تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/09 - 14:50
کد خبر: 326146

کانون دانشگاهیان از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور انتقاد کردند

سخنگوی کانون دانشگاهیان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: برخی مسئولان داشتند برای مذاکره زمینه‌سازی می‌کردند که با بازخورد بسیار قوی و رد قاطعانه از سوی افکار عمومی و مردم روبرو شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اخیرا برخی از دولتمردان از جمله سخنگوی دولت، وزیر خارجه و برخی از صاحب منصبان دیگر و در نهایت شخص آقای رئیس جمهور به نوعی صحبت کردند که در افکار عمومی این ذهنیت ایجاد شد که گویا اینها برای ادامه راه و یا به هر دلیلی که فکر می‌کنند می‌توانند برجام را به نتیجه برسانند، آماده مذاکره با رئیس جمهور و مقامات آمریکایی هستند.

وی افزود: متاسفانه این دوستان با بیان عبارتی مانند اینکه «رئیس جمهور برای تامین مصالح و منافع ملت با هر کسی لازم باشد، مذاکره می‌کند» داشتند یک زمینه‌سازی را انجام می دادند که خوشبختانه با بازخورد بسیار قوی و رد قاطعانه افکار عمومی و مردم روبرو شدند. مردم یادآور شدند که آزموده را آزمودن خطاست، آن هم موردی که چندین بار آزمایش شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها درباره حسن ظن به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها  هشدار داده‌اند و فرمودند اگر قرار است مذاکره کنید باید این شروط را رعایت کنید و بعد بروید مذاکره کنید ولی متاسفانه به هیچکدام از شروط رهبر انقلاب هم توجه نشد.

سخنگوی کانون دانشگاهیان گفت: به نظر می‌رسد که خود این برخوردهای ناشیانه و ناصواب نوعی خلل وارد کردن و سوراخ کردن دیواره پولادین دفاع ملی و افکار عمومی در مقابل آمریکای عهدشکن است که ما به عنوان کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درخواستمان از شخص آقای رئیس جمهور، آقای ظریف و سایر مسئولان این است که مقداری حداقل حساب شده عمل کنند.

وی افزود:‌این که بروند زمینه سازی‌های انجام دهند و به افکار عمومی چنین تلقی کنند که بله ما آماده مذاکره هستیم هر چند بعداً هم نفی شود اما اثرات منفی و روانی خود را به صورت طبیعی دارد

این استاد دانشگاه با اشاره به بدهدی‌های آمریکا و اروپا اضافه کرد: ما به عنوان کانون دانشگاهیان ایران اسلامی فکر می‌کنیم در اینجا سیاست خارجی ما بر اساس سیاست‌گذاری‌های که رهبر معظم انقلاب انجام دادند و اصول عزتی که مصلحت مبتنی بر آن است حرکت نکرده وگرنه نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه ما نباید از موضع خود کوتاه بیائیم، اضافه کرد: آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر حتی دعوت به مذاکره می‌کنند از اصول خودشان برنمی‌گردند، آقای جان بولتون هم اخیرا اعلام کرد که هرگز از مواضع خود در قبال ایران که تحریم قاطع و همه جانبه است کوتاه نخواهند آمد و حتی می‌بینید چه فشارهایی می آورند.

جعفری تاکید کرد: اظهارات مسئولان دولتی درباره مذاکره با آمریکا می تواند اثرات منفی خود را داشته باشد و بار تاثیرگذاری بسیار مثبتی را که بعد از اثبات پهپاد آمریکایی و همچنین پس‌گرفتن کشتی ایرانی از دست دزدان دریایی انگلیس ایجاد شده را کم کند.

سخنگوی کانون دانشگاهیان اظهار داشت: متاسفانه آقای روحانی در اولین سفری که به سازمان ملل داشت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب توجهی نکرد. این بار ما به عنوان کانون دانشگاهیان هشدار می‌دهیم که رئیس‌جمهور سفری به سازمان ملل دارد اولا به دستورات، فرمایشات و توصیه‌های مشفقانه و دلسوزانه ایشان که مسائل ملک و ملت را در نظر می‌گیرند توجه کند و دوباره شاهد نباشیم که اتفاقاتی برخلاف سیاست‌های اصول نظام رخ دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top