تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/11 - 09:31
کد خبر: 326410

شرط دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلی بدون پایان نامه

تعدادی از دانشجویان ارشد علوم و تحقیقات به دلیل آنچه که کمبود استاد راهنما عنوان می کنند، خواستار فارغ‌التحصیلی بدون پایان نامه هستند در حالی که دانشگاه آزاد اجرای این طرح را مشروط می داند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جواد علمایی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد درباره درخواست برخی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات مبنی بر فارغ التحصیلی بدون پایان نامه گفت:  درخواست دانشجویان واحد علوم و تحقیقات امکان پذیر نیست. چراکه با استناد بر ماده ۲۵ آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد وزارت علوم مصوب سال ۹۴

دانشجویان باید پایان نامه خود را بنویسند و در صورتی که در زمان دفاع، مشکلی برای آن ها به وجود آمد (به طور مثال مشکل پزشکی و یا جسمی)، شیوه آموزش محور برایشان اجرایی می شود و در این صورت می توانند به جای دفاع از پایان نامه، ۶ واحد درسی بگیرند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ادعای دانشجویان در خصوص مشکل پزشکی در کمیسیون پزشکی بررسی می شود، گفت: در صورت تایید این کمیسیون، شیوه آموزش محور اجرایی می شود؛ چرا که به لحاظ سوادی نمی توانیم بگوییم دانشجویی نمی تواند از پایان نامه خود دفاع نکند.

وی در پاسخ به ادعای دانشجویان علوم تحقیقات مبنی بر محدودیت اساتید و اینکه نمی توانند استاد راهنما بگیرند، گفت: خیر اینطور نیست. در دانشگاه آزاد طرحی تحت عنوان طرح تعاون داریم و دانشجویان می توانند از واحدهای دیگر استاد بگیرند.

علمایی در ادامه تاکید کرد که شیوه آموزش محور در موارد بسیار خاص در دانشگاه آزاد اجرا می شود.

برخی دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد (رشته مهندسی عمران-واحد علوم و تحقیقات) در تماس با این خبرگزاری، این موضوع را مطرح کرده اند که پس از اتمام دروس مقطع کارشناسی ارشد به دلیل محدودیت تعداد اساتید گروه (۴ عضو هیات علمی) و تعداد زیاد دانشجو، امکان انتخاب استاد راهنما برای دانشجویان میسر نشده است و خواستار استفاده از شیوه آموزش محور (گذراندن ۶ واحد درسی به جای پایان نامه) هستند.

در بخشی از نامه درخواست این دانشجویان آمده است؛ پذیرش دانشجو در واحد علوم و تحقیقات در سال های ۹۴ و ۹۵ زیاد بوده و تبعات آن به سنوات بعدی سرایت کرده است. در حال حاضر ۵ نیمسال از تحصیل مان در مقطع ارشد گذشته و همچنان فاقد استاد راهنما هستیم.

این دانشجویان به این موضوع اشاره کرده اند که با توجه به تعیین ظرفیت ۵ دانشجو همزمان برای راهنمایی توسط هر عضو هیات علمی، تنها ۲۰ ظرفیت برای راهنمایی پایان نامه ارشد وجود خواهد داشت که پاسخگوی دانشجویان (بیش از ۳۰ دانشجو) نیست.

به گفته دانشجویان علوم و تحقیقات، با توجه به ضابطه وجود فاصله زمانی حداقل ۶ ماه بین تاریخ تصویب پروپوزال و تاریخ جلسه دفاع، حتی اگر امروز پروپوزال ها تصویب شود و ظرفیت به میزان کافی وجود داشته باشد، جلسه دفاع در اسفند ماه برگزار می شود؛ به عبارتی دیگر یعنی پایان نامه باید به مدت دو نیمسال دیگر تمدید شود که از نظر هزینه (تمدید چندباره) و زمانی (۷ ترمه شدن دانشجویان) به صرفه نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top