تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/16 - 15:03
کد خبر: 327265

توضیح رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی درباره دیدار با سفیر فرانسه

وی افزود: متاسفانه جریانی در کشور وجود دارد که دوست دارد، دیوار بلندی به دور کشور بکشد تا ارتباط با دنیای بیرون نداشته باشیم. اخباری علیه من و دیدار سفیر منتشر کردند و به دانشکده حقوق اساعه ادب کردند که افراد این دانشکده با قانون اساسی مخالف هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، مراسم معارفه سعدالله نصیری قیداری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و تکریم حسن صدوق، رئیس سابق دانشگاه با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم به دیدار خود با سفیر فرانسه اشاره کرد و گفت:  زمانی که با سفیر فرانسه صحبت کردم،  نامه ای که کشور فرانسه ما را تحریم کرده بود، به او نشان دادم و گفتم چگونه در حالیکه ما را تحریم کرده اید، میخواهید همکاری کنید. سفیر گفت حاضریم تحریم را دور بزنیم. آیا نباید همکاری می کردیم؟

وی افزود: متاسفانه جریانی در کشور وجود دارد که دوست دارد، دیوار بلندی به دور کشور بکشد تا ارتباط با دنیای بیرون نداشته باشیم. اخباری علیه من و دیدار سفیر منتشر کردند و به دانشکده حقوق اساعه ادب کردند که افراد این دانشکده با قانون اساسی مخالف هستند.

صدوق با بیان این مطلب که هر کشور اروپایی که به اینجا بیاید ما استقبال می کنیم، گفت: به دروغ گفتند سفیر خارج از پروتکل به اینجا آمده است. این سوال را دارم که آیا دانشگاه پاتوق فرانسوی هاست؟ ۳ ماه سفیر پشت در اتاق من بود و از وزارت علوم به من نامه نوشتند که سفیر را بپذیرید.

وی ادامه داد: چرا به دروغ میگویند در دانشکده حقوق عکس رهبری وجود ندارد؟ چگونه این دروغ را می گویند و گناه می کنند؟ چرا به دروغ می گویند دانشکده حقوق می خواهد اصل ۱۱۰ قانون اساسی را حذف کند؟ شرم آور است‌.

صدوق با اشاره به اینکه مدیریت جذب دانشگاه شهید بهشتی به لحاظ رسیدگی به پرونده ها اول شد و مورد تشویق وزارت علوم قرار گرفت، افزود: با پیشینه سیاسی خود می گویم که کارکنان و دانشجویان نباید از حراست دانشگاه بترسند.

رئیس سابق  دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: حراست هر هفته گزارش هایی از تذکرات به من می داد و هر هفته تذکرات کم میشد که این روند حاکی از آن بود که ضرورتی برای تذکر وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه باید با جوان این مملکت درست حرف بزنیم، خاطرنشان کرد:  در ۱۶ آذر بچه های حراست به داخل سالن مراسم آمدند و بچه ها گفتند فاشیست برو بیرون ولی الان دانشجویان با حراست دوست هستند.

وی ادامه داد: در کمیته تجدید نظر نگذاشتم هیچ دانشجویی به این خاطر تعلیق و یا اخراج شود. با جوان نمی شود در افتاد. خدا نکند در دانشگاه فضایی امنیتی و پلیسی به وجود بیاید چرا که آن زمان واویلا خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top