تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/25 - 09:48
کد خبر: 328290

ثبت نام ۲۲۳ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت نام بیش از ۲۲۳ هزار نفر در رشته‌های تحصیلی بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش ۵۹۶ هزار نفر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، حسین توکلی با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و تا امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸ تعداد ۲۲۳ هزار و ۳۴۴ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

وی گفت: تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی با آزمون و یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته اند، در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می توانند به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی) حداکثر تا ۲۸ شهریورماه ۹۸ مراجعه کنند.

توکلی تاکید کرد: تاریخ ۲۸ شهریورماه ۹۸ قابل تمدید نیست و داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند در صورت تمایل می‌توانند تا این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است. تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top