تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/13 - 19:53
کد خبر: 326896

آموزش انتقال صدا از گوشی به کامپیوتر؛

از میکروفون گوشی به عنوان میکروفون بیسیم استفاده کنید

از میکروفون گوشی به عنوان میکروفون بیسیم استفاده کنید

بیشتر کاربران عادی نیازی به میکروفون ندارند، اما برخی مواقع برای انجام کارهایی همچون برقراری یک تماس ویدویی در اسکایپ یا ضبط صدای خود به میکروفون نیاز داریم. بیشتر لپ‌تاپ‌ها به یک میکروفون تجهیز شده‌اند، اما کیفیت آن چندان مطلوب نیست، از طرفی خرید یک میکروفون خوب هزینه زیادی به شما تحمیل می‌کند که شاید برای یک کاربر عادی خرید آن چندان توجیه‌پذیر نباشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در چنین شرایطی بهترین گزینه‌ای که پیش رو دارید به‌کارگیری میکروفونی است که درون گوشی هوشمند تعبیه شده و تقریبا کیفیت خوبی دارد. اما چگونه می‌توانیم از میکروفون گوشی هوشمند خود استفاده کنیم؟ در این مقاله با شیوه انجام این‌کار آشنا خواهیم شد.

روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که بیشتر آن‌ها سخت و پیچیده هستند. اما دراین مقاله ما از یک نرم‌افزار کاربردی به‌نام wo Mic استفاده می‌کنیم. کاری که این برنامه انجام می‌دهد تبدیل گوشی به میکروفون است. در حقیقت wo mic صدای شما را ضبط کرده و به برنامه wo mic Client که روی کامپیوتر شما در حال اجرا است تحویل داده تا آن‌را ضبط کرده و سپس فایل صوتی را در اختیار میکروفون مجازی دهد تا برنامه‌ها از آن استفاده کنند. اطلاعاتی که توسط برنامه مقصد از طریق میکروفون مجازی قابل استفاده هستند.

در حقیقت یک برنامه کاربردی فرض می‌کند که شما یک میکروفون واقعی را به سیستم خود نصب کرده‌اید. از این روش می‌توانید برای انتقال اطلاعات صوتی به برنامه‌هایی شبیه به sound recorder استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به سه روش وای‌فای، بلوتوث،  کابل یو‌اس‌بی و WiFi Direct اتصال صوتی میان گوشی و کامپیوتر را برقرار کنید.

ملزومات موردنیاز
در اولین گام برنامه کاربردی wo Mic را از گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی اندرویدی نصب کنید. در مرحله بعد باید wo Mic Client را روی کامپیوتر خود نصب کنید. نسخه کلاینت برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس اوبونتو و مک به شرح زیر ارائه شده است:
نسخه OSX

نسخه Windows

نسخه Ubuntu 64-bit (16.04.1 LTS)

اگر از ویندوز استفاده می‌کنید باید شبیه‌ساز مربوطه را روی سامانه خود نصب کنید. برای این منظور روی لینک wo_mic_driver_signed.exe کلیک کرده و آن‌را نصب کنید.

اگر از لینوکس استفاده می‌کنید دستور زیر را روی توزیع اوبونتو اجرا کنید.

$ sudo modprobe snd-aloop

نحوه اتصال
همان‌گونه که اشاره شد، اتصال از طریق بلوتوث، وای‌فای و یو‌اس‌بی امکان‌پذیر است. ساده‌ترین روش اتصال از طریق یو‌اس‌بی است. برای اتصال از طریق یو‌اس‌بی ابتدا باید ویژگی Usb debugging را از طریق بخش Developer روی گوشی فعال کنید.

پس  از فعال‌سازی، گوشی را با کابل یو‌اس‌بی به کامپیوتر متصل کرده و Wo Mic را اجرا کنید. به بخش تنظیمات برنامه رفته و Transport را روی یو‌اس‌بی‌ تنظیم کنید. (البته این گزینه در حالت پیش فرض انتخاب شده است.)

