تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/06/07 - 11:41
کد خبر: 325900

به منظور حفظ حریم خصوصی؛

آموزش پنهان سازی اپلیکیشن‌ها در اندروید +دانلود

آموزش پنهان سازی اپلیکیشن‌ها در اندروید +دانلود

میلیاردها کاربر در سراسر دنیا وجود دارد که از اندروید استفاده می‌کنند و این پلتفرم بیشتر از هر سیستم عامل موبایل دیگری انعطاف پذیر بوده و امکانات فراوانی را ارائه می‌کند. در اندروید کاربران انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها را امتحان می‌کنند و گاهی اوقات شما نیاز پیدا می‌کنید برای اپلیکیشن‌های خود حریم خصوصی ایجاد کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که ممکن است تمایل نداشته باشید دیگران از وجود آن اطلاع داشته باشند. انجام این کار با پنهان کردن اپلیکیشن‌ها در دستگاههای اندروید امکان پذیر خواهد بود.

اگر مایل نیستید دیگران از اپلیکیشن‌هایی که روی موبایل خود استفاده می‌کنید آگاه شوند و مایلید به شکلی برای اپلیکیشن‌های خود حریم خصوصی تعریف کنید، با پنهان کردن اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های اندروید می‌توانید این کار را انجام دهید. در این راهنما ما قصد داریم روش‌هایی را بررسی کنیم که می‌توانید با استفاده از آن اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه اندروید خود را در مواقع لزوم پنهان کرده و هر زمان که مایل بودید دوباره آنها را ظاهر کنید.

روش اول انجام این کار ساده و آسان است و نیاز ندارید که حتما دستگاه اندروید خود را روت کرده باشید. یک اپلیکیشن لانچر ساده برای این منظور کفایت می‌کند. یک روش دیگر نیز وجود دارد که تنها روی دستگاه‌های روت شده کار می‌کند. همچنین ابزارهای دیگری وجود دارد که حریم خصوصی دستگاه اندروید شما را افزایش میدهد.

روش اول: پنهان کردن اپلیکیشن‌ها با استفاده از Apex Launcher
مرحله 1. قبل از هر چیز باید  Apex Launcher را دانلود و روی دستگاه اندروید خود نصب کنید.

مرحله 2. بعد از نصب این لانچر آن را باز کنید تا تنظیمات مورد نیاز روی دستگاه شما اعمال شود. حالا در صفحه اصلی شما گزینه‌ای به نام App Settings را مشاهده می‌کنید که باید روی آن تقه بزنید تا اجرا شود.

مرحله 3. حالا به بخش Drawer Settings->Hidden apps بروید و روی آن تقه بزنید.

مرحله 4. بعد از انجام این کار فهرستی از تمام اپلیکیشن‌هایی را که روی دستگاه خود نصب کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید و بعد از آن روی گزینه save تقه بزنید.

کار به اتمام رسید. حالا دیگر شما این اپلیکیشن‌ها را در کشوی اندروید خود مشاهده نخواهید کرد. برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها می‌توانید با استفاده از Google Search به آنها دسترسی داشته باشید.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن Hide App-Hide Application Icon
قبل از هر چیز توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش باید دستگاه اندروید خود را روت کرده باشید.

مرحله 1. اپلیکیشن Hide App-Hide Application Icon را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. حالا آن را اجرا کنید و روی دکمه + تقه بزنید تا اپلیکیشن‌هایی را که مایلید پنهان کنید به فهرست اضافه کنید.

مرحله 2. بعد از انجام این کار فهرستی از تمام اپلیکیشن‌هایی را که روی دستگاه خود نصب کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید و بعد از آن روی گزینه save تقه بزنید.

کار به اتمام رسید. حالا دیگر شما این اپلیکیشن‌ها را در کشوی اندروید خود مشاهده نخواهید کرد. برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها می‌توانید دوباره به اپلیکیشن Hide App-Hide Application Icon مراجعه کنید.

روش سوم: استفاده از قابلیت داخلی Protected Apps در اندروید 5.0 به بعد
در آخرین نسخه‌های اندروید مثل lollipop, Marshmallow و غیره یک قابلیت داخلی وجود دارد که می‌توانید از آن برای پنهان کردن یا بهتر است بگوییم محافظت کردن از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

مرحله 1. ابتدا انگشت خود را روی صفحه اصلی اندروید نگه دارید و بعد روی Settings تقه بزنید.

مرحله 2. حالا به پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه Protected Apps را مشاهده کنید. سپس روی آن تقه بزنید.

مرحله 3. در این مرحله باید یک الگو ترسیم کنید تا با استفاده از آن بتوانید اپلیکیشن‌ها را پنهان و قفل کنید.

