تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/25 - 19:48
کد خبر: 328414

مرغ ارزان شد، مصرف کاهش یافت

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان گفت: با کاهش قیمت مرغ، مرغداران در حال ضرر کردن هستند و وزارت جهاد باید فکری به حال آنها بکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سید ناصر رمضانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با وجود اینکه در طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش و کاهش قیمت مرغ گرم و نوسانات آن بودیم، اما در حدود 10 روز است که قیمت مرغ گرم ثابت شده است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه از چند روز قبل قیمت مرغ گرم به 12 هزار و 900 تومان رسیده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه اخیرا تولید مرغ افزایش یافته است از همین رو شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود ثبات قیمت مرغ گرم و تعدیل شدن قیمت آن مصرف کاهش یافته است، تصریح کرد: مصرف مرغ گرم نسبت به چند هفته قبل در حدود 40 درصد کاهش یافته است.

رمضانلو در ارتباط با صادرات مرغ گرم و قیمت آن در سایر استان‌ها نیز گفت: قیمت تقریبا در همه استان‌ها برابر و نزدیک به همان قیمت مصوبی است که دولت تعیین کرده بود و شاید تنها در چند استان متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان افزود: به همین علت تنها بخشی از مرغ آنهم به صورت زنده از سوی مرغداران به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با کاهش 40 درصدی مصرف و ادامه این روند قطعا مرغداران ضرر خواهند کرد، گفت: اگر پشیتبانی وارد عمل نشده و مرغ اضافی را خریداری نکند، ضرر بیشتر هم می‌شود.

رمضانلو با اشاره به اینکه افزایش تولید و سرد شدن هوا و ماندگاری بیشتر مرغ علت وفور آن در بازار است، تصریح کرد: با توجه به پایان مراسم‌های عزادارای محرم و کاهش نیاز مردم مصرف نیز کاهش یافته و همین امر موجب شده که مرغ ارزان‌تر شود.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه بازار مرغ همواره وابسته به عرضه و تقاضا بوده است، تصریح کرد: با کاهش تولید مرغ گران‌تر شده و با افزایش تولید ارزان‌تر می‌شود، روالی که در طول سال چندین بار تکرار می‌شود.

یکی از فروشندگان مرغ گرم نیز در توضیح کاهش مصرف مرغ گرم و قیمت آن گفت: شاید بتوان گفت مصرف مرغ گرم نصف شده است چون پس از پایان عزاداری‌های محرم علنا فروش بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بازار مرغ هیچگاه قابل پیش‌بینی نبوده است، افزود: همین مرغی که طی هفته‌های گذشته با صف‌های طویل فروخته می‌شد، این روزها بازار کسادی دارد و خریدار ندارد.

این فروشنده گفت: برای تعدیل این وضعیت و جلوگیری از ضرر مرغداران وزارت جهاد باید وارد عمل شده و نسبت به خرید آن اقدام کند.

وی در ارتباط با فروش مرغ منجمد نیز گفت: در این بازار که مرغ گرم به فروش نمی‌رسد، تهیه مرغ منجمد کار بیهوده‌ای است و این کار اصلا به صلاح نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top