گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 328163

یوتیوب نحوه تعیین پربازدیدترین موزیک ویدیوها را تغییر می‌دهد

در پی بالاگرفتن تردیدها و جدال‌ها درباره‌ی صحت رکوردهای اعلام‌شده توسط یوتیوب، این شرکت تغییراتی در نحوه‌ی تعیین پربازدیدترین‌های خود ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یوتیوب، پس از آنکه متوجه شد هنرمندان و شرکت‌های پخش‌کننده موسیقی از روش‌های مختلف برای هک و افزایش تعداد بازدید ویدیوهای خود استفاده می‌کنند، تصمیم به ایجاد تغییرات عمده در سیستم پلتفرم خود برای رتبه‌بندی موسیقی‌ها کرد. این شرکت، دیگر بنا ندارد برای محاسبه‌ی تعداد بازدیدها در جدول موسیقی خود، نمایش‌های تبلیغاتی را هم درنظر بگیرد؛ بلکه رتبه‌بندی پربازدیدترین موزیک‌ویدئو براساس نمایش‌های واقعی انجام خواهد شد. نمایش موزیک‌ویدیوها به‌عنوان یک محتوای تبلیغاتی در ابتدای ویدیوهای یوتیوب، روشی رایج در میان اهالی صنعت موسیقی است. این کار بدین دلیل شایع شد که اگر پخش هر موزیک‌ویدئو به‌اندازه‌ی کافی ادامه می‌یافت، به‌عنوان یک بازدید کامل به‌شمار می‌آمد.

اقدام جدید یوتیوب موجب می‌شود، کارزارهای تبلیغاتی که به‌طور اختصاصی برای بالاکشاندن یک ویدیوی موسیقی در نمودارهای موسیقی یوتیوب طی ۲۴ ساعت اول انتشار راه‌اندازی می‌شوند، دیگر تأثیر نداشته باشند. پستی که یوتیوب در وبلاگ خود منتشر کرده است، به این موضوع اشاره می‌کند که این آمار (که بیشتر به‌عنوان رکوردشکنی در تعداد بازدیدها ظرف ۲۴ ساعت اول انتشار ویدئو از آن نام برده می‌شود) به‌عنوان نمودی قطعی از تأثیرات فوری فرهنگی استفاده می‌شود و آن‌ها می‌خواهند از صحت این آمار اطمینان حاصل کنند.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.