تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/06/14 - 01:47
کد خبر: 326932

قدم‌به‌قدم سایت خود را در گوگل وب مستر ثبت کنید

قدم‌به‌قدم سایت خود را در گوگل وب مستر ثبت کنید

گوگل Web Master از جمله قدرتمند‌ترین ابزار‌های گوگل محسوب می‌شود که در بهینه‌سازی رتبه سایت در این موتور جست‌و‌جو کمک فراوانی می کند. Google Web Master که به تازگی به عنوان کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است، یک سرویس رایگان شرکت گوگل محسوب می‌‌شود که کمک می‌‌کند تا فرد حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ Google Web Master که به تازگی به عنوان کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است، یک سرویس رایگان شرکت گوگل محسوب می‌‌شود که کمک می‌‌کند تا فرد حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کند. به‌طور مثال؛ برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما نیاز مبرم به عضویت در Google Web Master ندارید، اما ثبت نام در سایت Google Web Master به شما کمک می‌‌کند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می‌‌بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی را باید رعایت کنید.

Google Web Master را می‌‌توان از جمله قدرتمند‌ترین ابزار‌های گوگل دانست که با مانیتور کردن وب سایت به کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌‌کند تا بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورند و با داشتن یک حساب gmail شما براحتی می‌‌توانید از Google Web Master استفاده نمایید. باید بدانید؛ ثبت سایت در گوگل نیازمند استفاده از وب مستر تولز است!

Web Master Tools چیست؟
Web Master Tools  یا همان کنسول سرچ گوگل، یک ابزار ارائه شده رایگان توسط گوگل برای وب مستران سایت است که آن‌ها با کمک ابزار گوگل وب مستر تولز می‌ توانند؛ متوجه شوند که گوگل سایت شما را چگونه می‌‌بیند. به‌طور مثال؛ چه صفحاتی از سایت در داخل گوگل هستند (ایندکس شده‌اند) ، جلوی چه صفحاتی برای ایندکس شدن گرفته شده است و سایت شما روزانه چقدر بازدید ارگانیک دارید.

از این رو می‌‌توان گفت؛ استفاده از گوگل وب مستر تولز برای سایت‌ها ضروری است، چون تنها راه ارتباطی شما با گوگل از طریق پنل همین ابزار خواهد بود. خطا‌های سایت مانند خطای سرور سایت، خطای ۴۰۴ و هک شدن سایت و ریسپانسیو نبودن سایت در گوشی یا دسکتاپ، توسط وبم ستر تولز به شما اعلان می‌‌شود. پس یادگیری گوگل وب مستر تولز و استفاده از آن برای بهبود سئو و افزایش بازدید سایت بسیار موثر است.

تنظیمات پیشرفته Web Master Tools
ثبت سایت در Web Master Tools  و ثبت نقشه سایت جز اولین قدم‌ها و ضروری‌ترین اقدامات لازم در استفاده از وب مستر تولز است. اما علاوه بر این قابلیت ها، وب مستر تولز امکانات پیشرفته‌تری هم دارد. برخی از مهمترین تنظیمات پیشرفته Web Master Tools  عبارتند از:

  •     قابلیت دی‌اکتیو کردن سایت‌ها و دامین‌های اسپم
  •     استفاده از داده‌های ساختار یافته برای نمایش بهتر سایت در گوگل با استفاده از ریچ اسنیپت‌ها (rich snippet ها)
  •     افزایش بازدید کننده سایت در دستگاه‌های مختلف (موبایل- تبلت- پی سی) با استفاده از ریچ کارد‌ها (Rich cards ها)
  •     نمایش زمان و توضیحات رویداد‌های خاص، محصولات سایت، صفحات ویژه با استفاده از به کارگیری ریچ کارد‌ها (Rich cards ها)
  •     ابزار دستی Data Highlighter برای معرفی المان‌های مختلف سایت به گوگل
  •     حذف کل سایت و تمامی‌ ایندکس‌های سایت در گوگل

طریقه معرفی سایت به گوگل از طریق Web Master
برای شروع کار به صفحه اصلی وب مستر گوگل رفته و با یک اکانت Gmail به آن وارد شوید. درس سایت خود را را در نوار پایین صفحه وارد کرده و بر روی دکمه “ADD A SITE” کلیک کنید.

نحوه ثبت سایت در گوگل وب مستر
در این مرحله شما باید هویت خود را به‌عنوان صاحب اصلی سایت تائید کنید. ثبت سایت در گوگل و تائید هویت از چند روش قابل انجام است که مهمترین آن‌ها دانلود فایل از وب مستر گوگل است. شما باید فایل مورد نظر را از وب مستر دانلود کرده و بر روی هاست خود و در ریشه اصلی آپلود کنید. از طریق مراجعه به آدرسی که جهت تائید هویت در اختیار شما قرار گرفته می‌توانید از انجام صحیح این بخش مطمئن شوید. در نهایت با فشردن دکمه Verify و در صورت انجام صحیح مراحل با پیامی‌ مبنی بر ثبت سایت در گوگل مواجه خواهید شد و از این به بعد به کلیه امکانات وب مستر دسترسی خواهید داشت. شما نباید حتی بعد از تائید هویت، این فایل را از روی سایت خود پاک کنید.

ثبت سایت درگوگل
    استفاده از HTML Tag
اگر به هردلیل شما دسترسی به سرور یا هاست خود ندارید یا امکان آپلود فایل برای شما فراهم نیست دو راه دیگر وجود دارد که می‌تواند در ثبت سایت در گوگل به شما کمک کند. بر روی تب Alternate methods  کلیک کرده و دایره کنار گزینه HTML tag را انتخاب کنید. در این بخش یک خط کد HTML به شما داده خواهد شد که باید آن را در هدر سایت خود و قبل از بسته شدن دستور قرار دهید. پس از قرار گرفتن این کد در فایل هدر سایت شما و فشردن دکمه Verify کار ثبت سایت در گوگل به پایان رسیده و دسترسی به امکانات برای شما باز خواهد شد.

    استفاده از Google Analytics
روش دیگری که بسیار ساده نیز است استفاده از اکانت گوگل آنالینیکز برای ثبت سایت در گوگل و تائید هویت شما است. اگر از آمارگیر گوگل آنالیتیکس برای سایت خود استفاده می‌کنید و کد مربوط به آن در سایت شما قرار دارد می‌تواند با انتخاب گزینه Google Analytics و فشردن دکمه Verify خیلی سریع هویت خود را تائید کنید. البته تنها در صورتی ثبت سایت در گوگل وب مستر انجام می‌شود که اکانت آنالیتیکس خود را نیز با همین آدرس Gmail ساخته باشید. در این مرحله شما کار ثبت سایت در گوگل و تائید هویت را به خوبی انجام داده اید، مهمترین مراحل بعد از این کار تعیین دامنه اصلی سایت و معرفی نقشه سایت به گوگل خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top