تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/06/21 - 19:49
کد خبر: 327891

واکنش ایران به اتهامات بیانیه کمیته عربی در قاهره

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه کمیته عربی در قاهره، تلاش بی ثمر برخی کشورهای عربی در طرح ادعاهای بی اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسی گذشته خواند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه نشست دوازدهم کمیته عربی در قاهره علیه جمهوری اسلامی ایران ، تلاش بی ثمر  برخی کشورهای عربی در طرح ادعاهای بی اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسی گذشته خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاکمیت ابدی بر جزایر سه گانه خود در خلیج فارس و فرافکنی برخی کشورهای عرب ناکام  در سیاست منطقه ای را دلیل ناتوانی آن ها در درک واقعیت های منطقه و جهان می داند.

موسوی همچنین از اینکه برخی به جای تکیه بر قدرت کشورهای حوزه خلیج فارس، ادعاهای واگرایانه، بی پایه و غیر مستند در خصوص امنیت کشتیرانی در این پهنه حیاتی و مطرح شده از سوی بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می دهند، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اصرار بر اشتباهات بی حاصل گذشته  را در شرایطی که منطقه نیازمند عقلانیت و واقع بینی است حرکت در مسیری غلط دانست که نتیجه ای جز افزایش مشکلات در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش فارس، کمیته وزارتی چهارجانبه کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد.(اینجا بخوانید)

کمیته وزارتی چهار کشور عربی در بیانیه مذکور خود همچنین ایران را نقض توافق هسته‌ای متهم کرد و از این کشور خواست به تعهدات ذیل برجامی خود و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در این رابطه و برنامه موشکی خود پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، این کمیته همچنین خواست اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشورهای عربی را دخالت در امور این کشورها خواند و آن را محکوم کرد.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات در نشست دیروز خود با طرح این ادعای خود که ایران خطوط کشتی‌رانی در آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای سرخ را تهدید می‌کند، بر ضرورت مقابله قاطعانه و با قدرت در برابر هرگونه تلاش‌های ایران تأکید کردند.

این کمیته بار دیگر جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را «جزایر اشغال شده» امارات عربی متحده خواند و اظهارات مقامات ایران در خصوص این جزایر ایرانی را محکوم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top