تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/20 - 11:25
کد خبر: 327678

اعتراض بیش از ۷هزار داوطلب کنکور ارشد به نتایج این آزمون؛

داوطلبان: سهمیه‌ها به صورت مازاد در نظر گرفته شود

در نامه اعتراضی این دانشجویان آمده است:« ما خواهان اعمال سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم همانطور که سال های قبل اجرا میشده و می خواهیم محاسبه تمامی سهمیه ها به صورت سهمیه مازاد باشد.»

به گزارش خبرنگار صنفی –آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیش از 6هزار نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در اعتراض به نتایج نهایی اعلام شده و اختلاف «غیر قابل پیش بینی» قبولی دانشگاه ها در سال گذشته و امسال با جمع آوری امضا خواستار تغییر در روند پذیرش و جدا شدن ظرفیت های سهمیه‌های 25 درصد و 5 درصد و استعداد درخشان شدند.

این داوطلبان با ایجاد کمپینی خواستار اعمال سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته و تعویق زمان ثبت نام دانشگاه ها شدند.

در نامه ای که برای جمع اوری امضا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سایت «فارس من» منتشر شده، آمده است:
با سلام و احترام فراوان؛ ما همیشه و در همه حال مدیون رشادت های خانواده های شاهد و ایثارگر هستیم و این سرافزاری ایران عزیزمان را مدیون آنانیم که برای دیدار دوست از هر غیر دوست بریدند و رفتند.

اما نتایج نهایی کنکور ارشد همه داوطلبان و کارشناسان این وادی را شوکه کرده.

اعتراض داوطلبان کنکور ارشد به نتایج آزمون

با توجه به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ و اختلاف فاحش و غیر قابل پیش بینی محل قبولی داوطلبین سال 98 در مقایسه با محل قبولی رتبه های مشابه در سنوات گذشته با وجود عدم تغییر محسوس ظرفیت‌های اعلام شده برای دانشگاهها در مقایسه با ظرفیت‌های سنوات قبل، بخش اعظمی از ظرفیت‌های آزاد اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته به سهمیه‌های 25 درصد و 5 درصد و استعداد درخشان اختصاص داده شده.

شایان ذکر است این اختلاف فاحش محل قبولی به حدی است که نتیجه نهایی برخی رتبه‌های دو رقمی در برخی رشته ها نیز مردود اعلام شده! و خیلی از داوطبلان امسال نسبت به داوطلبان پارسال با رتبه های یکسان دانشگاه هایی با چندین سطح پایین تر قبول شده اند. این موضوع باعث سردرگمی داوطلبین و از دست دادن انگیزه ادامه تحصیل بسیاری از دانشجویان شده. در صورتی که انتظار میرفت در سال رونق تولید ظرفیت پذیرش دانشگاهها چه علوم انسانی چه فنی چه علوم پایه چه هنر و .... افزایش یابد تا با فراهم آمدن بستری مناسب، از توانمندی‌ها و استعداد‌های دانشجویان عزیز استفاده بهینه شود، نه اینکه با کاهش ظرفیت تا حدودی و یا برخلاف سال های قبل اختصاص سهم بسیار وسیعی از ظرفیت سهمیه های اصلی و آزاد به سهمیه های 25 درصد و 5 درصد و استعداد درخشان عدالت آموزشی بیش از پیش مورد هجمه قرار گرفته و بسیاری از دانشجویان با انگیزه و پرتلاش را قربانی این تصمیمات ناعادلانه کند.

ما دانشجویان از مسئولین امر از رییس و اعضای کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ، تمامی نمایندگان محترم منتخب مردم و ملت در مجلس شورای اسلامی، نهاد محترم ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دیوان عدالت اداری، بازرسی کل کشور با توجه به قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران 13961400 در تاریخ 13951214 که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ماده 90 این قانون علاوه بر ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه بعدی آن در ماده 47 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 و تبصره بند الف ماده 90 قانون پنج ساله ششم تقاضامندیم که این قانون به طوری اصلاح شود که حقوق داوطلبان سهمیه آزاد تضییع نشود و بهترین منطقی ترین کار این است که سهمیه های 25 درصد و 5 درصد و استعداد های درخشان همگی مازاد بر ظرفیت های اعلامی سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد باشد که این تبعیض و بی عدالتی و دو دستگی بین داوطلبان آزاد و سهمیه دار که همگی فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم و این کشور هستن ایجاد نشود.

ما امضا کنندگان این نامه از همه مسولین نام برده شده در بالا عاجزانه درخواست میکنیم، بزرگواری نموده و نسبت به پیگیری این مهم اقدامات لازم را مبذول فرمائید.

خواسته اصلی ما:
الف.ما خواهان اعمال سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم همانطور که سال های قبل اجرا میشده و می خواهیم محاسبه تمامی سهمیه ها به صورت سهمیه مازاد باشد.

ب. تعویق زمان ثبت نام دانشگاه ها با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم. لطفا زمان ثبت نام دانشگاه ها رو به تعویق بیاندازید.

و در آخر همه مسولان تصمیم گیرنده در این موضوع رو به حدیثی از امام حسین علیه السلام و سخنی از رهبر فرزانه و حکیم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ارجاع میدهیم

امام حسین علیه السلام میفرمایند: با عدالت است که کار مردم اصلاح میشود.

رهبر فرزانه و حکیم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جوانان در 28 مهر ماه 1395 فرمودند: جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی و امانتی در دست مسئولان خواندند و با تأکید بر اینکه حتی لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و‌ نخبگان کشور کوتاه نمی آیند افزودند: با تکیه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پر تلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top