تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/12 - 14:58
کد خبر: 326631

تیم ملی منظبط‌‌ تر می‌شود

حالا بازیکنان دعوت شده به تیم ملی کامل شدند. هفت روز قبل از اولین دیدار در هنگ‌کنگ برای حمله گازانبری به جام ملت‌ها و جام‌جهانی. طارمی و شجاعی و رفقا حالا در فکر هماهنگ‌ترین رژه هستند و ویلموتس هم درفکر آماده کردن نظامی‌ترین تیم خود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، مرحله دیگری از اردوهای تیم ملی در دوران حضور مارک ویلموتس برگزار شد و بازیکنان دعوت شده در آن حضور یافتند. این سومین مرحله از اردوی تیم ملی در دوران مرد بلژیکی بود که نشان داده بدون برنامه پا به ایران نگذاشته است. ویلموتس به همراه کمک های منضبطی که روی نیمکت کنار خود نشانده قطعا برنامه ویژه ای داشته و پس از تماشای سه اردو، حالا می توان گفت یکی از مهم ترین المان هایی که این روزها بر تیم ملی فوتبال ایران حاکم است نظم و انضباط تیمی است.

با احترام به مربیان قبلی تیم ملی، هر چند از این دست تلاش ها برای برپایی نظم در تیم ملی را پیش از این نیز دیده بودیم اما این بار بدون هیچگونه نمایشی و حساب و کتابی این اتفاق در حال افتادن است و همین که کادرفنی تیم ملی تمایل زیادی ندارد تا این خصیصه را به نمایش دربیاورد نشان می دهد تمایلی به تبلیغات برای خود ندارد. آنها بدون پروپاگاندا به دنبال برپایی برنامه های خود هستند و در هر اردو نیز با پیگیری یکی از اهداف خود، بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کنند.

حالا این کادرفنی و تیمش روز آینده تهران را ترک خواهند کرد تا با دو پرواز خود را به هنگ کنگ برسانند. جایی که باید اولین دیدار رسمی خود در دوران حضور سرمربی تیم ملی را انجام دهند. تیمی که امروز به طور رسمی می توان گفت کامل شده و بازیکنان با فرمول مشخصی که برای آنها تدارک دیده شده خود را به زمین چمن شماره دو مرکز ملی فوتبال می رسانند. سردار آزمون که دم دمای صبح به تهران رسید، الهیار صیادمنش و میلاد محمدی هم که خود را به تهران رساندند و در ابتدا در سالن وزنه حضور یافتند. هر چند میلاد محمدی خود را به زمین چمن رساند  درست به مانند روز قبل که مهدی طارمی و مجید حسینی پس از حضور در تهران وزنه زدند و سپس خود را به زمین چمن و کار گروهی با سایر بازیکنان رسانند

حالا کمی از آن طرف بگوییم، هنگ کنگی ها که سال هاست پس از خروج از مستعمره بریتانیا به چین پیوست این روزها سخت به دنبال رسیدن به اعتباری است که تنها از خودش به دست آمده باشد نه از چین. اعتراض های وسیع برای خروج از مستعمره بودن این کشور را این روزها دستخوش ناآرامی های زیادی کرده که حالا شاگردان ویلمتوس باید آنجا حاضر شوند و از پس رقیب بلاتکلیف و البته مرموز و ناشناخته خود بربیایند.

به این ترتیب و باتوجه به اتفاقاتی که در جریان است شاید بد نباشد که بگوییم مرد بلژیکی تصمیم داشته  برای اولین دیدار رسمی خود، منضبط‌ترین و حواس جمع‌ترین تیم ملی را به بازی بفرستد تا در نهایت با یک پیروزی بتواند استارت مناسبی برای حضور در جام ملت ها و جام جهانی زده باشد و با این حساب می توان گفت حضور در اردوی سوم برای ملی پوشان، کاملا در خدمت دیدار پیش رو بود. دیداری که قاعدتا نباید از برخی بی نظمی های اتفاق افتاده در دیدار برابر کره جنوبی و یا سوریه خبری باشد.

خب! پس بهتر است بگوییم ویلموتس گروهان خود را آماده کرده تا پس از پروازی خسته کننده به جنوب چین بروند و یا شاید مشابهی دیداری که سال ها پیش برابر کره شمالی داشتیم در یکی از سیاسی ترین و البته ملتهب ترین روزهای هنگ کنگ پا به ورزشگاه بگذارند و یک پیروزی کم دردسر(در زمین چمن) و پردردسر (بیرون از زمین) به دست بیاورند. هرچند تمرینات روزهای اخیر تنها 20 دقیقه برای رسانه ها باز بود اما کاملا پیدا بود که ویلموتس با کمک هاشمیان و فررا 23 سرباز خود را هماهنگ کردند تا با کمک اصل "طبل بزرگ زیر پای چپ"، یکی از منظم ترین تیم های خود را به مصاف یکی از سیاسی نظامی ترین تیم های سال های اخیر بفرستند.

یک قانون مهم در یک مجموعه نظامی همین "طبل بزرگ زیر پای چپ" است. گروهی که در حال حرکت هستند و به دلیل به هم نخوردن نظمی که بین آنهاست از اصل مورد نظر استفاده می کنند. آنها با هر صدای طبل، پای چپ خود را بر زمین می کوبند و با این حساب مهم ترین عامل برای به هم نخوردن نظم آنها همین صدای طبل بزرگ است که موجبات هماهنگی کامل آنها را سبب می شود.

به این ترتیب ویلموتس و دستیارانش بدشان نمی آید که برای یک دیدار در مکانی ملتهب هم که شده منضبط ترین و شاید نظامی ترین تیم خود را به میدان بفرستند. تیمی که شاید نمونه آن را در دیدارهای دیگر نبینیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top