به صفحه اصلی برنامه رفته و start را لمس کنید. در کامپیوتر Wo mic Client را اجرا کرده، به زبانه Connection رفته، گزینه Connect را انتخاب کرده و گزینه USB را انتخاب کنید.

به صفحه اصلی بازگشته و در زبانه Options گزینه Play in speaker را انتخاب کنید. اکنون میکروفون قابل استفاده است. لازم به توضیح است که اتصال از طریق بلوتوث نیز به همین روش انجام می‌شود. در این روش باید گزینه بلوتوث را روی گوشی و کامپیوتر انتخاب کنید. البته روی کامپیوتر شخصی باید دانگل بلوتوث را داشته باشید یا روی لپ‌تاپ بلوتوث را روشن کنید.

اتصال به روش وای‌فای به کار بیشتری نیاز دارد. در روش فوق ابتدا روی گوشی اندرویدی Transport  را در وضعیت وای‌فای قرار داده و در صفحه اصلی دکمه Start را کلیک کنید. در این حالت یک آدرس آی‌پی در بالای آیکون میکروفون ظاهر می‌شود. آدرس فوق را یادداشت کنید. در برنامه کلاینت روی کامپیوتر گزینه وای‌فای را انتخاب کرده و آدرس آی‌پی که درون برنامه مشاهده کردید را درون فیلد مربوطه وارد کنید.

همانند حالت قبل با انتخاب Play in speaker قادر به استفاده از میکروفون روی گوشی هستید. برای قطع میکروفون می‌توانید از دکمه Disconnect روی کامپیوتر یا Stop در گوشی اندرویدی استفاده کنید.

در سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو برای اتصال به کلاینت از طریق وای‌فای فرمان زیر را اجرا کنید.

$ sudo ./micclient-ubuntu-x86_64 -t Wifi 192.168.1.100

همچنین برای اتصال از طریق بلوتوث از فرمان زیر استفاده کنید.

$ sudo ./micclient-ubuntu-x86_64 -t Bluetooth xx:xx:xx:xx:xx:xx

برای ضبط نیز از فرمان زیر استفاده کنید.

$ arecord -c 1 -r 48000 -f S16_LE -D "hw:CARD=Loopback,DEV=1,SUBDEV=0" foo.wav

لازم به توضیح است که کیفین میکروفن گوشی به خوبی میکروفون‌های گران‌قیمت نیست و اگر پارازیت‌های محیطی پیرامون شما زیاد باشد، روی کیفیت صدا تاثیر نامطولب می‌گذارد. با این وجود از طریق برنامه Wo mic موفق شدید بدون پرداخت هزینه از میکروفون گوشی برای ضبط صدا استفاده کنید.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش تصویری| دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب
رهبر انقلاب: کودک‌کشی رژیم صهیونیستی نشان میدهد که این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت نیست
کاهش برنامه‌های «خانواده و زنان» در کنداکتور صداوسیما
ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
فرهنگ و سبک زندگی‌ مهمترین مولفه در جوانی جمعیت است
زنان بیش از مردان از ورزش کردن سود می برند
چگونه می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد؟
جناب سفیر کاش با پروتکل‌‌های دیپلماتیک آشنا بودید
خانواده ایرانی به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌ است
پاسخ فرزند آیت‌الله علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ گردشگری
زن افغان و نوروز/ نوروز به‌مثابه‌ «اتاقی از آن خود»
راهی جز اصلاحات نداریم!
بی‌بی‌سی: یتیم شدن ۲۰ هزار کودک فلسطینی با حملات اسرائیل +فیلم
زنان بیش از مردان در معرض اختلالات خودایمنی هستند
اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
کاهش احتمال کمردرد زنان با مصرف بیشتر آنتی اکسیدان
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس
نهیب بانوی فلسطینی به کشورهای اسلامی و عربی +فیلم
کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
تهدید گزارشگر سازمان ملل توسط اسرائیل
اجرای ۴۷ پروژه دانش‌بنیان در هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top