تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/06/17 - 23:11
کد خبر: 327475

۵ شناور صیادی غیرمجاز توقیف شد

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر حراست از آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و جزیره کیش از کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق با هدف فروش به شناور‌های بیگانه خبرداد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سرهنگ علی اصغر جمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر هوشیاری و بیداری گشت‌های دریابانی مرزی جزیره کیش اظهار داشت: در گشت زنی‌های اخیر پرسنل گشت پایگاه دریابانی کیش در عمق نوار مرزی و آب‌های انحصاری و اقتصادی کیش، نیرو‌های دریابانی موفق به توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق شدند.

وی افزود: از این شناور ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد که در این رابطه ۶ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به بندرگاه کیش منتقل و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی جهت اعمال قانون معرفی شدند.

به گفته فرماندهی انتظامی ویژه کیش از ابتدای سال ۹۸ در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت در آب‌های مرزی کیش، تعداد ۱۶ فروند شناور حامل سوخت توقیف و در این رابطه تعداد ۱۵۴ از خدمه شناور‌ها دستگیر و ۱۸۰ هزار لیتر سوخت توقیف شده است.

جمالی همچنین در رابطه با برخورد با عوامل صید غیرمجاز و قاچاق ماهی نیز اظهار کرد: اوایل هفته گذشته عوامل گشت دریابانی کیش موفق به توقیف ۵ شناور که اقدام به صید غیرمجاز در آب‌های کیش کرده بودند توقیف شدند.

وی افزود: از این شناور‌ها که اقدام به صید غیرمجاز انواع آبزیان با استفاده از تور‌های منوفلامنت و ترال که استفاده از آن‌ها در آب‌های کیش غیرمجاز است کرده بودند حدود ۴ هزار کیلوگرم انواع ماهی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به توقیف بیش از ۱۱ هزار متر تور غیرمجاز از این شناور‌ها افزود: در این رابه ۲۷ خدمه این شناور‌ها که اقدام به صید غیرمجاز و قاچاق ماهی کرده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۴۸ فروند شناور صیادی غیرمجاز و حدود ۳۰ هزار کیلوگرم انواع آبزیان که به روش غیرمجاز صید شده بوند به همراه ۲۸ هزار متر انواع تور‌های منوفلامنت و ترال که معروف به تور اسرائیلی بوده و قاتل انواع آبزیان دریایی است کشف شده و در این رابططه ۱۴۸ صیاد غیرمجاز نیز دستگیر و به مقامات قضایی جهت اعمال قانون سپرده شده اند.

جمالی با اشاره به اینکه ماهی‌های کشف شده با دستور مقامات قضایی به نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی سپرده می‌شود تا به مصرف افراد تحت پوشش این نهاد‌ها برسد خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه اینگونه اقدامات غیرقانونی سود نامشروع بسیاری برای متخلفان دارد برخی افراد هنجارشکن در این حوزه ورود می‌کنند که البته پلیس نیز در برخورد با این افراد با قاطعیت تمام همواره در صحنه حاضر است و امیدوارم با مجازات‌هایی که توسط مقام قضایی برای این افراد تعیین و اعمال می‌شود در آینده شاهد کاهش بازدارندگی مجازات‌ها و عدم ورود متخلفان به این حوزه باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top