تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/16 - 12:49
کد خبر: 327255

در نامه ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد مطرح شد؛

درخواست تغییر روند افزایش شهریه به ۱۰درصد دانشگاه آزاد

در بخشی از این نامه آمده است:«اما با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد عموم خانواده‌ها و همچنین نبود فرصت‌های شغلی مناسب در کنار تحصیل برای دانشجویان، احتمالاً با این افزایش شدید شهریه‌ها شاهد انصراف تعداد زیادی دانشجو خواهیم بود که برخلاف مصلحت دانشگاه و کشور بوده و موجب کند شدن روند تحول و اصلاح دانشگاه است.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیش از 1300 نفر از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای خطاب به علی اکبر ولایتی، ریاست محترم هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تغییر در روند افزایش شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی از 22 درصد به 10 درصد شدند. در بخشی از این نامه آمده است:«رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود.»

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی
ریاست محترم هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی پیش رو با افزایش ۲۲ درصدی شهریه مواجه شده است. انتشار این خبر، موج گسترده‌ای از نگرانی را در میان دانشجویان این رشته‌ها و خانواده‌های آنان به وجود آورده است.

به نظر می‌رسد این افزایش شهریه بار مالی سنگینی را به دانشجو و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند. افزایش ۲۲ درصدی برای دانشجویانی که  شهریه‌ای معادل پنج میلیون تومان و یا بیشتر می‌پردازند مبلغی در حدود یک میلیون تومان است. در حالی که تعداد خانواده‌هایی که با توجه به تمکن مالی نسبت به افزایش شهریه بی تفاوت هستند، کمتر از ۱۰ درصد است.

بارها گفته و شنیده‌ایم که بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تحصیل قشر ضعیف جامعه شکل گرفته تا باری از دوش آموزش عالی کشور برداشته شود و هیچ استعدادی نباشد که شرایط تحصیلات عالیه را از دست بدهد. اما با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد عموم خانواده‌ها و همچنین نبود فرصت‌های شغلی مناسب در کنار تحصیل برای دانشجویان، احتمالاً با این افزایش شدید شهریه‌ها شاهد انصراف تعداد زیادی دانشجو خواهیم بود که برخلاف مصلحت دانشگاه و کشور بوده و موجب کند شدن روند تحول و اصلاح دانشگاه است.

البته ما نیز بر این باوریم که باتوجه به شرایط حاکم بر کشور هزینه‌های آموزش برای دانشگاه‌ها افزایش یافته و مطلع هستیم که به تناسب آن شهریه‌ی دانشجویان نیز افزایش می‌یابد اما رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود. لذا پیشنهاد می‌شود طبق سنوات گذشته نهایتاً افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌ها اعمال گردد و با این تدبیر، ان‌شاءالله از شکل گیری حواشی و اعتراضات جدید در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی، پیش‌گیری لازم به عمل آید. در این راستا خواهشمندیم در موضوع میزان افزایش شهریه‌ی دانشجویان علوم پزشکی، دستور تجدید نظر صادر فرموده و با صدای دانشجویان، همراه باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله

این در حالی است که روند ثبت نام دانشجویان در سایت ادامه دارد. برای دیدن امضا دانشجویان اینجـــا کلیک کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top