تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/06 - 10:11
کد خبر: 325713

معرفی سرویس‌های خدماتی رایگان آنلاین دانشجویی/ بخش اول

گوگل آلرت؛ سرویسی برای «کلید واژه»بازها +آموزش تصویری

گوگل آلرت؛ سرویسی برای «کلید واژه»بازها +آموزش تصویری

شاید برای شما پیش آمده که به دنبال یک موضوع خاص دانشگاهی، علمی، اجتماعی یا اقتصادی «معتبر» باشید، برای رسیدن به این موضوع در بهترین حالت اگر به پایگاه های استنادی تسلط داشته باشید برای پیدا کردن آن موضوع جزئی، باید ساعت ها یا روزها وقت بزارید. اما جالب است بدانید که «گوگل» برای این مسئله نیز چاره ای اندیشیده و با طراحی یک سرویس ساده و البته کار راه انداز اقدام به رفع نیاز این طیف افراد را کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استفاده از سرویس های اینترنتی برای انجام فعالیت های روزانه به یکی از امور جاری هر فردی تبدیل شده است، این مسئله به خصوص برای دانشجویان نیز که بیشتر با ابزارهای فناوری سروکار دارند دیده می شود. سرویس های اینترنتی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، سرویس های پولی و سرویس های رایگان، اگر از ابزارهای پولی که ارتباطی هم با «جیب دانشجو» ندارد، گذر کنیم، سرویس های رایگان می تواند پیشنهادهای خوبی برای انجام فعالیت های درسی، پژوهشی و آموزشی برای یک دانشجو باشند. سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» سعی دارد در گزارش هایی به معرفی سرویس های مرتبط با دانشجویان، اساتید و محققین دانشگاهی بپردازد.

گوگل آلرت
شاید برای شما پیش آمده که به دنبال یک موضوع خاص دانشگاهی، علمی، اجتماعی یا اقتصادی «معتبر» باشید، برای رسیدن به این موضوع در بهترین حالت اگر به پایگاه های استنادی تسلط داشته باشید برای پیدا کردن آن موضوع جزئی، باید ساعت ها یا روزها وقت بزارید. اما جالب است بدانید که «گوگل» برای این مسئله نیز چاره ای اندیشیده و با طراحی یک سرویس ساده و البته کار راه انداز اقدام به رفع نیاز این طیف افراد را کرده است.

گوگل آلرت یکی از مفید گوگل است که بسیاری از کاربران این مرورگر آشنایی با آن ندارند، در این سرویس شما می توانید برای کلید واژه هایی که می خواهید آلرت (هشدار) بگذارید تا هر وقت محتوایی در وب با این کلید واژه (موضوع) منتشر شد گوگل آن را برای شما ایمیل کند، جالب تر از همه این است که هیچ محدودیتی در تعداد کلمات یا محدودیت زمانی در استفاده وجود ندارد. به طور واضح تر مثلا شما به دنبال همه اخبار حوزه دانشگاه باشید فقط کافی است کلید واژه «دانشگاه» یا «university» را در کادر مشخص شده درج کنید و با کمی تنظیمات همه رویدادهای حوزه دانشگاه در ایمیل شما قرار گیرد.

چگونگی کار با گوگل آلرت
برای استفاده از این سرویس کافی است:

1- ابتدا به آدرس http://www.google.com/alerts رفته و با حساب کاربری جیمیلتان وارد اکانت گوگل خود شوید.

2- پس از ورود، موضوع مورد نظر خود به عنوان نمونه «دانشگاه» را در کادر وارد کنید. این موضوع می تواند شامل هر عبارتی در هر حوزه ای باشد. پس از تایپ یک پیش نمایش اولیه از کلمه مورد نظر برای شما ظاهر می گردد. اگر نتایج مشاهده شده برای شما قابل قبول نبود، می توانید عبارت مورد نظر را کمی تغییر داده و مجددا آن را تایپ کنید.

3- در قسمت نمایش گزینه ها یک سری تنظیمات اضافی وجود دارد که جست و جوی شما را بر اساس زمان ارسال، منطقه جغرافیایی و غیره محدود خواهد کرد. گزینه اول چند وقت یکبار یا How often است که امکان مدیریت تعداد ایمیل های دریافتی را امکان پذیر می سازد. می توانید با انتخاب هر یک از گزینه ها به محض وقوع، یک بار در هفته یا یک بار در روز ایمیل های خود را دریافت کنید. پیش فرض این قسمت یک بار در روز است. گزینه دیگر تنظیمات، منابع است. در این بخش شما از گوگل می خواهید که فقط در بخش های خاصی جست و جو را انجام دهد. این قسمت ها می تواند شامل: اخبار، بلاگ ها، ویدئو، کتاب و غیره باشد. در صورت عدم تنظیم، گوگل تمامی موارد را جست و جو خواهد کرد.

4- در دو قسمت بعد می توانید از میان گزینه های مختلفی که ارائه شده است زبان و منطقه جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان نمونه زبان فارسی بدین معنی است که گوگل نتایج خود را از میان صفحات فارسی، انتخاب و برای شما ارسال خواهد کرد.

 

5- تعداد نتایج یا حجم جست و جو در واقع بخش دیگری از تنظیمات گوگل آلرت می باشد. این قسمت اجازه می دهد تا از میان گزینه های بهترین نتایج که از فیلترهای گوگل برای یافتن بهترین عنوان عبور کرده است و تمام نتایج، یکی را انتخاب کنید.

6- در قسمت تحویل به به طور پیش فرض آدرس جی میل شما ثبت شده است که گوگل نتایج خود را از طریق آن ارسال می کند. در صورت عدم تمایل می توانید گزینه فید RSS را انتخاب کنید.

7- شما می توانید در بخش من در وب، با وارد کردن نام خود در سمت راست و آدرس ایمیل در سمت چپ و انتخاب علامت + در جلوی هر بخش، آن ها را به عنوان یک آلرت ثبت کنید تا هر زمان کسی در اینترنت نام و ایمیل شما را وارد کرد، گوگل به شما هشدار دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top