مرحله 4. بعد از انجام این کار فهرستی از تمام اپلیکیشن‌هایی را که روی دستگاه خود نصب کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید و بعد از آن روی گزینه save تقه بزنید.

کار به اتمام رسید. حالا دیگر شما این اپلیکیشن‌ها را در کشوی اندروید خود مشاهده نخواهید کرد. بعد از فعال کردن گزینه Protected Apps از شما درخواست می‌شود الگوی ترسیم شده در مرحله 3 را وارد کنید.

روش چهارم: استفاده از اپلیکیشن Parallel Space
یکی دیگر از روش‌های کاربردی و ساده دیگر برای پنهان کردن اپلیکیشن‌ها در اندروید استفاده از یک اپلیکیشن به نام Parallel Space است.

مرحله 1. ابتدا اپلیکیشن Parallel Space را دانلود و نصب کنید.

مرحله 2. حالا این اپلیکیشن را اجرا کنید و روی گزینه incognito installation تقه بزنید.

مرحله 3. حالا باید اپلیکیشنی را که می‌خواهید نصب و پنهان کنید را جستجو کنید.

مرحله 4. حالا play store باز خواهد شد و شما می‌توانید از آنجا اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

مرحله 5. حالا در پیغامی‌ که از طرف اپلیکیشن مشاهده می‌کنید روی گزینه Uninstall تقه بزنید. شما این اپلیکیشن را در parallel space نگه خواهید داشت و تنها از طریق آن می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین پنهان کننده‌های اپلیکیشن در اندروید
انواع مختلفی از ابزارهای حفظ حریم خصوصی اندروید در Play Store وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های نصب شده را پنهان کنند. این ابزار در واقع آیکون اپلیکیشن‌های نصب شده را مخفی می‌کنند و به این شکل شما می‌توانید آنها را از چشم دیگران پنهان کنید.

1. App Lock
App Lock یکی دیگر از ابزارهای پنهان سازی اپلیکیشن‌ها است که شما می‌توانید استفاده کنید. بهترین ویژگی App Lock این است که می‌تواند تمام اپلیکیشن‌های موجود برای اندروید را پنهان کند. این ابزار همچنین قادر است عکس‌ها، تاریخچه تماس‌ها، فهرست مخاطبین و مرورگر را نیز پنهان کند. علاوه بر موضوع پنهان سازی، این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا با PIN یا ترسیم الگو از اپلیکیشن‌های خود محافظت کنید.

2. Calculator Vault
Calculator Vault نیز یک ابزار مفید است که می‌توانید از آن برای مخفی کردن اپلیکیشن‌ها و فایل‌های مهم خود استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا تمام اپلیکیشن‌های نصب شده خود را داخل یک اپلیکیشن ماشین حساب پنهان کنید. این به معنای آن است که شما ابتدا باید این اپلیکیشن ماشین حساب را باز کنید تا بتوانید به محتوای پنهان شده دسترسی داشته باشید. Calculator Vault قابلیت پنهان سازی تصاویر را هم فراهم کرده است و همچنین خودش می‌تواند تصاویر مورد نظر شما را از گالری وارد کند.

3. App Hider
این اپلیکیشن شبیه به Calculator Vault عمل می‌کند و در قالب یک ماشین حساب سایر اپلیکیشن‌ها را در خود پنهان می‌کند. با App Hider شما می‌توانید تقریبا هر نوع اپلیکیشنی را پنهان کنید. صرف نظر از این، App Hider قابلیت‌های دیگری از جمله کلون کردن اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و ویدیوها را فراهم می‌کند.

4. Hide Apps And Lock Apps
Hide Apps And Lock Apps نیز می‌تواند اپلیکیشن‌ها را برای شما پنهان کند. اگر هم نمی‌خواهید آنها را پنهان کنید، این ابزار می‌تواند اپلیکیشن‌ها را قفل کند. خبر خوب اینجا است که این اپلیکیشن هم در تلفن‌های هوشمند روت شده و هم روت نشده به خوبی کار می‌کند. مزیت اصلی Hide Apps And Lock Apps این است که به گونه‌ای بهینه سازی شده است تا کمترین میزان مصرف منابع را در پس زمینه داشته باشد.

5. PrivacySafe
PrivacySafe یک اپلیکیشن محافظتی نسبتا جدید است که می‌تواند به سادگی عکس‌ها، ویدیوها و اپلیکیشن‌های شما را پنهان و رمزگذاری کند. PrivacySafe همچنین می‌تواند با استفاده از کلمات عبور از فایل‌های حساس شما محافظت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top