تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/06 - 14:17
کد خبر: 325750

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌گردد

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امسال جمعه پانزدهم شهریورماه در استادیوم آزادی برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از، نشست خبری دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) صبح امروز(چهارشنبه ششم شهریورماه) در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.

منافی پور در ابتدای این نشست با طرح این سوال که چرا باید یک حرکت مذهبی با محوریت سیدالشهدا اینقدر مجالس و اخبارش با اشتیاق دنبال شود، بسیار مهم است. مگر نه این است که همه ما به دنبال یک منجی هستیم که مشکل ما را حل کند. من فکر می کنم پیام یک بانو در کربلا باعث این ازدحام و اشتیاق شده است. نقطه حرکت ما در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، بانوان هستند. پیام مظلومیت حضرت علی اصغر ۱۴۰۰ سال پیش پرواز کرده و اکنون به دست ما رسیده است. ۱۷ سال پیش که ما در مهدیه تهران تصمیم گرفتیم این حرکت را آغاز کنیم، فکر نمی کردیم که این قصه به این سرعت و به این شکل اتفاق بیفتد. من در این ۱۷ سال به یک چیز رسیدم؛ داغ و سوز یک مادر ستمدیده.

وی افزود: کربلا سرزمینی است که بعد از شهادت علی اصغر دارای بیداری شد. امسال همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۶۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می شود. این موضوع نشان می دهد که این مراسم از جغرافیای شیعه گذشته است. امروز در سراسر جهان اهل سنت بدون تبلیغ و کمک ما این مراسم را برگزار می کنند. کشورهایی مثل کویت، بحرین، عمان، قطر و... این مراسم را بسیار باشکوه برگزار می کنند و همین ماجرا نشان می دهد که حضرت علی اصغر ع فتح بابی شده برای مطرح شدن دعاها و حاجات همه مسلمانان. پیامی که حضرت رباب ع در واقعه عاشورا داد بسیار مهم است و ما این پیام را از طریق بانوان مخابره می کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر ادامه داد: مهندسی توسعه ما در برگزاری این برنامه دو برنامه ۱۵ ساله بود که در حال حاضر ما در ۱۵ سال دوم به سر می بریم. مجمع جهانی علی اصغر یک مجموعه کاملاً مردمی و یک هیئت بین المللی شیعه است. ایجاد سوال در ذهن و زبان همه انسان ها رسالت اصلی ما است. پیام و سوال ما این است که حضرت علی اصغر به کدامین گناه کشته شد. ما می خواهیم با برگزاری این همایش، حضرت سید الشهدا را معرفی کنیم. معرفی سیدالشهدا، معرفی سند مظلومیت است و این سوال و معرفی بیداری آور و بصیرت آور است. مهدویت از طریق کربلا معرفی می شود چون امام زمان از کربلا ظهور خواهد کرد.

منافی پور گفت: امسال برخلاف سال های گذشته همایش در ورزشگاه آزاد برگزار می شود. به دلیل اینکه صراحتاً عرض کنم ما را از مصلی بیرون انداختند و ما هم امسال به حول قوه الهی این همایش را در ورزشگاه آزادی در مقیاس بزرگتری روز جمعه ۱۵ شهریورماه ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می کنیم. در این مراسم سخنران نداریم و سعی کردیم برنامه بسیار مختصر و موجز باشد تا بانوان و فرزندانشان اذیت نشوند. به عقیده ما زن محور تربیت بشر است و این حرکت رونمایی از قدرت زنان است. نقطه شروع در زمینه سازی ظهور، بانوان هستند. تا زن در این جامعه زمینه ساز مهدوی قیام نکند، ظهور اتفاق نمی افتد و محور حرکت ما هم در این همایش بانوان هستند.

وی در پایان گفت: برای وسایل حمل و نقل عمومی و ایاب ذهاب عزیزان به ورزشگاه آزادی تدابیر و صحبت هایی با ارگان ها و نهادهای مختلف شده که به امید خدا هم وطنان ما به راحت ترین شکل ممکن به ورزشگاه آزادی برسند. با مداحان سرشناسی هم برای حضور در مراسم صحبت کرده ایم که هنوز اسامی آنها قطعی نشده است. یکی از تفاوت های دیگری که در همایش امسال داریم، انتشار نذرنامه به زبان های ایتالیایی، فرانسه و آلمانی است. همچنین کشور سوئیس، اسپانیا، کره جنوبی و چند شهر از کشورهای آلمان هم به این همایش پیوستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top