تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/06/07 - 20:25
کد خبر: 325974

قالیباف: دولتمردان به جوانان فرصت نمی‌دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است، دولت در حوزه امور فرهنگی نیز بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف عصر امروز در اختتامیه همایش اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تاریخ و آینده کشورمان نشان‌دهنده وضعیت فعلی ماست، باید واقع‌بینانه به چهل سال گذشته بنگریم و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چالش ما ناکارآمدی است و در صورت تداوم آن مانند وضعیت کنونی قادر به بهبود شرایط کشورمان نیستیم، مهم‌ترین عنصر ناکارآمدی منابع انسانی و رکن مدیریت در کارها است، این چالش مدیریتی در کشور وجود داشته و ناکارآمدی سبب نارضایتی از سخنان مسئولان و مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مسند قدرت بودیم، افراد ابتدا به کارنامه ما توجه می‌کنند و در صورت مشاهده وضعیت مطلوب از این کارنامه، به سخنان ما گوش فرا می‌دهند، صحبت از قدرت ایران مستلزم در اختیار داشتن زمان زیادی است، سایر نظام‌ها در صورت متحمل شدن یکی از فشارهای وارد شده به نظام مقدس ایران از پا می‌افتادند.

قالیباف ادامه داد: در صورت ادامه داشتن روند ناکارآمدی، دیگر مقبولیتی نداریم و نگاه عموم نیز تغییر می‌یابد، چرا که ناکارآمدی سبب تناقض مسئولان در حرف‌ها و امور آنها است، نیروهای دلداده انقلاب باید خود را به اثبات برسانند.

وی تصریح کرد: نه تنها در ضعف کارآمدی خود را از دست می‌دهیم، عموم نیز ما را مورد قبول نمی‌دانند و این امر سبب عدم مشارکت و همراهی آنها می‌شود، تاکنون ملت ایران سبب رسیدن جایگاه ایران به این نقطه شده است و در صورت عدم مشارکت آنها هیچ پیشرفتی در کشور محقق نمی‌شود و یا پیشرفت آن «توخالی» است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هر مشکلی ریشه در ناکارآمدی و عدم مدیریت صحیح دارد، پیش از تحریم‌ها روزانه حدود 2 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد و پس از تحریم تمامی منافع ایران از دست رفت، در صورت همکاری حتی به اندازه اندک می‌توانیم به منافع مطلوبی دست یابیم.

وی اظهار داشت: با مشارکت مردم می‌توان حتی نرخ ارز را کاهش داد، فاصله میان 25 میلیارد دلار و 110 میلیارد دلار درآمد 10 برابر آن باید کار تولیدی انجام شود، رشد اقتصاد ما منفی شده است، مشکل ما پول نیست، در سال 1364 جمعیت ایران حدود یک میلیون و 800 هزار نفر اضافه شدند.

قالیباف گفت: مشکلات مختلفی رخ داد که از جمله آنها می‌توان به مسئله کنکور اشاره کرد، بسیاری از افراد پشت کنکور ماندند، آنها به هر مقطعی که رسیدند بحران ایجاد شد و قادر به جلوگیری آن نبودیم، در صورت نگه‌داشتن همین شرایط می‌توان وضعیت بهتری را مشاهده کرد اما حتی همین وضعیت را نمی‌توان پیش برد.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود در آینده نیز ادامه دارد و در بخش‌های مختلفی چون درمان و بهداشت، خانه سالمندان و نظایر این موارد ایجاد می‌شود، این مشکل از دهه 60 آغاز شده و پیش می‌رود، در صورت عدم برنامه‌ریزی شرایط به همین نحو ادامه دارد، نباید مبانی و اصول را تغییر دهیم بلکه باید رویکردها و ساختارها تغییر کرد و هدف‌گذاری بهتری صورت پذیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مبانی ما اصل‌هایی هستند که با گذشت قرن‌ها و نسل‌ها تغییر نمی‌کنند، سنت‌های الهی تبدیل و یا تحمیل نمی‌شوند، هر کسی دین خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری می‌کند، در صورت مبارزه با کفار، صاحب نصرت می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: کار جهادی به معنای عدم تغییر اصول در کنار تغییر برنامه‌ها است، در این صورت خداوند پیروزی را به طرزی غیرقابل پیش‌بینی و حساب به ما می‌دهد، نظم در کار، کار مبتنی بر دین و ایمان و کار جهادی اساس کار جهادی است، جهادی بدون پول و اختیارات وظایف خود را انجام می‌دهد.

قالیباف عنوان کرد: در صورتی که در ارتباط با مدیریت و ابزار در دهه 60 بمانیم به هیچ موفقیتی دست نمی‌یابیم، باید در حوزه مدیریتی نیز تغییر و تحولی ایجاد شود و فرصت در اختیار جوانان نیز قرار گیرد، نوگرایی در ابزار، روش و ساختار از مستلزمات ما برای رسیدن به هدف است.

وی گفت: انقلاب ما مردمی بود اما اقتصاد، فرهنگ، مسائل سیاسی، مسائل فرهنگی، محیط زیستی و نظایر این موارد مردمی نیست، دولت‌مردها فرصت به جوانان نمی‌دهند، در حال حاضر 80 درصد اقتصاد ما دولتی است، دولت در حوزه امور فرهنگی نیز بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌ها توسط دولت انجام می‌شود، رسیدگی به جوانان موضوع اساسی است، هر کجا که امور به جوانان سپرده شده پیروز شدیم، پروژه‌های موفق در حوزه کشاورزی، صنعت و نظایر این موارد به دست جوانان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: تمامی پروژه‌های موجود در مشهد به دست افرادی با میانگین سنی 30 تا 33 سال طراحی شده است، هر کجا که به جوانان اعتماد شد موفقیت‌های بسیاری به دست آوردیم، مقام معظم رهبری نیز به توجه به جوانان تأکید کرده است و یکی از مراکز قادر به همکاری در این زمینه دانشگاه‌ها هستند.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما باید در روش‌های خود نیاز به تغییر و تحول اساسی داریم، این تغییر و تحول باید مبتنی بر نظام و بر مردم باوری اعتقاد داشته باشد و همچنین توسط نیروهای جوان متعهد و دلسوز کشور محقق شود، در صورت محقق شدن این امر، انقلاب اسلامی در ریل موفقیت همیشگی خود قرار می‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top