کسب قدرت و رسیدن به پست‌های مدیریتی و دولتی نیست و جالب است کسانی که چنین هدفی را دنبال نمی کردند سیاست بازی نمی‌کردند و اگر حرف سیاسی می‌زدند در راستای ارتقای سطح فکری و معرفتی جامعه و روشنگری و پیدا کردن فهم عمومی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بوده و اتفاقا مردم در سپردن مسئولیت به کسانی که این رویکرد را داشتند، اقبال داشته‌اند.

وی یاد آور شد: بسترسازی برای روی کار آمدن دولت جوان انقلابی نه‌تنها به صورت قاطع از جنس سیاست بازی تشکیل حزب و حزب بازی نیست و اگر تشکل‌ها و فعالان جوان انقلابی بخواهند این مسیر را در پیش بگیرند نه تنها کمکی به روی کار آمدن دولت جوان انقلابی نخواهند کرد بلکه  روی کار آمدن چنین دولتی را به تعویق می اندازند یا حتی اصل آن را منتفی می‌کنند.

بلوکات خاطرنشان کرد: روی کار آمدن دولت جوان انقلابی از مسیر سیاست بازی یا سیاست ورزی به معنای عرف دنیا و چیزی که متاسفانه کشور ما هم به نوعی درگیر آن است، نمی‌گذرد.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: هم در کلام امام و هم در کلمه بزرگان انقلاب و افرادی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری و هم در کلام مقام معظم رهبری از تشکل‌های دانشجویی، جوانان و کسانی که کار سیاسی جدی انجام می‌دهند بیدارگری، بیدارسازی روشنگری و مطالبه‌گری چیزی است که مطالبه شده است.

وی یادآور شد: سیره حضرت امام(ره) قبل و بعد از انقلاب هم همین بوده، یعنی شما می‌بینید که امام قبل از انقلاب حزب تشکیل نداد و به دنبال لابی‌گری برای فتح مجلس و این کارها نبود و از مسیر روشنگری و بالا بردن فهم درک و تحلیل جامعه مسیر انقلاب را پیش برد. مقام معظم رهبری هم در طول این سال ها بدون تردید همه مشکلات و پیچیدگی‌های فضای سیاسی را از طریق روشنگری و در میان گذاشتن به آحاد مردم و نخبگان پیش بردند.

بلوکات افزود: به نظر می‌رسد مهمترین لازمه تشکیل و بسترسازی برای شکل گیری دولت جوان حزب اللهی این است که تشکل‌های دانشجویی و جوانان انقلابی این مسیر کانال‌کشی فکری و معرفتی را برای رساندن تحلیل‌های درست، برای تبیین درست مواضع و مسائل انجام بدهند و این را هم به بدنه خودشان منتقل کنند، البته لازمه این اقدام این است که خود این تشکل دانشجویی، جوان نخبه انقلابی و افسر جنگ نرمی که رهبر انقلاب از آن یاد کردند مسائل را خوب بفهمد و بصیرت داشته باشد.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بنده با همه احترام، ارادت و علاقه ای که به همه فعالان دانشجویی و تشکل‌ها  دارم ولی  به نظر می‌رسد در زمینه عمق‌بخشیدن به فضاهای معرفتی و فکری و تحلیلی خود تشکل‌های دانشجویی هم باید بیشتر روی خودشان کار کنند، این یکی از آسیب شناسی های فضای موجود است.

وی گفت: به واسطه فناوری های جدید و فضاهای مجازی و اجتماعی این نگرانی وجود دارد که تحلیل‌های نخبگان ما قدری نسبت به گذشته سطحی تر شده باشد و مطالعه کتاب‌های مرجع فکری، معرفتی و اعتقادی، مطالعه تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب، مطالعه تاریخ جهان و جریاناتی که در کشور ما و خارج وجود داشتند همه اینها کمک می‌کند که دوستان دانشجوی ما به یک فهم خوبی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برسند و وقتی به این فهم خوب رسیدند می‌توانند آن کانال‌کشی فکری و معرفتی که مقام معظم رهبری در سفر خود به استان کرمانشاه و در دانشگاه رازی مطرح کردند را انجام دهند و از طریق تشکیلات و دفاتری که دارند به بدنه منتقل کنند.

بلوکات در ادامه تصریح کرد: هز زمانی این اتفاق رخ دهد و سطح فهم، تحلیل و درک جامعه دانشگاهی نسبت به آنچه که الان است بهتر و بهتر شود و ارتقای بیشتری پیدا کند زمینه برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی فراهم خواهد شد ولی اگر ما بخواهیم تشکیل دولت جوان انقلابی را بر این فرض کنیم که بنشینیم و یک لیست برای انتخابات مجلس بنویسیم و کاندیدا معرفی کنیم و از این گونه کارها کنیم، به نظر بنده راه خطایی رفتیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top