تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/25 - 12:19
کد خبر: 328323

بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به میزان فعالیت آنها بستگی دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش وزارت علوم طی دو سال اخیر این بوده که بودجه پژوهشی تا جایی که رقم بودجه کلی اجازه می‌دهد با سهم بهتری دیده شود، ولی میزان آن برای هر دانشگاه به میزان فعالیت‌ها، هیات علمی ، تحصیلات تکمیلی و شاخص‌هایی از این دست بستگی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مازندران در بابلسرافزود: بودجه دانشگاه ها مانند سایر دستگاه های دولتی مصوب مجلس است و به عنوان بودجه سالیانه ابلاغ می شود و معمولا در خود دانشگاه ها طی جلساتی، هیات امناء نحوه توزیع بودجه ها برای مصارف و هزینه های مختلف را تصویب می کنند و دانشگاه ها موظفند بر اساس مصوبه هیات امناء که به تایید سازمان برنامه و بودجه هم می رسد، عمل کنند.

وی افزود: وزارت علوم برای بیشتر دانشگاه ها ۱۵ درصد بودجه را برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته، اما دانشگاه هایی هم هستند که تا ۳۰ درصد بودجه خود را صرف مسائل پژوهشی می کنند.

وزیر علوم گفت: امسال به رغم محدودیت ها تاکنون دانشگاه های ما در ۶ ماهه اول بیش از ۴۶ درصد تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه داشته اند که امیدواریم بقیه هم تا پایان سال تخصیص یابد.

وی فعالیت پژوهشی دانشگاه ها، ارتباط با صنعت و همکاری پژوهشی با دستگاه های دیگر از سوی دانشگاه ها را قابل تقدیر دانست و افزود: پروژه های خوبی از باب تاثیرگذاری در حل مشکلات صنعتی و بهبود تولید داخل از سوی دانشگاه ها انجام می شود.

غلامی تاکید کرد که این رویکرد دانشگاه ها به خاطر کمک به رونق و پیشرفت کشور و نیز به خاطر اینکه دانشگاه ها به عرضه منابع پژوهشی سایر دستگاه ها کمک می کنند مورد حمایت وزارت علوم است.

وزیر علوم همچنین با تشریح برنامه های سفرش به مازندران و نتیجه بازیدش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مازندران ، گفت: کارهای خوب و امیدوار کننده ای توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه مازندران انجام شده که مسلما در کاربردی کردن دانش دانشگاه بسیار موثر است تا بهتر بتوانند در بحث خودکفایی و تولید اقتصادی کشور به سهم خود کمک کنند.

وزیر علوم در سفر ۲ روزه مازندران مهمان دانشگاهیان ، سمن‌های دانشجویی و مسئولان استانی مازندران خواهد بود و در برنامه ای فشرده، بازدید از مراکز پژوهشی و نشست با مسئولان و بررسی و پیشرفت طرح های توسعه فضای دانشگاهی را در دستور کار خود دارد. 

مازندران بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی دارد که اکثر این مراکز غیرانتفاعی هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top