تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/06/24 - 18:23
کد خبر: 328230

نفوذ دشمن از طریق بازی‌های رایانه‌ای

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: بازی‌های رایانه‌ای بخش قابل‌توجهی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده‌اند و به ابزاری نوین برای عملیات روانی دشمن تبدیل شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی گفت: بازی‌های کودکان در گذشته همراه با تحرک و سروصدا بود؛ اما امروزه کمتر کودکی را می‌بینید که بخواهد بازی انتخاب کند که همراه با تحرک باشد. کودکان امروزی با پیشرفت تکنولوژی هر کدام برای خود رایانه، تبلت، تلفن همراه دارند که از صبح تا شب در گوشه‌ای از منزل ساکت در حال بازی کردن می‌باشند و کوچک‌ترین تحرکی ندارند.

وی افزود: افزایش بازی‌های غیربومی در کشور رشد چشمگیری داشته، به طوری که طراحان این‌گونه بازی‌ها از هر طریقی سعی دارند فرهنگ خود را در قالب بازی‌های رایانه‌ای به مردم کشورهای اسلامی تحمیل کنند به همین دلیل این بازی‌ها تبدیل به ابزاری برای سودجویی و نفوذ در خانواده‌های ایرانی شده است.

صادقی با برشمردن مضرات بازی‌های رایانه‌ای غربی بیان داشت: اغلب بازی‌های غربی دارای محتوایی می‌باشد که ممکن است برای کودکان مضر باشد در بسیاری از این بازی‌ها رواج فرهنگ غربی، خشونت‌گرایی، بروز رفتارهای ضد اجتماعی به‌وضوح دیده می‌شود که این مسئله می‌تواند باعث درگیر شدن ذهن کودکان با محیط فرهنگی غرب شده و بستری برای آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی شود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه باید با راهکارهای مناسب به مقابله با، برنامه‌ریزی غرب در خصوص بازی‌های رایانه‌ای رفت، گفت: بازی‌های رایانه‌ای خواسته یا ناخواسته وارد خانواده‌ها شده است، آموزش شیوه استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، آموزش مبانی سبک زندگی سالم با بازی رایانه‌ای، همکاری با تولیدکنندگان بازی در راستای ایجاد نهضت ساخت بازی‌های بومی، ایجاد اشتغال و ارزآوری از طریق تولید بازی رایانه‌ای بومی بخشی از این موارد مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام انتظامی به والدین در زمان خرید بازی‌های رایانه‌ای هشدار داد: به هنگام خرید بازی‌های رایانه‌ای نهایت دقت را به عمل آورده و بازی‌هایی برای فرزندان خود انتخاب و خریداری نمایند که بیشتر، بازی‌های تولید داخل باشند و سرعت یادگیری و مهارت فرزندان را بالا ببرد نه اینکه فقط برای وقت‌گذرانی و تفریح باشند.

وی همچنین گفت: بازی‌های رایانه‌ای باید متناسب با سن کودکان انتخاب شوند چراکه در غیر این صورت آسیب‌های خطرناکی به فرزندان می‌زنند.

صادقی به خانواده‌ها تأکید کرد: والدین باید زمان بیشتری را برای فرزندان خود صرف کنند چراکه هر قدر صمیمیت والدین با فرزندان بیشتر باشد زمینه استفاده کودکان از چنین بازی‌هایی کمتر خواهد شد. والدین باید برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه‌ریزی نموده و برای فرزندان خود بازی‌های رایانه‌ای بومی که متناسب با فرهنگ و اعتقادات ایرانی طراحی گردیده‌اند انتخاب نمایند و همچنین همواره در هنگام بازی فرزندان در کنار آنها باشید، نظارت و رعایت نکات امنیتی را مدنظر قرار دهید و در ضمن موضوع اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را جدی بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top